Visuotinės kokybės vadyba teorija


Vadybos aprašymas.

Pagalbinė medžiaga VISUOTINĖS KOKYBĖS VADYBAI studijuoti Kaunas. Tema. Kokybės vaidmuo valstybių raidoje. Tema. Harmoningosios plėtros ir visuotinės kokybės vadybos koncepcijos. Tema. Kokybės vadybos raida. Kokybės sąvoka. Kokybės apibrėžimas. Žmonija visada siekė kokybės. Standartinių detalių atsiradimas ir darbo pasidalijimas. Tolerancijos atsiradimas. Defektuotų dalių inspekcija. Statistinės teorijos vystymasis ir panaudojimas. Pramonės revoliucija. Mokslinė vadyba ir teilorizmas. Walter Shewhart. William Edwards Deming. Anktyvoji veikla. Kokybės valdymas. Laikotarpis po II - ojo pasaulinio karo. Demingas ir Japonija. Joseph Juran’as. Kaoru Ishikawa. Kokybės užtikrinimas. Kokybės rateliai. Strateginis požiūris į kokybę. Armandas Feigenbaumas. Philip Crosby. Visuotinės kokybės vadybos plitimas. Produkcijos kokybės lygių dinamika pagal. Juran. James Harrington’as. Shoji Shiba. Visuotinės kokybės vadyba pagal Sh. Shiba pirkėjo esamų ir numatomų poreikių patenkinimas , nuolatinis tobulinimas , visuotinis dalyvavimas , infrastruktūra. Kas yra visuotinė kokybė. Visuotinės kokybės vadyba. Tradicinė vadyba. Tradicinės ir visuotinės kokybės vadybos principų palyginimas. Etapai Kaip kokybė valdoma. Kokybės vadybos raidos etapai. Visuotinės kokybės vadybos ir organizacijų teorijos sąsajos. Klasikinė mokykla. Teiloras ,. Fajolis ,. Vėberis. Neoklasikinė mokykla. Saimonas ,. Selznikas ,. Parsonas. Žmogiškųjų santykių mokykla. Folet ,. Meijo ,. Maslou ,. Laikertas ,. Herzbergas. “ Modernioji ” socialinių sistemų ir struktūrų mokykla. Katzas ,. Kahnas ,. Bernsas. Volkeris ir kt. Visuotinės kokybės vadyba ir kitos mokslo sritys bei kryptys. Harmoningosios plėtros koncepcija. Verslo chartija harmoningai plėtrai. Europos kokybės iššūkis.


Kas yra kokybė? Dažnai atrodo, kad tai – nuostabumas, išbaigtumas, patikimumas, gerumas, patvarumas. Oksfordo žodyne pateikiamas toks žodžio “kokybė” aiškinimas: pranašumo, išskirtinumo laipsnis, pirkėjų lūkesčių patenkinimas.

Kokybė yra prabanga, geros daikto savybės ar dydis. Tačiau juk ir automobilis “Zaporožiec” yra kokybiškas, jeigu tik jis atitinka jam iškeltus reikalavimus.

Kokybė neapčiuopiama ir dėl to neišmatuojama. Tačiau juk bet kokių dalykų darymo blogai ir blogų dalykų darymo matas yra išmatuojamas pinigais.

Dėl kokybės kalti darbininkai. Tačiau žinokite, kad dėl prastos kokybės 90 proc. atvejų kalti ne darbininkai, o vadovai ir jų sukurta sistema.

Kokybė yra kokybės skyriaus reikalas. Tačiau žinokite, kad kokybės nepasieksime tol, kol už ją nebus atsakingas kiekvienas įmonėje.

Egzistuoja ne vienas požiūris į kokybę. Žymus kokybės specialistas A. Garvinas, apibendrinęs visus požiūrius į kokybę, išskiria juos penkis (deja, nei vienas nėra iki galo išbaigtas):

Taigi, kokybė, priklausomai nuo to, kas ir kaip ją traktuoja, gali turėti įvairiausių apibrėžimų ir reikšmių.

