Viešbučio konkurencinių pranašumų nustatymas


Turizmo kursinis darbas. Turizmo ir viešbučių verslo studijų programa nuolatinės studijos iii kursas tivnl 11 1 grupė. KURSINIS DARBAS Viešbučio konkurencinių pranašumų nustatymas. Teorinė dalis konkurencijos apibrėžimas ir reikšmė. Klientų pasirinkimas. Viešbučiai ir jų paslaugos. Išvados ir pasiūlymai. Porterio konkurencinių jėgų modelis. Konkurencijos vaidmuo viešbučių versle. Reklama kaip vienas iš konkurencijos įrankių. Reklamos sąvokos apibūdinimų , štai keli iš jų Reklama –. Reklamos esmė –. Reklamos tikslas –. Reklamai būdingi bent du požymiai. Klientų pasirinkimas viešbučio svečių kategorijos. Pažintinis ekskursantas. Svečiai atvykę moksliniais tikslais –. Svečiai keliaujantis etniniais tikslais –. Kaip žmonės renkasi viešbutį. Nuo ko priklauso ar klientas atvyks dar kartą į tą patį viešbutį. Kuo vienas viešbutis yra pranašesnis už kitą. Siūlomos paslaugos ir nuolaidos. Aptarnavimo kokybė. Kainos ir kainų politika.


„Viešbučių konkurencinių pranašumų nustatymas“ – tema , kuri tikrai yra labai aktuali viešbučių industrijoje, nes būtent konkurencija yra tas veiksnys kuris padeda nustatyi rinkos kainas, o kaip yra žinoma kaina yra labai svarbus rodyklis konkurencinių pranašumų nustatyme. Kaip yra žinoma viešbučiai tarpusavyje konkuruoja įvairiais aspektais, kiekvienas iš jų turi tam tikrus konkurencinius pranašumus, kurie būtent ir padaeda įsitvirtinti apgyvendinimo paslaugų rinkoje.

Tema išnagrinėta ne tik teoriniu būdu, nes kitaip nebus pasiektas norimas rezultatas – nebus atskleista visa temos esmė ir nauda, taigi buvo remtasi ir praktine veikla .Buvo iškelti tokie uždaviniai: atskleisti sekančias temas - viešbučių pasirinkimą lemiantys veiksniai, viešbučių konkurencinių pranašumų nustatymas, konkurencijos vaidmuo viešbučių versle, prekės ir paslaugos samprata, kainą ir ją įtakojantys veiksniai, reklamos reikšmė viešbučių rinkoj, jos samprata ir tapimas vienu iš konkurencijos įrankiu. Taip pat kaip jau buvo minėta nagrinėjant temą buvo remtasi ir praktiniu požiūriu – buvo lyginami du tos pačios kategorijos viešbučiai išsidėstę tame pačiame regione (t.y. „Avra imperial beach resort and SPA“ ir „Cavo Spada luxury resort and SPA“ – Kreta, Chanijos regionas) prieš tai minėtame „Cavo Spada“ buvo atlikta praktika, o apie antrą viešbutį buvo analizuota internetinė medžiaga, bei atsiliepimai. Buvo pasirinkit šie du viešbučiai, nes jie glaustai bendradarbiavo viso sezono metu. Praktinėje dalyje buvo lyginta kuo šie viešbučiai panašus ir kuo skyriasi, kokie jų konkurenciniai pranašumai ir trūkumai, kokybės ir kainos santykis, išsidėstymo vieta, sąlygos paslaugoms parduoti, paslaugų visuma ir įvairovė, kaip ir kuo konkuruoja vienas su kitu, kainos politika viešbutyje.

Temos „Viešbučio konkurencinių pranašumų nustatymas“ tikslas yra korektiškai ir aiškiai apibrėžti kaip viešbučiai konkuruoja tarpusavy, kokie jų konkurenciniai pranašumai ir kaip žmones veikia ta konkurencija.

Nagrinėjant temą buvo iškeltos kelios pagrindinės užduotys 1) Atskleisti sąvokos „KONKURENCIJA“ esmę. 2) Išnagrinėti žmonių elgesį renkantis tam tikrą viešbutį. 3) Praktinėje dalyje: palyginti du tos pačios kategorijos viešbučius, išsidėsčiusiu tame pačiame regione.

