Vožtuvai kursinis darbas


Transporto kursinis darbas.

Įvadas. Vožtuvų sandara. Įsiurbimo vožtuvai. Išmetimo vožtuvas. Vožtuvų sandarinimo briaunelės. Besisukantys vožtuvai. Vožtuvų lizdai. Vožtuvų spyruoklės. Keturtakčių variklių vožtuvai. Vožtuvų reguliavimas. Medžiagos vožtuvų gamybai. Vožtuvo galvutės apatinės dalies poliravimas. Vožtuvo kojelės konstrukcija skersmuo ir kojelės ištekinimas. Vožtuvo padengimas ir jo tarpas. Vožtuvo spyruoklės užrakto konstrukcija. Vožtuvo kojelės atramos konstrukcija. Vožtuvo svoris. Tarpas tarp vožtuvo ir stūmoklio. Solidworks Simulation. Vožtuvas skaičiuojamas uždedant jėga, esant užstrigusiam paskirstymo veleneliui. Išvados. Literatūra.


Vožtuvai sudaryti iš galvutės 2ir koto 3. Galvutė turi sandarinimo briaunelę 1 nusklembtą 45o arba 30o kampu. 45o kampo sandarinimo briaunelės daromos tiek išmetimo tiek įsiurbimo vožtuvams. 30o kampo sandarinimo briaunelės dažnai daromos įsiurbimo vožtuvams. Nors tokia briaunelė mažina vožtuvo standumą, bet padidėja praleidžemasis skersplotis, kai yra toks pats vožtuvo pakėlimo aukštis.

Vožtuvo galvutė sklandžiai pereina į kotą. Koto gale spyruoklių tvirtinimui ištekinami cilindriniai, kūginiai ar specialios formos grioveliai 4 arba išpjaunamas sriegis. Automobilių varikliams dažniausiai naudojami vožtuvai su plokščia galvute. Kad būtų padidintas cilindrų pripildymas, įsiurbimo vožtuvo galvutė daroma šiek tiek didesnė už išmetimo. Įsiurbimo vožtuvai kartais esti su tulpės formos galvute. Jie aptakesni, bet sunkesni, dėl to padidėja inercijos jėgos.

Įsiurbimo vožtuvus darbo metu periodiškai apteka šaltas dujų srautas, bet jų galvutės vis tiek įkaista beveik iki 500oC. Įsiurbimo vožtuvai gaminami iš legiruoto chromo silicio plieno. Sandarinimo briaunelės šlifuojamos, o kartais ir pritrinamos prie lizdo. Kad mažiau diltų, sandarinimo briaunelė ir vožtuvo kotas grūdinami.

Išmetimo vožtuvai dirba dar sunkesnėmis sąlygomis. Jie periodiškai apipučiami iš cilindro išmetamais deginiais ir įkaista iki 800oC. Todėl išmetimo vožtuvai dažnai gaminami bimetaliniai. Galvutė ir apatinė koto dalis gaminami iš karščiui ir korozijai atsparaus legiruoto chromo- mangano plieno. Tačiau toks plienas nesigrūdina, pasižymi blogomis slydimo bei šilumos laidumo savybėmis. Todėl viršutinė koto dalis gaminama iš grūdinamo chromo- silicio plieno. Abi dalys suvirinamos trintimi.

Kai kurių variklių išmetimo vožtuvai aušinami. Tam tikslui vožtuvo kote daroma ertmė, maždaug 60% pripildoma natrio, kuris lydosi jau esant 97 oC. Teliūškuodamasis iš inercijos skystas natris šilumą nuo galvutės perduoda kotui, o šis kreipiamajai įvorei. Šitaip vožtuvo galvutės temperatūra sumažinama maždaug 100oC.

Kad vožtuvų sandarinimo briaunelės mažiau diltų. Jos gali būti dengiamos kietlydiniu, atspariu dilimui ir korozijai(kobalto arba nikelio lydiniais).

Mažiau ir tolygiau dyla besisukantys vožtuvai.

Vožtuvai kursinis darbas. (2016 m. Birželio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/voztuvai-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 00:22