8-dešimtmetis: atitikimas kaštams – aukšta kokybė pasiekiama žemais kaštais ir tai pasiekiama sumažinus neatitikčių skaičių proceso kontrolės pagalba. Tačiau konkurentai gali lengvai nukopijuoti produktą ir pagaminti jį dar pigiau, taigi, nepavyks išlaikyti konkurencingumo.

9-dešimtmetis: atitikimas užslėptiems reikalavimams – patenkinami vartotojo dar nesuvokti lūkesčiai. Bet ką daryti tiems, kurie neatspėja pačiam vartotojui nežinomų jo lūkesčių, nespėja įgyvendinti inovacijų?

1787 m. Elis Whitney pasiūlo per 2 metus pagaminti JAV armijai 10.000 muškietų. Eliui Whitney pavyko užduotį atlikti tik per 10 metų: trūko kvalifikuotų žmonių, reikėjo kurti įrengimus, statyti pirmąją standartinių detalių masinės gamybos liniją, siautė ligos, žaliavos dažnai buvo defektuotos.

Kaip tik tuomet atsirado supratimas apie pakeičiamų, standartinių detalių gamybos pranašumus.

1840-1870 m. Eli Whitney gamybos patirtis padėjo suprasti, kad nereikia griežtai ir tiksliai gaminti standartinių detalių, nors iki tol kaip tik ir buvo siekama tokais pagaminti.

Taigi, atsirado supratimas apie “tinka – netinka” toleranciją. Taip atsirado viršutinės ir apatinės tolerancijos ribos.

1) Iškilo klausimas, ką daryti su defektuotomis detalėmis – juk jos irgi kainuoja? Kita vertus, ieškoti nežinomų defektų priežasčių taipogi kainuoja.

Sparti standartizacijos raida apie 1900 metus. Iki 1915 m. Didžioji Britanija buvo vienintelė šalis, kurioje vyko tam tikras nacionalinis standartizacijos judėjimas, o jau 1932 m. 25 šalys turėjo vienokius ar kitokius nacionalinius standartus.

Pramoninė ideologija nuo “pagaminti identiškus gaminius” pasikeitė į “pagaminti gaminius tolerancijos ribose naudojant tikimybių teoriją ir statistiką”.

Manufaktūros transformavosi į fabrikus (įmoninę sistemą), pasirodė pirmieji konvejeriai, atsirado ryškus darbo pasidalijimas, specializacija (fabrikinė sistema įgalino įdarbinti JAV imigrantus).

Tradicinė kontrolė: 1) nustatyti ko reikia, 2) produkuoti, 3) tikrinti, ar pagaminta kas reikia, t.y. inspektuoti, paseno. W. Shewhartas išplėtojo tikimybių teoriją ir įvedė variacijos sąvoką. Jis įrodė, kad kintamumas (variacija) bet kokiame procese yra neišvengiamas. Pagrindinis kokybės valdymo tikslas – ne išvengti kintamumo, bet nuspręsti, koks yra priimtinas kintamumas.

Jis pirmasis įvedė kokybės valdymo grafiką ir paneigė toleranciją, kaip kokybės valdymo metodą. Jis suformavo fundamentaliai naują požiūrį: nuo “tinka – netinka” prie “kontroliuojama (variacija) – nekontroliuojama”. Tai įgalino nustatyti variacijos priežastis ir kontroliuojamas minimizuoti, o nekontroliuojamas – eliminuoti. Jo metodo esmė: kontroliuojamoje variacijoje yra atsitiktinės nukrypimų priežastys. Kol jos yra – procesas kontroliuojamas, jos sumažinamos, bet nerealu jų panaikinti, be to, neapsimoka. Nekontroliuojama variacija kyla iš priskirtinų (būtinų) priežasčių, yra didelė, todėl turi būti nustatyta ir pašalinta. Procesas nekontroliuojamas, jei yra priskirtinų (būtinų) priežasčių.

  • Vadyba Aprašymai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 86 puslapiai (28373 žodžiai)
  • Vadybos aprašymai
  • Microsoft Word 1241 KB
  • Visuotinės kokybės vadyba teorija
    10 - 9 balsai (-ų)
Visuotinės kokybės vadyba teorija. (2016 m. Kovo 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/visuotines-kokybes-vadyba-teorija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 03:12