Vidaus degimo varikliai konspektas


Inžinerijos konspektas.

Pagrindiniai VDV parametrai ir jų rodikliai. Alkūninis mechanizmas , jo kinematika ir dinamika – φ. Dyzelinio degalų siurblio reguliatorinė charakteristika ir jos analizė. Tikrieji VDV ciklai. Įsiurbimo procesas karbiuratoriniame variklyje – pa ir Ta. Linijinio jų cilindrų variklio subalansavimas. Alkūninis mechanizmas – stūmoklis , pirštas švaistiklis , alkūninis velenas ir guoliai. Centriniu mechanizmu. Variklio blokas. Cilindrų įvorės. Alkūninis velenas. Suslėgimo procesas karbiuratoriniame variklyje ir jo parametrai pc ir Tc. Vieno cilindro variklio subalansavimas. Dujų skirstymo mechanizmas , dujų skirstymo fazės ir diagrama. Kreipiamoji įvorė. Vožtuvų spyruoklės. Skirstymo mechanizmo pavara. Skirstymo velenas. Degimo procesas karbiuratoriniame variklyje ir jo parametrai pz ir Tz. Jėgos ir momentai , veikiantys stūmokliniame vidaus degimo variklyje. Aušinimo sistema. Skysčiu ir oru aušinamo sistemų palyginimas. Išsiplėtimo procesas karbiuratoriniame variklyje ir jo parametrai pb ir Tb. Linijinio 4 cilindrų variklio subalansavimas. Tepimo sistema , jos paskirtis ir sandara. Išmetimas ir deginių mažinimo būdai benzininiuose ir dyzeliniuose variliuose. Linijinio 6 cilindrų variklio subalansavimas. Dyzelinio variklio 240 reguliatorinė charakteristika , Me , Pe , Bd , be ω. Degalų , degimo reakcijos , kai α 1 ir reikalingo oro kiekio nustatymas. „. „ “ formos jų cilindrų variklio subalansavimas. Benzininių variklių degalų įpurškimo sistemos – , , LH Jetronic. Degalų , degimo reakcijos , kai α < 1 ir degimui reikalingo oro kiekio radimas. „. „ “ formos rių cilindrų variklio subalansavimas. Karbiuratoriai ir degalų dozavimo įtaisai.


1.Pagrindiniai VDV parametrai ir jų rodikliai.Stūmoklio eiga S ir cilindro skersmuo D yra pagr.geometriniai parametrai nulementys jo matmenis, kai S/D<1-variklis trumpaeigis, kai S/D=1-kvadratinis, kai S/D>1-ilgaeigis.

2.Alkūninis mechanizmas, jo kinematika ir dinamika – S,V,j-f(φ).Kinematika

Bet kurio laiko momentu stūmoklio nueitas kelias x: x=r+1-rcos φ-1cosβ. β-švaistiklio posūkio kampas pakeičiamas alkūnės posūkio kampu: 1sinβ= rsinφ sinβ =r/lsinφ. Alkūnės spindulio r ir švaistiklio l santykis zymimas-λ(0,25-0,30)

stumoklio greitis v yra jo nueito kelio išvestine laiko atžvilgiu:

3. Tai ciklinio degalų kiekio priklausomybė nuo siurblio kumštelinčio veleno sūkių dažnio veikiant reguliatoriui.

4. Tikrieji VDV ciklai. Indikatorinėje diagramoje siurbimo procesas vaizduojamas linija ra.Kai slėgi pa didesnis,cilindras pripildomas geriau.Slėgis pa priklauso nuo skirstymo fazių,siurblio trakto pasipriešinimo, siurblio sistemos tipo ir konstrukcijos, alkūninio veleno sukimosi greičio, variklio tipo.Keičian siurbimo trakto parametrus, galima maksimaliai išnaudoti pripildomų į cilindrą dujų srauto inerciją ir gauti vadinamąjį akustinį prapūtimą.Cilindro pripildymas taip pat gerėja taikant turbokompresinį pripūtimą.Karbiuratoriniame variklyje siurbiamas degusis mišinys.Prieš siurbimo vožtuvą mišinys pašildomas.Dyzeliniame variklyje siurbiamas oras nuo siurbimo trakto sienelių sušyla savaime.Dujų pašildymo temperatūra ∆T būna:dyzeliui 10-15K,karbiuratoriniam varikliui-15-20K.Variklio siurbimo procesą charakterizuoja cilindrų pripildymo koeficijantas:ηv=M/M0;M-faktiškai į cilindrą įsiurbtų dujų kiekis; M0- dujų kiekis,kuriuo normaliomis aplinkos sąlygomis teoriškai būtų galima užpildyti cilindro darbinį tūrį Vh.Normaliomis aplinkos sąlygomis laikomos tokios,kai temperatūra yra 288K, o slėgis 0,1Mpa.Dujų slėgis takto pabaigoje pa yra mažesnis už atmosferinį,jei variklis veikia be pripūtimo,o temperatūra- aukštesnė už normalią,nes darbinis mišinys siurbimo proceso metu ne tik sušyla,bet ir susimaišo su šiltesniais likusiais deginiais.Siurbimo pabaigos parametrai: karbiuratoriniam varikliui pa=0,074-0,090Mpa,Ta =340-400K;dyzeliui pa = 0,084-0,095Mpa, Ta=310-340K.

