Viešųjų ryšių agentūrų etikos kodeksų analizė


Komunikacijų referatas. Įžanga. Etikos kodekso samprata. Etikos kodekso paskirtis tikslai ir funkcijos. Etikos kodekso įgyvendinimo prielaidos ir būdai. Etikos kodeksų privalumai ir trūkumai. Viešųjų ryšių agentūrų etikos kodeksai. Viešūjų ryšių agentūrų etikos kodeksas Lietuvoje. Viešųjų ryšių agentūrų etikos kodeksas Australijoje. Išvados. Šaltiniai.


Nuo pat seno organizacijos stengėsi susikurti savas normas bei elgesio taisykles, kuriomis vadovaudavosi savo veikloje bei reikalaudavo to pačio iš savo darbuotojų. Jos padeda tiek ieškant problemų sprendimo būdų tiek prisistatant visuomenei ir stengiantis apibrėžti reikalavimus organizacijų nariams. Šiuo metu, dėl socialinio gyvenimo sudėtingumo, moralinei kompetencijai stengiamasi skirti kuo daugiau dėmesio. Labiausiai paplitęs būdas darbuotojų kultūrinio ir etinio lygio kėlimui yra etikos kodeksai. Tai yra ne tik vertybių bei principų išdėstymas, bet ir tam tikrų įpareigojimų organizacijų darbuotojams rinkinys. Etikos kodeksais naudojasi ne tik viešojo ir privataus sektoriaus organizacijos, bet ir kai kurių pofesijų atstovų grupės. Šiame rašto darbe aš apžvelgsiu bendrinius etikos kodeksų aspektus bei išanalizuosiu viešūjų ryšių įmonių etiko/elgesio kodeksus.

Etikos kodeksas – tai tam tikra sistema, kurioje pateikiamos bendros vertybių bei etinių taisyklių normos, kurių privalo laikytis organizacijų darbuotojai. Remiantis etiniais normatyvais siekiama apibendrinti organizacijos tikslus bei sukurti normalią etinę aplinką ir pateikti reikalavimus, kuriais remiantis būtų priimami sprendimai. Anot sociologės Jolantos Palidauskaitės, etikos kodeksas tai ne tik dokumentas atspindintis asmeninės moralės reikalavimus ir profesines vertybes, bet ir tam tikras taisyklių rinkinys organizacijų sprendimams ir veiklai. Jis ugdo ir formuoja organizacijos kultūrą, jos narių pozityvų ir atsakingą požiūrį į darbą ir jo rezultatus. Remiantis etikos kodeksu, visuomenei taip pat suteikiama galimybė įvertinti, kaip organizacija savo nurodytų vertybių bei normų laikosi praktikoje.

Etikos kodeksų vykdymas nėra susijęs su juridine atsakomybe, jie neturi įstatymo galios, jų laikymasis yra savanoriškas – negalima priversti kito asmens juo vadovautis. Nepaisant to, jie negali prieštarauti įstatymams, kadangi už nusižengimus numatytos tam tikros konkrečios sankcijos bei bausmės.

Moksliniuose šaltiniuose etikos kodekso tikslai ir funkcijos yra aprašomos gan įvairiai. Bet dažniausiai yra remiamasi etikos kodeksų tyrinėtojo J. Laddo sąrašu. Jis tikslus skirsto į pirmaeilius bei antraeilius. Pirmaeiliais tikslais jis įvardija etinės darbuotojų orientacijos skatinimą, profesijos ar organizacijos atstovų drausminimą bei maksimalų galimybės reikštis neetiškam elgesiui sumažinimą. Jis mano, jog etikos kodeksas gali būti naudojamas ne tik formaliai, bet ir neformaliai etinio mokymo procese, siekiant ugdyti darbuotojų gebėjimą įvertinti savo priimamus sprendimus bei veiksmus moralinių reikalavimų atvžvilgiu, o kodekse aprašomos siektinos vertybės ir standartai turi gerinti profesijos ir organizacijos įvaizdį visuomenės akyse.

  • Komunikacijos Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (1888 žodžiai)
  • Komunikacijų referatai
  • Microsoft Word 31 KB
  • Viešųjų ryšių agentūrų etikos kodeksų analizė
    10 - 2 balsai (-ų)
Viešųjų ryšių agentūrų etikos kodeksų analizė. (2015 m. Gruodžio 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/viesuju-rysiu-agenturu-etikos-kodeksu-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 22:44