Nagrinėjant temą buvo naudojami šie tyrimo metodai – analizė ir palyginimai (kaip jau buvo minėta yra lyginami du tos pačios kategorijos ir esantys tame pačiame regione viešbučiai), buvo tyriamos sąvokos ir veiksniai lemiantis žmonių pasirinkimą viešbučių atžvilgiu, bei žinoma kaip viešbučiai konkuruoja, kad pritrauktų kuo daugiau pastovių klientų.

Darbe buvo naudojamos mokslinės knygos apie viešbučių valdymą, paslaugų vadybą, konkurencinių pranašumų nustatymą, reklamą ir jos poveikį vartotojui, taip pat buvo naudojamasi ir interaktyviais interneto tinklapiais.

Konkurencija grupėje dažniausiai sukelia didelį konkurencinį rezultatą, kas ekonomikoje yra įvardinta kaip „Lyderis, lyderystė“, tačiau yra žinoma, kad konkurencija suteikia mažiau ekonominės vertės, negu bendradarbiavimas, nes vertei sukurti yra būtinas bendradarbiavimas, kuri konkurencija žlugdo. Teigiama, kad konkurencija sukuria kelis laimėtojus ir daugybę pralaimėtojų. Visvaldas Legauskas teigia, kad: „ Jei grupės turi bendrą tikslą, motyvacija konkuruoti išnyksta“. Kaip yra žinoma visi viešbučiai užsiima ta pačia veikla - apgyvendinimu, bet motyvacija konkuruoti tarpusavyje, pritraukti klientą tikrai neišnyksta – viešbučiai konkuruoja tarpusavyje siūlydami įvairias naudingas paslaugas, žemindami kainas, įvairios reklamos ir informaciniai lankstinukai taip pat padeda viešbučiams įsitvirtinti lyderio pozicijose.

Plačiai žinomas M. Porterio konkurencinės aplinkos tyrimo modelis grindžiamas penkių rinkoje konkuruojančių jėgų analize (žr. 1. pav)

Jason Fried ir Hanson David Henemeier knygoje „NEDIRBK“ teigia, kad : „ Jeigu leidi laiką rūpindamasis, ką veikia kiti (konkurentai), negali skirti pakankamai dėmesio savęs tobulinimui. Rūpinkis konkurentais ir viskas baigsis tuo, kad sau tik pakenksi. Šansas, kad sugalvosi ką nors originalaus, mažėja kai TAVO smegenys maitinasi kitų žmonių idėjomis. Tampi reakcionieriumi (reakcijos šalininkas arba pažangos priešininkas), o ne vizijų kūrėju. Galiausiai pradedi siūlyti savo konkurento paslaugas.

Kaip jau yra žinoma, kad plėsti tam tikrą rinką arba ieškoti naujų klientų – daug pastangų reikalaujantis darbas, todėl į tai būtina atkreipti dėmesį, o dauguma viešbučių puikiai sugeba įsitvirtinti ir taisyklingai atlikti šią užduotį. Pirmoji užduotis, kad tapti konkurenciškai patvariu ir pranašesniu už kitus reikia tiksliai ir aiškiai žinoti kaip taisyklingai pateikti savo paslaugas, nes būtent paslaugos turi pateisinti vartotojo lūkesčius, o dar geriau būtų jeigu paslauga bus suteikta daug geriau negu tikėjosi vartotojas, tai būtent ir leistų viešbučiui įgyti konkurencinį pranašumą ir žinomumą, o būtent šitie du dalykai suteiktų didesnį pelną, bei pastovius potencialius klientus.

  • Turizmas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (5112 žodžių)
  • Mokykla
  • Turizmo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 64 KB
  • Viešbučio konkurencinių pranašumų nustatymas
    10 - 6 balsai (-ų)
Viešbučio konkurencinių pranašumų nustatymas. (2015 m. Gruodžio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/viesbucio-konkurenciniu-pranasumu-nustatymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 00:32