Viešojo transporto organizavimo kauno mieste analizė


Transporto diplominis darbas. Summary. Lentelių ir paveikslų sąrašas. Įvadas. Viešojo transporto organizavimo teoriniai aspektai. Transporto rūšys. Kelionės bilietų įvairovė, tarifai ir lengvatos. Maršrutų išdėstymas. Keleivių srautų ir kiti tyrimai. Kauno miesto visuomeninio transporto organizavimas. Veiklos organizavimo bruožai UAB „Kauno autobusai“. Veiklos organizavimo bruožai AB „Autrolis“. Bendri veiklos organizavimo bruožai. Tyrimas. Tyrimo teorinis apipavidalinimas ir bendra info. Tyrimo duomenų analizė. Išvados ir pasiūlymai. Literatūros sąrašas. Priedai.


Įsigyjant kelionės bilietus, yra galimybė mokėti mažiau nustatytos kainos. Yra skirstomos šios lengvatų grupės:

Keliaujantys žmonės turi teisę nemokamai pasiimt su savimi du vaikus iki 7 metų neužimant atskiros sėdimos vietos. Taip pat nemokamai keliauti turi teisę pareigūnai, kontroliuojantys keleivinį transportą.

Kad ir koks bebūtų brangus viešojo transporto išlaikymas valstybei, visada yra rūpinamasi gyventojų gerove. Lengvatų priėmimas suteikia gyventojams visai kitą požiūrį į valstybės valdymo formą.

Sudarant maršrutus ir planuojant stotelių įdiegimą, yra atsižvelgiama į keletą dalykų:

Pradedant įgyvendinti viešojo transporto sistemą, reikia kuo tiksliau suplanuoti maršrutus ir kryptis eismui vykti. Tai yra labai svarbu tiek atsakingiems žmonėms sukontroliuoti jau vykstantį eismą, tiek gyventojams nukeliauti į norimas vietas. Pirmiausiai viešuoju transportu yra aprūpinamos pagrindinės gatvės, ligoninės bei mokslo įstaigos. Šie pagrindiniai objektai yra labiausiai reikalingi ir turi pirmumo teisę vietoje kitų. Toliau seka kultūros objektai.

Tuo metu, kada yra aprūpintos reikalingiausios gatvės, galima pasirūpinti turistų bei pačio miesto gyventojų noru kultūriškai šviestis. Čia prijungiamos gatvės, prasilenkiančios su tiek didesniais tiek mažesniais kultūros paminklais, tai bibliotekos, muziejai, teatrai. Tai būtų antras pagal svarbumą tikslas aprūpinant gyventojus viešuoju transportu. Esant jau gana išsivysčiusiam transporto paslaugų tiekimui, prie sistemos galima prijungti masines susibūrimo, įdomias, svarbias bei lankytinas vietas. Tai gali būti jaunimo pamėgtos susibūrimo vietos, kurios dubliuojasi su jau anksčiau minėtomis vietomis, didžiuliais prekybos centrais, kur yra didelis keleivių srautas, pramoninių ir miegamųjų rajonų sujungimas gyventojams keliauti į darbą ir gryžti namo. Turint jau tokios stadijos viešojo transporto sistemą, galima pradėti ją tobulinti ir prijungti pačius atokiausius miesto kampelius.

Sakykime, turime didžiulę įmonę su daug darbuotojų, kurie naudojasi viešuoju transportu ir už keleto gatvių autobuso maršrutą. Šiuo atveju, nieko nekeičiant, didelio nuostolio nepajustume, tačiau, atkėlę maršrutą iki šios įmonės, sutrumpintume darbuotojų kelionę nuo ir iki stotelės, tuo būdu sumažindami jų fizinį nuovargį ir tikimybę, jog padidės jų darbo koeficientas. Tačiau nereikia to įsivaizduoti taip tiesmukai. Miestuose yra daugybė didelių įmonių ir visoms joms po maršrutą paskirti yra neįmanoma. Tačiau stengtis kuo tiksliau suplanuoti ir sutvarkyti maršrutus, taip optimizuojant atstumą nuo darbovietės iki stotelės yra tikrai verta.

Ir paskutinėje vietoje yra atokiai esantys rajonai. Mažiausiai svarbos suteikia tai, jog toli nuo miesto centro nutolę gyvenamieji rajonai yra tikras galvos skausmas valdžios pareigūnams. Didelis atstumas ir mažas skaičius keleivių labai stipriai nusmukdo transporto priemonės pervežimų koeficientą skaičiuojant nuo nuvažiuoto atstumo. Tai yra lygu dideliems ekonominiams ir laiko ištekliams. Vien tik dėl to ir yra tvarkomi paskutinėje vietoje, kadangi reikalauja didelių ekonominių išteklių bei stiprios jau veikiančios viešojo transporto sistemos. Net ir vienas papildomas maršrutas yra sunkiai suderinamas su jau esančiais ir vykdomais maršrutais.

Visą šią informaciją galima sudėti į trumpus teiginius, kurie yra šie:

išanalizuoti keleivių srautus visose miesto apylinkėse per parą – atskirai darbo, atskirai poilsio dienomis;

išanalizuoti, kur būtų galima statyti autobusų bei troleibusų stoteles, jų charakteristikas;

Atlikus šiuos veiksmus ir sėkmingai paleidus viešojo transporto sistemą, reikia imtis jos tobulinimo. Tam galima atlikti šiuos žingsnius:

Viešojo transporto organizavimo kauno mieste analizė. (2014 m. Sausio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/viesojo-transporto-organizavimo-kauno-mieste-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 20:38