VIdinis išgydymas


Sociologijos analizė. Katalikiškų vidinio išgydymo pamaldų stebėjimas. Įvadas. Vidinio išgydymo paradigma katalikų charizminio atsinaujinimo kontekste. Vidinis išgydymas - tarp religinių praktikų ir terapijos. Tyrimo duomenų analizė. Renginio struktūra. Žodžio religija“. Metaforų reikšmė. Ligos samprata ir gydymo koncepcija. Simbolinis gydymas. Išvados. Naudota literatūra.


Teko pastebėti jog medicinos antropologija, analizuodama gydymo praktikas, jų reikšmes bei ligos ir sveikatos sampratas, dažnai atsiduria ties riba, kurioje skirtumai tarp medicinos antropologijos ir kitų antropologinių disciplinų yra nežymūs. Pavyzdžiui, kur

baigiasi religinio ritualo arba religinio simbolio reikšmė ir prasideda terapinis jo poveikis?

Jei ritualas ar religinis simbolis pasižymi terapinėmis savybėmis, tada kyla klausimas ar tų savybių raiška yra medicininis ar religinis reiškinys? O gal abu vienu metu? Tad vėl iškyla ribos, tarp šių antropologinių prieigų, klausimas. Kita vertus - “flirtas” tarp

medicinos (antropologijos) ir religijos (antropologijos) yra neišvengiamas, nes abi šios realybę interpretuojančios sritys, dažnai susiduria su tais pačiais žmogaus keliamais klausimais bei tokiomis pačiomis žmogiškosiomis patirtimis (pvz.: kančia, skausmas,

gerbūvis plačiąją prasme ir t.t.).

Šiame straipsnyje pateikiu religinio/terapinio reiškinio “vidinio išgydymo pamaldų” “mini” tyrimą, kuriame analizuoju religinių ritualų, simbolių bei metaforų reikšmes ir jų galimą terapeutinį poveikį pamaldų dalyviams.

Tyrimo duomenų analizei yra taikytina V. Turnerio ritualo teorija bei simbolių analizė. Tačiau medicinos ir religijos antropologas Thomas J. Csordas, tyrinėjęs panašaus pobūdžio katalikiškus renginius, siūlo praplėsti analizės lauką, įvedant fenomenologinį žvilgsnį.

VIdinis išgydymas. (2015 m. Kovo 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/vidinis-isgydymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 18:17