Viešosios paslaugos ir jų administravimas Lietuvoje


Viešojo administravimo referatas.

Viešųjų paslaugų teikimas ir administravimas Lietuvoje.


Viešųjų paslaugų teikimas ir administravimas Lietuvoje yra svarbus reiškinys. Negana to, jog viešųjų paslaugų teikimo administravimas yra didelė sistema, apie kurią šiame darbe bus šiek tiek aprašoma, tačiau svarbu tai, jog ir kiekvienas iš mūsų, t. y. piliečiai – vartotojai galime pilnu pajėgumu dalyvauti šioje sistemoje.

Darbo tikslas - pabandyti kuo plačiau susipažinti su minėta sistema, jos problemomis ir pan.

Darbo uždaviniai – pamėginti susipažinti su viešosios paslaugos sąvoka, bei šių paslaugų skirtymu, pamėginti susipažinti su viešųjų paslaugų teikimu ir administravimu bei jų problemomis, ir nemažiau svarbi dalis, pamėginti suvokti pačių piliečių dalyvavimą, teikiant viešąsias paslaugas.

3) Aplinkos kontrolė – statybų planavimas, aplinkosauga, pastatų ir statinių kokybės kontrolė

2) Vietos viešųjų paslaugų teikimas, taikant, įvairias savivaldybės partnerystės formas:

Kalbant apie viešųjų paslaigų teikimo administravimą, LR Vietos savivaldos įstatyme (1994) trečiojo skirsnio devintame straipsnyje nurodomos štai tokios viešųjų paslaugų teikimo administravimo funkcijos:

3) Jeigu seniūnija, vadovaudamasi šio įstatymo aštunto straipsnio antra dalimi, pati teikia viešąsias paslaugas, šioms paslaugoms administruoti paskiriamas kitas savivaldybės administracijos padalinys

Tačiau, kaip ir kiekviena savivaldybės sistema, taip ir viešųjų paslaugų teikimas bei viešųjų paslaugų teikimo administravimas turi savų spragų, todėl šiuo tikslu, siekiant užtikrinti savivaldybių administracijų veiklos kokybę, išspręsti savivaldybių organizuojamų viešųjų paslaugų administravimo ir teikimo problemas bei nuolat informuoti gyventojus apie nuolat besikeičiančią sistemą, Vidaus reikalų ministerija leidžia informacinį leidinį „Viešasis administavimas Lietuvoje“.

Akivaizdu, kad paslaugų gavėjų dalyvavimas, teikiant viešąsias paslaugas – nelengvai įgyvendinama įdėja, todėl atsiranda tokiam dalyvavimui įtakos turintys veiksniai. Jau minėtoji Edita Stumbraitė-Vilkišienė savo anotacijoje remiasi viena žinomiausių proceso motyvacijos teorijų – V. H. Vroom lūkesčių teorija, pagal kurią, prieš pradėdami dalyvauti piliečiai pirmiausia pagalvoja, ko jie tikisi ir ko reikia, kad pasiektų tai, ko nori, t. y. ar jei turi tam gebėjimų ir ar jiems tai aktualu. Kartu piliečiai įvertina sėkmės tikimybę, t. y. ką duos jų pastangos. Šie du veiksniai išreiškia tikėjimą galimybe paveikti administracinį procesą. Kitą vertus, piliečiai turi vertinti dalyvavimo tikslą, problemą.

Viešosios paslaugos ir jų administravimas Lietuvoje. (2016 m. Gegužės 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/viesosios-paslaugos-ir-ju-administravimas-lietuvoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 06:24