Viešbučių vadybos praktikos ataskaita


Turizmo praktikos ataskaita. Įvadas. Įmonės charakteristika. Rekvizitai. Vykdomos veiklos. Įmonės veiklą reglamentuojantys dokumentai. Įmonės valdymo struktūra. Valdymo strukrūros schema. Padalinių funkcijos, darbuotojų veiklos bei atsakomybės. Įmonės organizacinė struktūra. Viešbučio paslaugų teikimo procesas. Maitinimas. Komunikacijos procesas įmonėje. Darbas komandoje. Klientų segmentai. Marketingo veikla. Konkurentai. Bostono matrica. Įmonės veiklos planavimo procesas. Įmonės problemos ir sprendimo būdai. Išvados. Literatūros sąrašas.


Šešių savaičių praktika buvo atliekama Škotijos miestelyje Pitlochry esančiame „Macdonald‘s Restaurant and Guest House“ restorane bei svečių namuose. Paktika buvo atliekama nuo 2015 m. gegužės mėn. 01d. iki liepos mėn. 01d. Paktiką atlikti pasirinkau „Macdonald‘s Restaurant and Gueat House“, nes šios įstaigos veikla, kaip ir mano studijuojama specialybė, glaudžiai susijusi su turizmu, o tai leidžia įgauti naujos patirties bei pritaikyti teorines žinias praktikoje. Be to, praktika buvo atliekama užsienyje, su visiškai skirtingais turistų segmentais nei Lietuvoje, kas suteikia dar dugiau patirties.

Praktikos metu buvo sudarytos galimybės ugdyti praktinius gebėjimus savo darbo srityje, komunikacinius gebėjimus bendraujant su klientais bei pamatyti su savo specialybe susijusį darbą iš arti. Atlikta praktika suteikė daug patirties ne tik turizmo srityje, bet ir pakeitė požiūrį į darbą su klientais, įmonės viduje vykdomą veiklą.

Praktika buvo atliekama Škotijoje, Pitlochry miestelyje, „Macdonald‘s Restaurant and Guest House“. Įmonė įsteigta 1958 metais dabartinio jos savininko ir jo tėvo, taigi ji gyvuoja jau penkiasdešimt septynerius metus. Tai viena iš vietų miestelyje, kurios savininkai vis dar stengiasi išlaikyti senąją Škotijos dvasią kiekviename žingsnyje. Įmonė turi du savininkus, tai vietiniai Pitlochry gyventojai Neil Macdonald ir jo žmona Lauren Macdonald. Sezono metu įmonėje dirba iš viso dešimt-penkiolika darbuotojų priklausomai nuo užimtumo, trys-keturi restorane, trys greitojo maisto užkandinėję, du svečių namuose bei du-trys virtuvėje.

Restoranas ir svečių namai yra įsikūrę tame pačiame pastate, greitojo maisto užkandinė gretimame pastate. Pagrindinės veiklos, atnešančios labai panašų pelną, būtų restoranas, svečių namai ir užkandinė, papildomos – kotedžas. Kotedže minimalus apsistojimo dienų skaičius yra penkios dienos, todėl kartkartėmis jis yra tuščias.

Visų pirma įmonė privalo turėti maisto licenziją, kuri įtraukia maisto pardavimą, maisto gaminimą, maisto laikymą, maisto paruošimą bei maisto paskirstymą. Kiekvieną mėnesį „Health and Safety Executive“ atvyksta patikrinti virtuvės bei baro, ar laikomasi visų licenzijoje numatytų maisto bei švaros taisyklių. Taip pat reikalinga alkoholio licenzija, kuri įtraukia alkoholio pardavimą, alkoholio serviravimą klientams, be to kiekvienas naujas darbuotojas privalo būti apmokytas kaip serviruoti ir elgtis su alkoholiniais gėrimais.

„Notification to process personal data“ – licenzija, norint gauti klientų asmeminius duomenis;

„Extended hours application (Scotland)“ – licenzija, jei kažkokio įvykio metu alkoholis pardavinėjamas ilgesnėmis valandomis nei įprastai;

Įmonę „Macdonald‘s Restaurant and Guest House“ galima tarsi suskirstyti į keturias dalis: restoraną, svečių namus, greitojo maisto restoraną bei kotedžą. Paprastai darbuotojai dirbdavo vienoje iš šių vietų pastovų darbą, tačiau visi privalėjo mokėti dirbti visuose vietuose, tuo atveju, jei vieną iš darbuotojų tektų pakeisti darbo vietoje ligos atveju ar dėl kitų priežasčių.

Restorane paprastai dirbdavo trys-keturi darbuotojai priklausomai nuo savaitės dienos ir nuo sezono užimtumo. Restorane pusryčiai prasidėdavo aštuntą valandą ryto ir baigdavosi apie dešimtą valandą, o restoranas atsidarydavo pusę dvyliktos dienos ir užsidarydavo maždaug devintą, dešimtą vakaro, priklausomi nuo užimtumo. Restorano darbuotojai buvo atsakingi už visą veiklą vykdomą restorane – restorano atidarymą bei uždarymą, klientų aptarnavimą, švaros palaikymą, aptarnavimo kokybę, saskaitų apmokėjimą, gėrimų bei kitų reikalingų paslaugų suteikimą. Restoranas įsikūręs labai geroje lokacinėje vietoje – visiškai šalia autobusų stoties, todėl pietų metu pagrindiniai lankytojai būdavo turistai keliaujantys autobusų turais.

Svečių namuose svarbiausius dalykus tvarkydavo šeimininkai arba vadybininkas. Restoranas buvo sujungtas su įėjimu į svečių namus, todėl atvykusius svečius pirmiausia pasitikdavo restorano darbuotojai. Priklausomai nuo situacijos ir užimtumo, restorano darbuotojai arba patys užregistruodavo svečius ir parodydavo jiems kur yra kambariai, arba pakviesdavo vadybininką. Kilus nesklandumams dėl registracijų ar kambarių visus nesusipratimus spręsdavo taip pat vadybininkas arba šeimininkai. Svečių namuose buvo tik dešimt kambarių, todėl atskiro administratoriaus nebuvo, todėl pagrindines pareigas atlikdavo restorano darbuotojai ir vadybininkas.

Viešbučių vadybos praktikos ataskaita. (2015 m. Lapkričio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/viesbuciu-vadybos-praktikos-ataskaita.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 09:03