Viešasis administravimas ir verslo administravimas


Viešojo administravimo referatas. Įžanga. Ankstyvasis viešasis administravimas - sąsajos su biznio administravimu. Politikos ir administravimo atskyrimo problema. Woodrow wilson, frederick winslow taylor ir max weber darbai bei įtaka viešąjam administravimui. Taylor mokslinė vadyba. Weber biurokratija. Tradicinė viešojo administravimo paradigma. “naujasis” viešasis administravimas. Teorijos įtakojusios naujosios viešosios vadybos atsiradimą. J. Q. Wilson biurokratija. D. Osborne ir t. Gaebler entrepreneriška valdžia. Naujasis viešasis valdymas. Apibendrinimas. Literatūros sąrašas.


Woodrow wil Lietuva, skirtingai nuo pažangių, nuoseklų vystymosi kelią turėjusių vakarų valstybių, negali pasigirti giliomis viešojo administravimo tradicijomis. Per penkiasdešimt sovietinio režimo metų viešojo administravimo kultūra buvo visiškai sunaikinta. Taigi, Lietuva atkūrus nepriklausomybę, turėjo labai sparčiai vytis savo kaimynes. Lyg ir neturėjo būti labai sunku, kadangi mes turėjome puikias galimybes įvertinti kitų šalių patirtį ir nebekartoti jų padarytų klaidų. Tačiau taip neatsitiko. Įvertinę dabartinę situaciją, mes turime pripažinti, kad Lietuvos valdžios institucijos ne ką labai skiriasi nuo hierarchinių, centralizuotų valdžios institucijų 1930 – 1940 metais. Tačiau tokios institucijos negali efektyviai funkcionuoti greitai besikeičiančioje, intensyvių žinių bei informacijos visuomenėje, reikia kuo skubiau reformuoti viešąjį sektorių Lietuvoje. Tačiau, tai padaryti yra labai sunku neišanalizavus, viešojo administravimo vystymosi kelio, tendencijų ir pagrindinių problemų šioje srityje.

Todėl šiame straipsnyje apžvelgsiu viešojo administravimo teorijų vystymąsi vadybos teorijų kontekste, pagrindines šios srities mokslininkų nagrinėjamas problemas bei sąsajas su biznio administravimu.

Viešojo administravimo teorijų vystymasis iki šių dienų, gvildena tą patį klausimą - ar galime mes, piliečiai, atsakingiems valstybės tarnautojams –visuomenės tarnams, leisti priimti sprendimus ir būti novatoriškiems ir tuo pat metu laikytis demokratinės atskaitomybės principo? šis klausimas yra ypatingai svarbus naujos viešosios vadybos šalininkams, kurie pabrėžia, kad jų strategija gali duoti realius rezultatus. Tačiau vis dėlto jie negali ignoruoti politinės atskaitomybės klausimo. Naujojo viešojo administravimo strategija turi ne tik sudaryti sąlygas viešosioms institucijoms siekti geresnių rezultatų, bet taip pat būti atskaitingoms prieš piliečius.

Analizuodami viešojo administravimo vystymosi ciklą, mes galime stebėti pasikartojančius procesus - nuo decentralizacijos 19-ame amžiuje ir 20-ojo amžiaus pradžioje iki centralizacijos 20-ojo amžiaus viduryje ir antrojoje pusėje, ir vėlgi prie visiškos decentralizacijos tiek biznyje, tiek viešajame administravime dvidešimto amžiaus pabaigoje. Tai labai aiškiai matyti analizuojant viešojo admininistravimonors viešasis administravimas pradėtas nagrinėti jau seniai, tačiau rimtos studijos šioje srityje prasidėjo tik 1800 metais.

Viešasis administravimas ir verslo administravimas. (2010 m. Lapkričio 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/viesasis-administravimas-ir-verslo-administravimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 21:21