Vienetinių ir generalinių krovinių gabenimas laivais


Laivybos referatas.

Įžanga. Generalinių krovinių gabenimo būdai. Gabenimas Maišais. Gabenimas Ryšuliais. Gabenimas Dėžėmis. Gabenimas Statinėse. Gabenimas Paketais. Metalų Ir Gelžbetoninių Gaminių Pervežimas. Gelžbetoniai. Lakštinis Plienas. Lakštinio Plieno Susukto Į Rulonus Išdėstymas Ir Tvirtinimas Laivo Triumuose. Lakštinio Plieno Pristatymo Į Uostą Būdai Ir Sandėliavimas Uoste. Prieplaukos generaliniams kroviniams. Jūrų transport teisinės normos ir dokumentai. Ekspediciniai dokumentai. Cargo plan. Naudota litaratūra.


Pagal krovonių tipą kroviniai gali būti klasifikuojami į vienetinius ir birius. Vienetiniai kroviniai tvirtinami atskirai nepriklausomai ar jie įpakuoti,ar neįpakuoti. Šių krovinių ypatybė yra ta,kad laive galima gabenti vienodo tipo krovinius arba kelių skirtingų tuo pačiu metu,tame pačiame triume. Vienetiniai kroviniai dažnai vadinami generaliniais,kad pabrėžti jų nevienodumą.Pagal dydį ir masę vienetiniai kroviniai skirstomi pagal ilgį (ilgis 9 m ir daugiau) , sunkiasvoriai ( 3t ir daugiau), didžiamačiai ( metalinės kronstrukcijos,automobiliai taroje ar be jos, įranga, ūkio technika ir t.t.).

Miško statybinės medžiagos (rastai, mediena, fanera, medienos plytos).

Generaliniai arba vienetiniai kroviniai pervežami įpakuoti į įvairią tarą arba be įpakavimo. Pagal pavadinimų skaičių tai pati skaitlingiausia krovinių kategorija. Priklausomai nuo naudojamo įpakavimo būdo jie patalpinami į maišus, statines, dėžes, konteinerius arba suformuotus paketus. Maišuose pervežami kroviniai nebijantys mechaninių pažeidimų tekstilės paketuose – natūralus ir dirbtinis pluoštai arba jų gaminiai. Ridenamiems įpakavimo vienetams priklauso statinės, būgnai, rulonai, kuriuose pervežami įvairūs kroviniai: metalinėse statinėse – kuras, tepalai, medinėse -sausi cheminiai ir maisto produktai. Metaliniai būgnai naudojami cheminiu ir kitų produktų gabenimui. Dėžės plačiausiai paplitusios pramoninės produkcijos įpakavimui. Dėl didelio ir plataus jų išmatavimų poreikio, dėžių gamyba yra standartizuota. Prie vienetinių neįpakuotų gaminių taip pat priskiriami įvairiu metalų liejiniai, kurie naudojami kaip žaliava tolimesniam perdirbimui

Priklausomai nuo krovinio rūšies, maišus imame maišus iš skirtingos medžiagos. Maišai lengvai pasiduoda mechaniniam poveikiui,todėl jie gali suplyšti,prairti arba sprogti per siūles. Dėl to krovinys dedamas į dvigubus maišus. Tačiau jeigu krovinys ir yra patalpintas daugiasluoksniuose maišuose,tai neapsaugo nuo išorinių faktorių kaip drėgmė. Todėl kai mes krauname,pirmoje eilėje padedame apsauginį pamušalą.

1.Suglausti vienas prie kito skersai,arba išilgai vienas ant kito.

2. Antras metodas pavadinimu “pusė maišo” (rus.- polmieška) sudaro štabelius,kurie išdėstomi per visa triumo plotį nuo pertvaros iki centro. Pradėti naują eilę reikia po to, kai pirmesnėje eilėje sudėjome 6-7 aukščius. Kai viso triumo plotis suguldytas 6-7 štabeliais ant viršaus dedamos lentos,kad sutvritinti eilę. Tuomet maišai kraunami toliau ( vėl 6-7 aukščiai) .

Ryšulys – tai supresuota medžiaga turinti taisyklingą geometrinę formą. Kai gabename brangią produkciją,ryšulys apsiuvamas popieriniu audiniu ir perrišamas metaline viela. Jei produkcija nereikalauja ypatingos apsaugos – tik perrišama.

Kroviniai ryšuliuose lengvai pažeidžiami dėl oro drėgmės,trinities ir sugeria dulkes. Į šias ypatybes reikia atsižvelgti norint kartu gabenti kito tipo krovinius. Didelį dėmesį reikia skirti kokybiškam separavimui ir pakrovimui. Prieš krovimą triumo denyje išguldomos lentos. Lentų plotis turi būti ne mažiau kaip 3,5 cm. Kraunant brangius krovinius ant lentų dedamos minkšta medžiaga. Ryšuliai išdėstomi suglaustai , skersai ir išilgai ,lygiomis eilėmis nuo borto iki borto.

Dėžėse gabenami patys įvairiausi kroviniai. Priklausomai nuo krovinio masės,tankumo,fizinių bei biologinių savybių reikalingas didesnis arba mažesnis sienelių storis. Pro liuką dėžės kraunamos krano pagalba,toliau dėžės kraunamos rankiniu būdu arba “pingpong`o” pagalba.Dėžes krauname suglaustai,o ant kiekvieną eilę perdengiame lentomis.Jeigu dėžės skiriasi dydžiu ar forma ,atsiradusius tarpus reikia užpildyti mažesnėmis dėžėmis. Kraunant reikia stebėti,kad eilės paviršius būtų lygus. Tvirtos ir sunkios dėžės kraunamos apačioje,o lengvos viršuje. Didelės dežės dedamos triumo centre,mažesnės – išdėstomos šonuose. Jei dėžes krauname ant kito krovinio,svarbu padaryti lygų paviršių šioms dėžės sukrauti. Likus ertmėms, jas reikia užtvirtinti,kad dežės nejudėtų. Išvengti dėžių lūžių ir išpurvinimo,dėžės sluoksniais perdiangiamos lentomis. Taip pat tai daroma,kad ant jų saugiai galėtų dirbti krovikai.

  • Laivyba Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (3206 žodžiai)
  • Mokykla
  • Laivybos referatai
  • Microsoft Word 690 KB
  • Vienetinių ir generalinių krovinių gabenimas laivais
    10 - 3 balsai (-ų)
Vienetinių ir generalinių krovinių gabenimas laivais. (2016 m. Vasario 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/vienetiniu-ir-generaliniu-kroviniu-gabenimas-laivais.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 10:11