Viešoji vertė


Viešojo administravimo namų darbas. Viešosios vertės (public value) (Mark H. Moore), vertės už pinigus (value for money) sampratos, ką specifiško jos sako apie viešąjį sektorių.


Moore), vertės už pinigus (value for money) sampratos, ką specifiško jos sako apie viešąjį sektorių

Viešoji vertė, tai yra sąvoka apibūdinanti visuomenei teikiamą organizacijos naudą. Šią sąvoką sukūrė žymus Harvardo universiteto profesorius Mark H. Moore, pristatęs šią sąvoką kaip atitikmenį privačiame sektoriuje egzistuojančios akcininkų vertės. Moore‘as šio proceso sąvoką pristatė, kaip „Apibrėžimas kuris yra prilyginamas valdymo sėkmei viešajame sektoriuje, kartu inicijuojant ir performuojant viešojo sektoriaus įmones taip, kad būtų padidinta jų vertė visuomenei tiek trumpais, tiek ilgais periodais.“ (Moore, 1995).

Trumpai pristatant viešąją vertę, svarbu paminėti kad kaip Moore‘as skelbė savo knygoje, viešoji vertė, gali būti apibrėžta kaip organizacinis viešojo sektoriaus principas skiriantis didžiausią dėmesį, procesams kai individualūs darbuotojai siūlo naujas idėjas ir būdus, kaip pagerinti organizacijos darbą ir paslaugas. Pagrindinė viešojo sektoriaus užduotis yra viešosios vertės kūrimas ir daugeliui viešojo sektoriaus institucijų ši funkcija yra savaime suprantama. Akivaizdi praktika, kai vyriausybė, išnaudodama viešąjį sektorių, teikia viešąsias paslaugas tokias kaip valstybės apsauga, gatvių tvarkymas, išsilavinimas ir panašiai.

Viešoji vertė. (2015 m. Gegužės 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/viesoji-verte.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 14:17