Viešųjų kalbų tipai


Lietuvių skaidrės. Viešųjų kalbų tipai. Monologinė ir dialoginė kalba. Viešųjų kalbų tipai (pagal tikslą). Įtikinimo kalbos. Įtikinimo būdai. Kaip veikiama, kai norima įtikinti? Proginės kalbos. Viešoji monologinė specialisto kalba. Kalbėtojui svarbūs veiksniai. Kaip rengti patį tekstą. Kaip komponuoti kalbą. Kokia turi būti kalba, kad mus išgirstų? Auditorijos baimė. Kaip įveikti auditorijos baimę?


Viešųjų kalbų tipai. Monologinė ir dialoginė kalba.

Informacinės kalbos 1. Prisitaikyti prie klausytojų lygio. 2. Pateikti aiškinimo planą. 3. Eiti nuo paprastų dalykų prie sudėtingų. Yra trys informacinių kalbų rūšys: aiškinimas, pranešimas, paskaita.

Tai visos patriotinės ir politinės, moralinės, justicinės ir komercinės kalbos. 2. Lengviausiai galima įtikinti pateikus gerai pagrįstas priežastis, t. y. argumentus. Tinkamiausios tos, kurios susijusios su žmogaus poreikiais (fiziologiniais, saugumo, priklausomumo ir meilės, noro žinoti ir suprasti, estetiniais, saviraiškos).

Išdėstyti argumentus (įrodyti). 2. Sukurti bendrumo atmosferą. 3. Išgauti teigiamą atsakymą. 4. Įteigti sutikimą. 5. Parodyti, kad prašomam elgesiui pritaria gerbiamas žmogus ar kompetentinga grupė.

Informuojamas protas. 2. Sužadinamas jausmas (baigiant kalbėti). 3. Skatinamas pasiryžimas veikti. Nereikia menkinti kitų nuomonės.

Jos informuoja, pasitelkia įtikinimo metodus, bet turi ritualinę funkciją. 2. Mintis reikia pateikti kūrybiškai.

Yra trys kalbų pavadinimų rūšys: 1) tiesioginis dalyko pavadinimas; 2) klausimas; 3) intriguojantis dalyko pavadinimas.

  • Lietuvių kalba Skaidrės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (447 žodžiai)
  • Lietuvių skaidrės
  • MS PowerPoint 278 KB
  • Viešųjų kalbų tipai
    10 - 6 balsai (-ų)
Viešųjų kalbų tipai. (2015 m. Birželio 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/viesuju-kalbu-tipai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 19:54