6. Alkūninis mechanizmas – stūmoklis, pirštas švaistiklis, alkūninis velenas ir guoliai. Alkūninis mechanizmas stūmoklių slankiojamąjį judesį paverčia alkūninio veleno sukamuoju judesiu. Alkūninį mechanizmą sudaro nejudamos korpuso detalės – variklio blokas, cilindrai, galvutė, karteris ir judamos – stūmokliai, pirštai, švaistikliai, alkūninis velenas, smagratis. Cilindrai varikliuose dažniausiai išdėstomi viena eile.Alkūninis mechanizmas, kurio alkūninio veleno sukimosi centras sutampa su cilindro ašine linija, vadinamas centriniu mechanizmu.Didelės galos varikliuose cilindrai išdėstomi dviem eilėmis. Prie rėmo variklis tvirtinamas per elastingus gumos amortizatorius. Jo pakaba mažina žalingą virpesių įtaką ir saugo bloką nuo didelių apkrovų, kai rėmas deformuojasi.Variklio blokas yra masyvus vientisas liejinys iš pilkojo ketaus, legiruoto chromu, molibdenu ar pan. Karburatorinių variklių blokai liejami iš aliuminio. Jie lengvesni, geriau nuveda šilumą, bet brangesni. Jame tvirtinamos kitos korpuso detalės, montuojami alkūninis, skirstymo mechanizmai ir pritvirtinami sistemų įrengimai.Cilindrų įvorės būna sausosios ir šlapiosios. Kai įvorės šlapiosios, vanduo tiesiogiai cirkuliuoja pro jų įšorinį paviršių. Įvorės, įpresuotos į bloke ištekintus lizdus vadinamos sausosiomis. Sausosios didina bloko standumą, tačiau blogiau nuveda šilumą, todėl dažniau naudojamos šlapiosios.Cilindrų galvutė uždengia iš viršaus cilindrus.Tai sudėtingos formos liejinys, nes joje dažniausiai įtaisyti vožtuvai, purkštuvai arba žvakės, įsiurbimo ir išmetimo kanalai ir aušinimo ertmės, kartais ir degimo kameros.Stūmoklis besiplečiančių dujų slėgio jėgą per pirštą ir švaistiklį perteikia alkūniniam velenui. Jį sudaro dugnas, galvutė, sijonėlis, dvi stebulės ir įgilinimai alyvai susikaupti.Galvutėje ištekinti grioveliai kompresiniams žiedams. Žemiau kompresinių žiedų yra groveliai tepaliniams žiedams.Kompresiniai žiedai sandarina stūmoklį cillindre ir neleidžia prasiskverbti dujoms į karterį, tepaliniai nubraukia nuo sienelių alyvos perteklių. Stūmokliai klasifikuojami pagal kreipiamosios dalies skersmenį, masę ir piršto stebulės dydį. Stūmoklio pirštas šarnyriškai jungia stūmoklį su švaistikliu ir perduoda pastarajam dujų slėgio jėgą. Švaistiklis jungia stūmoklį su alkūniniu velenu ir perduoda jam dujų slėgio ir inercines jėgas.Sudaro viršutinė galvutė, kotas, apatinė galvutė su dangteliu.Alkūninis velenas perduoda dujų slėgio sukurtą sukimo momentą smagračiui ir jėgos pavarai.Sudaro pagrindiniai ir švaistikliniai kakliukai, sujungti peteliais.Ant priekinio veleno tvirtinamas skirstymo krumpliaratis ir ventiliatoriaus pavaros skriemulys. Dauguma alkūninių velenų turi atsvarus., kurie subalansuoja guolius veikiančias jėgas.Smagratis – tai mechaninės energijos akumuliatorius.Jis mažina alkūninio veleno sukimosi netolygumą, padeda įveikti trumpalakes perkrovas.

  • Inžinerija Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (3578 žodžiai)
  • Inžinerijos konspektai
  • Microsoft Word 3450 KB
  • Vidaus degimo varikliai konspektas
    10 - 5 balsai (-ų)
Vidaus degimo varikliai konspektas. (2016 m. Gegužės 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/vidaus-degimo-varikliai-konspektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 14:03