Vidaus degimo variklio projektavimas


Transporto kursinis darbas. Variklio šiluminis skaičiavimas. Cilindro pripildymas. Slegimo takto slegis ir temperatura. Degusis misinys ir deginiai. Degimas. Pletimasis. Indikatoriniai ir efektyvieji variklio rodikliai. Dalinė silumos sąnaudų apskaita (balansas). Pagrindinės variklio diagramos. Indikatorinės diagramos braižymas. Inercijos jėgų diagramos braižymas. Diagramų perkėlimas į koordinačių sistemą, jų sumavimas. Sukimosi dažnio charakteristikos. Augančių tangentinių jėgų (momentų) diagramos. Variklio dinaminis skaičiavimas. Švaistiklinio mechanizmo kinematika. Švaistiklinio mechanizmo judančios masės ir jėgos. Variklio pagrindinių detalių skaičiavimas. Cilindro skaičiavimas. Stūmoklio skaičiavima. Stūmoklio piršto skaičiavimas. Švaistiklio varžto skaičiavimas. Pagrindiniai variklio rodikliai. Naudota literatūra.


Parenku T0 = 288 K, įsiurbiamo mišinio temperatūros padidėjimas (T = 29 K, T1 = T0 + (T = 288 + 29 = 317 K.

Rasiu variklio slėgį ir temperatūrą takto pabaigoje pc ir Tc:

Rasiu a) šviežio mišinio ir deginių kiekį moliais, kai ( = 1, o 1 kg degalų sudaro C= 0.872 kg, H = 0.124 kg, O = 0.004 kg;

b) molių pokyčio koeficientą, kai liekamųjų dujų koeficientas = 1,08;

Rasiu degalų šilumingumą, kai jų sudėtis: C = 0.851, H = 0.148, O = 0.001;

Rasiu degimo pabaigos slėgį pz, kai pc = 2,33 MPa, ( = 1:

Parenku variklio diagramos pilnumo koeficientą ( = 0.95, nes variklis benzininis. Apskaičiuoju tikrąjį vidutinį indikatorinį slėgį:

Žinau, kad S/D = 1 (duota sąlygoj). Apskaičiuosiu vidutinį stūmoklio greitį vst

Turint charakteringų taškų a, c, z’, z, b apskaičiuotas koordinates, galima nubraižyti indikatorinę diagramą p – V koordinačių sistemoje. Diagramą braižysiu grafiniu Brauerio būdu.

Parenku diagramos ilgį E = 100 mm, atitinkantį tūrį Va, ir visus tūrius atidedu mm:

Vh atitinka stūmoklio eigą S (2(R). Diagramos aukštis H = 1,39·100 = 139 mm.

Rasiu mechaninių nuostolių galią ir mechaninių nuostolių sukimo momentą, kai režimas nominalus:

Sukimo momento kreivę padalinu į 760/4 dalių ir, pradėdamas nuo siurbimo takto, sunumeruoju. Kiti darbo taktai kaitaliojasi kas 180°. Sukimo momentai įvairiuose cilindruose kaitaliojasi pagal variklio darbo tvarką.

Pirmojo ir antrojo cilindro sukimo momentai veikia trečiąjį pagrindinį kakliuką. Diagramą Mšp.k.= f(α) gausime sudėję pirmojo ir antrojo cilindrų momentus vaizduojančias atkarpas, t. y.:

Indikatorinėje diagramoje slėgis atidėtas masteliu ; toks pat mastelis bus ir diagramoje, kuri sudaryta grafiniu būdu. Tarkime, kad stūmoklio plotas , skriejiko spindulys . Kad suminės jėgos diagramoje galėtume rasti ne lyginamąją jėgą į ploto vienetą, bet jėgą, veikiančią stūmoklio pirštą, apskaičiuoju jos mastelį:

Tangentinių jėgų diagramoje jėgos T mastelis bus toks pat: . Padauginęs iš skriejiko spindulio, gaunu sukimo momentų mastelį:

Suminę jėgą rasiu grafiškai iš kreivės p( = f((). Mastelis Mp = 0.00111 MPa/mm. Suminė jėga susideda iš N (normalinė jėga) ir Š (jėga, veikianti išilgai švaistiklio). Š susideda iš Z ir T.

Kaip matosi δΣi< δΣadm ir δΣv< δΣadm, čia δΣadm = 110MPa – leistinasis ketinis įvorės įtempimas.

čia e – galvutės sienelės storis, a – žiedo griovelio sienelės storis, dt – skylių tepalinio žiedo griovelyje skersmuo, nt - skylių tepalinio žiedo griovelių skaičius

Vidaus degimo variklio projektavimas. (2015 m. Sausio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/vidaus-degimo-variklio-projektavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 02:09