Viešojo administravimo konspektas


Viešojo administravimo konspektas. Politikos samprata. Pilietinė visuomenė ir globalizacija. Viešosios politikos samprata. Viešasis ir privatus sektorius. Viešosios politikos ir administravimo istorinė raida. Viešosios politikos analizė ir jos raida. Politikos analizės rūšys. Politikos analizė ir viešieji sprendimai. Viešosios politikos analitinių schemų įvairovė. Viešoji politika ir filosofinės paradigmos. Feminizmas ir viešoji politika. Viešosios politikos procesas. Politikos proceso stadijos ir ciklai. Politikos ciklo modeliai. Viešosios politikos problemų apibrėžimas. Viešosios nuomonės ir žiniasklaidos vaidmuo apibrėžiant problemas. Politinės darbotvarkės sudarymas. Sisteminė ir institucinė darbotvarkė. Pažinimas ir politinė darbotvarkė. Politikos formulavimas. Sprendimų priėmimo modeliai. Politikos įgyvendinimas. Politikos įgyvendinimas ir politikos tipai. Rezultatų analizė. Įgyvendinimo, įvertinimo, poveikio ir kaitos analizė. Politikos vertinimas. Vertinimo metodikos. Rezultatyvumo rodikliai viešajame sektoriuje. Viešosios politikos dalyviai. Politikos dalyvių sąveika. Interesų grupių sąveika su politikais ir biurokratija. Lyginamoji analizė pagal politikos tipus. Lyginamoji analizė pagal politikos sritis. Politikos sritys. Specifiniai aspektai. Politinis vadovavimas. Politikai ir biurokratai.


JAV įstatymų kūrimo iniciatyva ateina iš aukščiausio valdžios elito, todėl eiliniai valdininkai negali ženkliai įtakoti strategijos kūrimą. Suinteresuotoms visuomenės grupėms sunkiau padaryti įtaką valdžios elitui. Tokioje biurokratinėje sistemoje strategija yra mažiau įtakojama suinteresuotų visuomenės grupių.

30

Amerikoje politinė sistema daugiau dėmesio skiria problemoms , kurios rūpi įvairioms viduriniosios klasės grupėms, negu toms, kurių sprendimu suinteresuotos žemesniosios klasės.

Prancūzijoje strategijos kūrime intensyviai dalyvauja valdininkai. Jie turi padėti kurti visų sričių strategijas, o ministerijos – tik kelių. Šalies biurokratinei sistemai būdinga, kad dauguma iniciatyvų, kuriant strategijas ateina iš administracinio sektoriaus (valdininkai). Niekas negali paneigti, kad administracinį sektorių stipriai veikia suinteresuotos visuomenė grupės. Dėl tokios visuomenės grupių įtakos valdininkas turi daugiau galios.

Prancūzijoje ir kai kuriuose kitose šalyse egzistuoja vadinamieji patarėjų „kabinetai“(juos sudaro socialiniai darbuotojai, akademikai, verslo ir pramonės atstovai), kurie ministrams teikia formalius ir neformalius patarimus.

Vokietijoje yra trys valdymo pakopos: valstybinis, valstijos ir vietinis lygmuo.

Vokietijoje ir JAV yra „piliečių žiūri“: piliečiai dalyvauja sprendimų priėmimo procese per susirinkimus, kurių metu jie gali, kaip teisme, apklausti liudytojus – ekspertus, politikus, biurokratus, administratorius, interesų grupių atstovus. Tokių žiūri išvados gali būti vertingas įeigos į politinį procesą elementas.

Viešojo administravimo konspektas. (2014 m. Sausio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/viesojo-administravimo-konspektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 03:04