Viešojo administravimo sistema Liuksemburge


Viešojo administravimo referatas.

Įvadas. Bendroji viešojo administravimo samprata. Liuksemburgas. Vykdomoji struktūra. Vietinė valdžia. Teisinė struktūra. Kontrolierius. Viešojo sektoriaus darbuotojų pareigybių skirtumai. Viešojo užimtumo kategorijos. Pilietinė visuomenė. Išvados. Naudota literatūra.


Liuksemburgas yra maža Europos Sąjungos valstybė ,tačiau šios šalies administracinė sistema yra kur kas labiau pažengusi palyginus su dauguma Europos Sąjungos valstybių.Ne veltui šioje valstybėje klesti bankai,nes Liuksemburgas turi labai išvystyta finansų sistemą , o taip pat klęsti viešasis sektorius. Liuksemburgo viešojo administravimo sistema yra įvertinta žymiai aukščiai nei Europos Sąjungos vidurkis.Pasak, pasaulio banko, Liuksemburgo Vyriausybės viešųjų paslaugų tiekimas ir vykdoma politika yra žymiai aukščiau ES vidurkio.Naujoviškų priemonių diegimas , siekiant pagerinti administravimo efektyvumą ir šiuolaikinė žmogiškųjų išteklių vadyba yra vieniteliai Liuksemburgo trūkumai.Po biurokratinis indeksas,kuris parodo modernių žmogaus išteklių priemonių naudojimą yra labai mažas , todėl Liuksemburgui yra dar daug vietos tobulėjimui tokiam kaip : lankščios įdarbinimo galimybės ,atlygis už darbo rezultatus .

Viešasis administravimas pasak V.Domarko yra svarbi kiekvienos valstybės socialinės veiklos sritis.Viešasis administravimas daro įtaką valstybių raidai ir jos gyventojų gyvenimui.(V.Domarkas VIEŠOJI POLITIKA IR ADMINISTRAVIMAS)Amerikiečių mokslininkas D. H.Rosenbloomas teigia, kad vieni viešąjį administravimą supranta kaip vadybą, kiti gi pabrėžiajo politologinę prigimtį, o treti ( ROSENBLOOM, D. H. Public administration. Understanding Management, Politics, and Law in the Public Sector. New York: Random house, 1986.).Pasak, A.Bakaveco viešasis administravimas yra glaudžiai susijęs su politika, todėl negali egzistuoti atskirai be jos ir tai viešąjų administravimą daro viešą ir kartu atskiria privataus administravimo(BAKAVECKAS, A. Lietuvos vykdomoji valdžia. Vilnius: Eugrimas, 2007)

. Viešojo administravimo sferą apima ne tik organizacijas ,bet ir asmenis, kurie dirba joje.Viešojo administravimo subjektus sudaro aukštos kvalifikacijos specialistai įprastai formuojantys nacionalinę politiką ir duodantys naudą valstybei.Gydytojai , buhalteriai , mokslininkai ir kiti tarnautojai taip pat yra laikomi viešojo administravimo subjektai, atliekantys daugybę funkcijų nesusijusių su vykdomąja valdžia.Viešojo administravimo sistema .Viešojo administravimo sistema gali būti apibūdinama kaip sistema, kurios paskirtis yra valstybės valdymo formomis aprūpinti valstybę ir jos gyventojus teisės reglamentuotomis paslaugomis , suteikti pilietines, ekonomines ir socialines teises.Taigi, viešojo administravimo sistema realizuojanti viešojo administravimo objektų ir reiškinių visumos idėją ir vidinę sąveika tarp elementų.

1) Tolimesnį demokratinių vertybių ir viešojo administravimo santykių , visų pirma demokratinio valdymo įtvirtinimą .

3)Viešojo administravimo specialistų rengimą ir mokymą,metodikos analizę ,jų sistemingo lavinimo būtinumą ,klasikinių biurokratijos teorijų mokymą.

4)Viešųjų institucijų darbuotojų teisinę, etinę atsakomybę prieš visuomenę ,interesų grupes už sprendimų priėmimo ir įgyvendinimo kokybę. (Raipa ir kiti.Modernus viešasis valdymas)

Liuksemburgo klestėjimas ankščiau buvo susijęs su plieno pramonė, tačiau šios pramonės nuklestėjimo Liuksemburgas diversifikavosi ir dabar ši šalis labiausiai žinoma kaip Europos stipriausias investicijų valdymo centras.

Viešojo administravimo sistema Liuksemburge. (2017 m. Gegužės 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/viesojo-administravimo-sistema-liuksemburge.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 11 d. 09:52