Vyriausybės atstovo institutas privalumai, trūkumai, perspektyvos


Teisinės valstybės privalumai. Vyriausybes atstovo igaliojimu igyvendinimo forma. Vyriausybės+atstovas. Lietuvos vyriausybes trukumai. Konstitucionalizmo testai. Vyriausybes igaliojimu igyvendinimo formos. Vyriausybės atstovo instituto raidos perspektyvos. Vyriausybės atstovo įgaliojimų įgyvendinimo tvarka. Vyriausybės atstovo tarnyba praktika. Valstybes trukumai.

Teisės kursinis darbas. Vyriausybės atstovo institutas:privalumai, trūkumai, perspektyvos. Įvadas. Savivaldos institutas savivaldos įgyvendinimas ir administracinė priežiūra Lietuvoje vyriausybės atstovas vyriausybės atstovas ir vyriausybės atstovo tarnyba vyriausybės atstovo instituto raida lietuvoje vyriausybės atstovo skyrimo tvarka. Vyriausybės atstovo teisės ir įgaliojimai. Vyriausybės atstovų įgaliojimų įgyvendinimo formos. Vyriausybės atstovo teikiama informacija apie savoveiklą. Vyriausybės atstovo instituto perspektyva ateityje. Išvados. Literatūra.


Kiekviena valstybė yra įsikūrusi tam tikroje teritorijoje, todėl visapusiškam ir užtikrintam jos valdymui ir kontrolei reikalinga centrinė ir vietinė valdžios.

Padalijimas tarp centrinių ir vietinių savivaldos institucijų yra svarbi su konstitucine valdžios institucijų struktūra susijusi problema. Kiekviena valstybė savaip nustato savo teritorijos administracinį suskirstymą. Visi administraciniai vienetai turi savo atitinkamas savivaldos institucijas.

Lietuvos valstybingumo ir konstitucionalizmo raidoje nėra kitos valstybės institucijos, taip konstituciškai nesureikšminant pateiktos, nutylint jos tikrąjį suvereniai valdingą vaidmenį vadovauti valstybei, kaip Vyriausybė. Tai, kad Vyriausybės įgaliojimai yra tiesiogiai numatyti Konstitucijoje, rodo ypatingą

teisinį Vyriausybės statusą: ji yra vykdomąją valdžią plačiausiai įgyvendinanti valstybinė institucija.

Kaip minėta, kiekviena valstybė pati pasirenka jai priimtiniausią būdą užtikrinti įstatymų ir Vyriausybės nutarimų įgyvendinimą administraciniuose vienetuose.

Lietuvos Respublikoje buvo pasirinktas Vyriausybės atstovų modelis. Konstitucijos 123 straipsnio 2 d. nustatyta: “Ar savivaldybės laikosi Konstitucijos ir įstatymų, ar vykdo Vyriausybės sprendimus, prižiūri Vyriausybės skiriami

atstovai”. Taigi Vyriausybės atstovai – tai tokie viešosios valstybinės administracijos subjektai, kurių paskirtis yra prižiūrėti ir kontroliuoti savivaldybių institucijų ir pareigūnų veiklos teisėtumą. Šiuo metu Vyriausybės atstovo

įgaliojimus apibrėžia 2002 m. gruodžio 10 d. Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymas.

Šio darbo pagrindiniai uždaviniai yra išanalizuoti Vyriausybės atstovo institutą apžvelgiant: 1) savivaldos institutą; 2) savivaldos įgyvendinimą bei savivaldybių administracinę priežiūrą; 3) Vyriausybės atstovo institutą; 4) tarnybos funkcijas; 5) įgaliojimų įgyvendinimą.

Darbo objektas - Vyriausybės atstovo institutas: privalumai, trūkumai ir Darbo temos atskleidimui bus naudojami vieni iš pagrindinių tyrinėjimo metodų: sistemos, lyginamasis, loginis, įstatymų leidėjo ketinimų ir kt. Analizuojant šią temą bus pasiremta teismų praktika, Vyriausybės nutarimais, Konstituciniais nutarimais, įstatymais bei teisine literatūra.

  • Teisė Kursiniai darbai
  • 2013 m.
  • 25 puslapiai
  • Universitetas
  • Teisės kursiniai darbai
  • Adobe PDF 254 KB
  • Vyriausybės atstovo institutas privalumai, trūkumai, perspektyvos
    10 - 1 balsai (-ų)
Vyriausybės atstovo institutas privalumai, trūkumai, perspektyvos. (2013 m. Vasario 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/vyriausybes-atstovo-institutas-privalumai-trukumai-perspektyvos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 12:20