Volvo saugos sistemos


Mechanikos referatas. Įvadas. Volvo Istorija. Puslapis. Volvo saugumo sistemos ir kitos inovacijos. Puslapis. Volvo saugumo rezultatai. Puslapis. Volvo saugumo viršūnė 2015 metais. Puslapis. Tikslai. Puslapis. Išvados. Puslapis. Literatūros sąrašas. Puslapis.


Šiais laikais vienas iš pagrindinių parametrų perkant bei gaminant automobilį yra saugumas, bet pradžioje tai toli gražu nebuvo prioritetas.

Pirmieji automobiliai, gamyklose pradėti gaminti dar 1890 metais, tai laikais automobilis buvo retenybė, maža trijų arba keturių ratų transport priemonė. Jų gaminimo kaina buvo labia didelė, todėl tik pradėjus gaminti automobile niekas net nesusimastė apie jų keliamus pavojus tiek vairuotojui tiek keliaiviams. Pradžioje jie buvo atviro korpuso ir be jokių apsaugos priemonė, todėl staigisniuose posukiuose atsitikdavo taip, kad vairuotojas arba keleivis iškrisdavo iš automobilio.

Praėjus vos keliems mėniasiams po pirmojo automobilio pagaminimo įvyko ir pirmojo avarija 1891 metais. Turbūt tai ir buvo lemtingas žingsnis žvelgiant į automobilių saugumo tobulėjimą. Nuo to laiko automobilių gamintojui po truputi stengėsi tobulinti automobilius, kad jie taptų saugesni. Iki 1930 automobilių saugumas galima sakyti netobulėjo buvo atlikti vos keli patobulinimai, kad automobilis taptų saugesnis.

Tačiau kaip ir visiems blogiems dalykams taip ir nesaugiems automobilias atėjo pabaiga, kai 1927 metais Švedijoje buvo įkurta niekam nežinoma kompanjna „Volvo Car Corporation“.

Įvykus eismo įvykiu arba sunkiasniam daiktu atsitrenkus į priekinį stiklą jis sudūždavo ir stiklo gabalėliai atsitrenkdavo į žmogų tai jį nesunkiai sužalodavo. Volvo kompanija priemė sprendimą pradėti naudoti laminuota stiklą, kuris avarijos atveju tik sudužta, bet dėl viduje esančios plevelės vistiek išlieka savo vietoje ir taip stiklo šukės nesužaloje aplinkinių.

2.2 Trijų taškų saugos diržas

Iki 1959 metų Volvo kaip ir kiti automobilių gamintojai naudojo dviejų taškų saugos diržus ir tai atrodė pakankamai saugu, nes avarijos atveju žmogus neišskrisdavo per priekinį langą, bet dėl staigaus smūgio žmogaus organizmas gaudavo labia didelę apkrovą dubens srityje. Tačiau 1959 metais Nils Bohlin sukūrė trijų taškų saugos diržą, kurį iškart ir pradėjo naudot Volvo. Trijų tašku saugos diržas buvo žymiai saugesnis, nes smūgio atvėju žmogaus viršutinė kūno dalis nejudėjo į priekį. Nils Bohlin laikomas vienu iš nedaugelių žmonių, kurio išradimas išgelbėjo ir dar išgelbės tūkstančius gyvybių. Volvo kompanija pamačius, koks efektingas yra trijų taškų saugos diržas šitu patentu nemokamai pasidalino su visais automobilių gamintojais.

Sistema, kuri avarijos atveju neleisdavo žmogui išslysti iš sėdynės ir atsidurti ant grindų tai buvo ypač naudinga, nes avarijos atveju žmogaus kūnas judėdavo tiesiai į pagalve, o ne po ja.

2.5 Multistage impact absorbing steering column

  • Mechanika Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (2555 žodžiai)
  • Mechanikos referatai
  • Microsoft Word 519 KB
  • Volvo saugos sistemos
    10 - 6 balsai (-ų)
Volvo saugos sistemos. (2015 m. Gruodžio 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/volvo-saugos-sistemos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 22:25