Viešūjų kalbų rūšys skaidrės


Lietuvių skaidrės. Verbalinė komunikacija. Verbalinės komunikacijos stiliai. Žodinė komunikacija. Retorikos mokslo susiformavimas. Retorikos, kaip įtikinimo meno, tikslai. Auditorijos pritraukimo formos. Viešųjų kalbų rūšys (funkcinė klasifikacija). Viešųjų kalbų tipai pagal adresato ir adresanto santykį. Kas yra monologas? Informacinių kalbų intencijos. Informacinių kalbų tipai. Pranešimas. Pristatant projektus, verslo planus, galimi tokie pranešimo planai. Apeliacinės kalbos. Apeliacinių kalbų pagrindinė intencija. Įtikinimo kalbose vartojamos kontakto su klausytojais figūros. Apeliacinių kalbų tipai. Įtikinimas. Įtikinamo kalbėjimo paslaptis. Įtikinimo kalbų rūšys. Įtikinimo būdai.  . Kaip įtikinti? Supaprastintas įtikinimo modelis yra toks. Adresanto tikslai. Stilistinės ypatybės. Klasifikavimas. Pavyzdžiai. Kalbėtojo veikla apima du etapus. Ikikomunikacinė fazė. Komunikacinė fazė.


Verbalinė komunikacija – tai tarpusavio komunikacija naudojant kalbos ženklus. Verbalinės komunikacijos formos: rašytinė; žodinė.

Artimasis (šeimos nariai, artimieji, giminės) 2. Nepastovusis (draugai) 3. Patariamasis (kolega, pažįstamas) 4. Oficialusis (svarbus pašnekovas, -ai, pvz., verslo partneris, svečias, klientas) 5. Užšaldytasis (nežinomas, netikėtas pašnekovas).

Paveikti klausytojų protą; paveikti valią; paveikti jausmus; pasiekti persvaziją – įsitikinimą, tikėjimą.

Logos – apeliavimas į klausytojo sveiką protą; Pathos – kalbėjimas „kraujuojančia širdimi“; Ethos – apeliavimas į moralę. (Aristotelis „Retorika“).

Informacinės (rezultatas: klausytojai supranta, pvz.: ataskaitiniai pranešimai, instruktažas, paskaita ir pan.) Apeliacinės / motyvacinės (rezultatas: suformuojama klausytojų nuomonė, paskatinamas elgesys; įtikinimo, įtaigos ir skatinimo kalbos, pvz.: pardavimai, rinkimų agitacija, reklama) Emocinės (sužadinami jausmai; proginės ir pramoginės kalbos, pvz.: sveikinimas, tostas, epitafinė kalba).

Viešųjų kalbų tipai pagal adresato ir adresanto santykį:.

Monologas tai vieno žmogaus kalba kitiems žmonėms, paprastai kitiems žmonėms nesikišant į tą kalbą. Monologas – pagrindinis viešojo kalbėjimo būdas. Adresatas ir adresantas kalbėjimo metu nesikeičia.

Pranešti, informuoti, supažindinti; išaiškinti, padėti suvokti; įrodyti; mokyti, auklėti ir kt.

Pranešimas; paskaita (akademinės, mokslo populiarinimo ir kt.); pamoka; aiškinimas.

Gali būti įvairiomis temomis; paprastai skirti opioms, aktualioms kurios nors srities problemoms spręsti; neretai pateikiami praktiniai pasiūlymai, rekomendacijos; kartais pranešime išdėstoma tam tikro laikotarpio veiklos programa (planai, ataskaitiniai pranešimai).

  • Lietuvių kalba Skaidrės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 37 puslapiai (996 žodžiai)
  • Lietuvių skaidrės
  • MS PowerPoint 358 KB
  • Viešūjų kalbų rūšys skaidrės
    10 - 3 balsai (-ų)
Viešūjų kalbų rūšys skaidrės. (2015 m. Spalio 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/viesuju-kalbu-rusys-skaidres.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 12:46