Vilniaus miesto gyventojų sveikatingumo paslaugų prieinamumo analizė


Verslo savarankiškas darbas.

Įvadas. Holistinis požiūris į sveikatą- visuomėnes kaitos veiksnys. Sveikatingumo paslaugų tikslai ir funkcijos. Sveikatingumo paslaugos- galimybė stiprinti visuomenę. Sveikos gyvensenos svarba. Vilniaus sveikatingumo paslaugų poreikio analizė ir verslo įvaizdis. Empirinių duomenų metodika ir duomenų analizė. Tyrimo tikslas. Respondentų atranka. Empirinio tyrimo duomenų analizė. Anketinės apklausos rezultatų analizė. Išvados.


Darbo objektas: Sveikatingumo paslaugų veiksniai ir paslaugų svarba žmogui

Darbo tikslas: Ištirti sveikatingumo paslaugų prieinamumą Vilniaus mieste

Darbo uždaviniai:

1.Žmonių sveikatos ir gyvenimo kokybės suvokimas teoriniame lygmenyje.

Holistinis požiūris į sveikatą- visuomėnes kaitos veiksnys

1.3

- aplinkos, kurioje sveikas pasirinkimas tampa lengviausiu pasirinkimu, kūrimą;

Daugelyje sveikatos stiprinimo apibrėžimų akcentuojami sveikatos stiprinimo tikslai (sveikatos stiprinimo tikslas yra subalansuotas teigiamų fizinių, psichinių ir socialinių sveikatos aspektų stiprinimas kartu su neigiamų fizinių, psichinių ir socialinių ligotumo aspektų prevencija taikant sveikatos mokymą, ligų profilaktiką ir sveikatos saugą), strategijos (sveikatos stiprinimas yra ne vien tik tradicinis rūpinimasis individualiu sveikatą lemiančiu elgesiu – tai tarpinė strategija tarp žmonių ir jų aplinkos, siejanti asmeninį pasirinkimą ir socialinę atsakomybę), pagrindinės veiklos kryptys (formuoti sveikatą palaikančią politiką ir aplinką, stiprinti bendruomenės veiklą, ugdyti asmeninius įgūdžius, o sveikatos priežiūrą orientuoti sveikatos stiprinimo kryptimi).

Organizacija (PSO), sveikatos sampratą 1946 m. įvardijo taip: “Sveikata – tai visiškos

Pirmiausia, siekiant išsiaiškinti, kaip vartotojams prieinamos sveikatingumo paslaugos, buvo klausta, ar jie aplamai jomis naudojasi ir tai reikalinga jų laisvalaikiui. Respondentų pasiskirtymas rezultatuose matomas abipusis: 52,4 proc. naudojasi sveikatingumo paslaugomis, 47,6 proc. jomis nesinaudoja ir prieinamumo įtaka jiems nesvarbi. Ši statistika puikiai atitinka literatūros analizėje paminėtus aspektus, jog Lietuvoje požiūris į sveikatą ir jos puoselėjimą dar turi daug spragų ir jauno amžiaus grupė nepagalvoja apie savo sveikatą ir jos stiprinimą. Taip pat didelę reikšmę turi paslaugų naudojimo dažnumas. Tik vienas respondentas išskirtą sveikatingumo veiklą, kaip sporto klubą lanko kiekvieną dieną, 7 asmenys 3-5 kartus į savaitę, dar didesnė dalis kartą į savaitę apsilanko vandens ir pirčių kompleksuose, o visa kita apklausta respondentų dalis sveikatingumo paslaugomis naudojasi daug rečiau, negu pataria Pasaulio Sveikatos Organizacija pagal sveikos gyvensenos veiksnius. Šis klausimas taip pat atspindi problemą, kuri paminėta pirmo klausimo analizėje.

Siekiant įvertinti bendro pobūdžio prieinamumo analizę, respondentų buvo paklausta, kokie būtent veiksniai trikdo sveikatingumo paslaugų prieinamumą žmoniems. Kaip ir manėme tyrimo pradžioje, taip ir pasitvirtino nuostata, jog daugelį žmonių naudotis paslaugomis neleidžia pajamos (35,5 %). Nepaslaptis, jog Vilnius pagal pragyvenimo išlaidas lenkia kitus Lietuvos miestus, o esanti didelė populiacija leidžia paslaugų tiekėjams nustatyti kainas pagal vidutinį ar aukštą atlyginimą gaunančius žmones, todėl žemesnes pajamas gaunančius žmones, o ypač didžiąją dalį anketos respondentų (studentų), kurie dauguma neturi pastovių pajamų, arba jos nėra didelės, paslaugų prieinamumas tampa labai sunkus. Galima teigti, jog Vilniaus mieste gerai išplėtotas sveikatingumo verslas, bet sunku rasti pigesnių kainų pasirinkimą, kuris būtų prieinamas ir mažas pajamas turintiems žmonėms.

Aptartą klausimą papildo kitas klausimas, kuriame respondentai buvo paprašyti įvardinti veiksnius, kurie kelia didžiausią svarbą renkantis sveikatingumo paslaugas. Šio klausimo rezultatai pateikiami 2 diagramoje. Labai svarbus veiksnys (85,7 proc. apklaustųjų) yra kvalifikuoti ir išmanantys savo darbą specialistai, mažesnę, bet taip pat didelę svarbą turi prestižas (52,4 proc.) , kaina, kuri atspindi prieš tai aptarto klausimo analizę (61,9 proc.) taip pat graži aplinka, rekomendacijos, paslaugų gausa ir reklama. Visi veiksniai pažymėti kaip svarbūs ir reikalingi renkantis sveikatingumo paslaugas, todėl galima teigti, jog Vilniaus mieste gyvenantys žmonės yra reiklūs, taip pat, žinantys, jog pasirinkimas paslaugų didelis, gerai apgalvoja kur lankytis. Mažiausią reikšmę turintis veiksnys išskiriamas kaip reklama, tačiau žmonės gali tik galvoti, kad įtakos tai nedaro, nes reklama gali paveikti neakivaizdžiai, žmogui to net nesuprantant. Remiantis šiuo klausimu, peršasi išvada, jog vis dėl to didžiausią įtaką daro finansiniai sumetimai, visas prieinamumas priklauso nuo finansinių galimybių , kuo mažiau pajamų, tuo žmonės mažiau gali sau leisti skatinti sveiką gyvenimo būdą pasitelkiant sveikatingumo paslaugomis. Šis klausimas taip pat patvirtina teorines išvadas, jog norint skatinti žmonių naudojimą sveikatingumo paslaugomis, būtina naudoti įvarias priemones ir būdus, kurie leistų mokėti ne iš kart visą kainą, didinti nuolaidas tam tikroms socialinėms grupėms (studentams, senjorams) bei daugeliu kitų priemonių. Tačiau besidomint Vilniaus miesto, bei pačios Lietuvos sveikatingumo verslo infrastruktūra, smagu žinoti, jog tokie būdai jau taikomi kai kuriuose sveikatingumo klubuose bei įmonėse.

  • Verslas Savarankiški darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (3406 žodžiai)
  • Kolegija
  • Verslo savarankiški darbai
  • Microsoft Word 31 KB
  • Vilniaus miesto gyventojų sveikatingumo paslaugų prieinamumo analizė
    10 - 7 balsai (-ų)
Vilniaus miesto gyventojų sveikatingumo paslaugų prieinamumo analizė. (2016 m. Kovo 31 d.). http://www.mokslobaze.lt/vilniaus-miesto-gyventoju-sveikatingumo-paslaugu-prieinamumo-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 12:42