Visuotinė kokybės vadyba


Vadybos referatas. Įvadas. Mokslinės literatūros analizė. Kokybės apibrėžimas literatūroje. Defektų atsiradimas. Defekto apibrėžimas ir skirstymas. Išlaidos dėl defektų. Teorijos ir sąvokos. Praktinė dalis. Išvados. Literatūra.


Temos aktualumas: Kad ir kokį produktą ar paslaugą teiktų įmonės, gamybos procese labai dažnai neišvengiamas dalykas yra klaidos, kurios tampa defektų priežastimi. Tai galioja tiek smulkaus verslo savininkams, tiek didelėmis korporacijoms. O tinkamas produkto kokybės užtikrinimas turi didelės įtakos įmonės veiklai, todėl šiais laikais yra skiriama daug dėmesio kokybės vadybai įmonėse. Norint išlikti konkurencingoje rinkoje, svarbu sugebėti pasiūlyti vartotojams kokybišką produktą, bet kuo įmanoma mažesnėmis išlaidomis. Nes tik tada vartotojas bus patenkintas produktu ar suteikta paslauga, o įmonės veikla atneš pelno. Taigi labai svarbu kontroliuoti gaminių kokybę, nes prasta jo kokybė atneša nuostolių tiek gamintojui tiek vartotojui. Visuotinės kokybės vadyba, padeda išvengti tokių klaidų ir aptikti defektus dar ankstyvame gamybos proceso etape.

Galutinis kokybės matas būna išreiškiamas per vartotoją, jo pasitenkinimo kiekį iš gauto produkto ar paslaugos. Todėl galima teigti, jog tikrasis kokybės apibrėžimas yra vartotojo pasitenkinimas. Arba kaip pastebėjo Margarita Tetčer „Kokybė – kai grįžta klientas, o ne prekė“

Nekokybiško produkto atsiradimo prielaidų gali būti daug. Nors dauguma mano, kad defektai yra neišvengiama, pasirinkus tinkama kokybės valdymo strategija, galima ženkliai sumažinti nekokybiškos produkcijos kiekį. Priklausomai nuo pasirinktų veiksnių, produkcija bus arba kokybiška, arba ne. Visu pirmą svarbu kuo mažesnis nepastovumas, tai sumažina tikimybę nekokybiškų produktų tikimybę grandinėje. Antra atsiradus defektui labai svarbu nustatyti jo atsiradimo priežastis ir jas panaikinti.

Technologinis proceso netobulumas yra pagrindinis gaminių defekto priežastis. Technologinis procesas skirstomas į tris zonas:

Priežastys lemiančios produkto kokybę yra įvairios, vienos labiau įtakoja kitos mažiau defekto atsiradimą. 1 paveikslėlyje pateikta Josepho Jurano ir bendražygio Edvardo Demingo kokybės atsiradimo lemiantys veiksniai procentais.

Pataisomi. Kurie reikalauja papildomų išlaidų. Bet tinkamai pataisius, galima juos išleisti į rinką ir parduoti.

Nepataisomi. Tokie kuriuos reikia utilizuoti ir negalima leisti į prekybą.

Išorinių sutrikimų išlaidos - tai išlaidos susidariusios dėl sutrikimų (trūkumų, defektų) už įmonės ribų . Tai vartotojų skundai, išmokamos garantijos, prekių grąžinimai. Jei planuojant įmonės veiklą įvedama produkcijos bei procesų kontrolė, siekiant išvengti defektų ir neatitikimų, sumažėja inspekcijos, produkcijos bandymų bei vidinių ir išorinių sutrikimų išlaidos. Įmonė skirdama lėšas bet kuriam iš keturių segmentų, tuo pačiu turi sumažinti išlaidas kito segmento.

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (2158 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 2905 KB
  • Visuotinė kokybės vadyba
    10 - 10 balsai (-ų)
Visuotinė kokybės vadyba. (2015 m. Gruodžio 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/visuotine-kokybes-vadyba.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 07:00