Viktoras Hugo Paryžiaus katedra recenzija


Paryziaus katedra filmas. Filmas paryziaus katedra. Paryziaus katedros kuprius filmas. Viktoras hugo paryžiaus katedra aprasymas. Paryziaus katedra konspektas. Viktoras hugo paryziaus katedra konspektas. Paryziaus katedra istraukos. Paryziaus katedra filmukas. Paryžiaus katedra rasinys. V hugo paryziaus katedra filmas.

Lietuvių recenzija. Viktoro Hugo (Victor Hugo) (1802-1885) kūrinys „Paryžiaus katedra“ yra vienas žymiausių prancūzų romantinės literatūros darbų. Po šio romano nelaimingo Paryžiaus katedros varpininko Kvazimodo vardas tapo bendriniu negražaus, dėl to atstumto visuomenės, vyro sinonimu, kaip ir Esmeraldos vardas tapo nekaltai ir tyrai mylinčios nesugadintos mergaitės sinonimu (tiesa, sekso industrija šį vardą irgi sėkmingai panaudojo, bet aistros trokštančios moters įvaizdis absoliučiai prieštarauja romane pavaizduotam Esmeraldos paveikslui). Perskaičius knygą galima pasakyti, kad toks populiarumas pelnytas, nes kūrinio siužetas labai įdomus. Tiesa, tenka prisipažinti, kad iš pradžių knygą skaityti sekėsi sunkiai. Ji migdė ir ilgai nepasidavė. Pagaliau supratau, kad ne viską reikia skaityti, kad kai kuriuos autoriaus išvedžiojimus apie Paryžiaus architektūrą (kurie sudaro gal 1 proc. teksto) galima sėkmingai praleisti ir pasinerti į siužeto vingius.


Viktoro hugo (victor hugo) (1802-1885) kūrinys paryžiaus katedra yra vienas žymiausių prancūzų romantinės literatūros darbų. Ji migdė ir ilgai nepasidavė. Pagaliau supratau, kad ne viską reikia skaityti, kad kai kuriuos autoriaus išvedžiojimus apie paryžiaus architektūrą (kurie sudaro gal proc.

Viktoras hugo nukelia skaitytoją į viduramžių pabaigos paryžių – miestą, kuriame vyko misterijos ir kvailių popiežiaus rinkimai. Savo rūmuose neretai lankydavosi prancūzijos karalius, tačiau mieste gyveno ir vagių (argo) karalystės karalius su didžiule savo pavaldinių armija. Autorių labai domino marginalinis pasaulis, kuriam jis skiria ne mažiau dėmesio nei feodalų ar dvasininkų pasaulio aprašymui. Autorius, kaip būdinga romantikams, jaučia didelę pagarbą viduramžiams, jo kritikos strėlės nuolat kerta renesanso, baroko, apšvietos laikotarpio idėjoms, ypatingai architektūroje. Romanikos ir gotikos formos jam atrodo žymiai tobulesnės. Būdamas klasicizmo bei apšvietos laikotarpio tyrėjas ir simpatikas kategoriškai nesutinku su tokiomis nuostatomis, tačiau ginčas dėl skonio ir požiūrio į meną yra beprasmis, ši recenzija nėra skirta įrodinėti, kuri epocha svarbesnė, kurios įtaka didesnė. Tačiau autoriaus didaktinis stilius kiek nervina. Pagrindinis kūrinio motyvas – meilė. Meilė jaunai ir gražiai, tyrai ir nekaltai, silpnai ir trapiai, bet drąsiai ir dorai šešiolikos metų mergelei – čigonei esmeraldai, šį jausmą pajunta keturi vyrai. Kiekvienas jų – asmenybė, jų visų vertybės, požiūris į gyvenimą ir meilę bei priemones ją pasiekti yra skirtingas.

Viktoras Hugo Paryžiaus katedra recenzija. (2011 m. Gegužės 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/viktoras-hugo-paryziaus-katedra-recenzija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 02:58