X Įmonės veiklos organizavimas


Verslo kursinis darbas. Santrauka. Įvadas. Įmonės „X“ veiklos organizavimo šaltinių apžvalga. Įmonės veiklos organizavimas teoriniu aspektu. Įmonės veiklos organizavimo samprata. Įmonės organizacinių valdymo struktūrų analizė. Linijinės valdymo struktūros analizė. Matricinės valdymo struktūros analizė. Funkcinės valdymo struktūros analizė. Užduočių delegavimas įmonėje. Įmonės veiklos organizavimo analizė. Įmonės „X“ organizacinės valdymo struktūros analizė. Užduočių delegavimo „X“ įmonėje analizė. Išvados ir pasiūlymai. Vartojamų terminų žodynas. Literatūros sąrašas. Priedai.


Remiantis atliktu tyrimu paaiškėjo, kad funkcinis pasidalijimas įmonėje vyksta pagal darbų sudėtingumą ir atsakingumą, todėl personalo darbuotojai žino savo darbo specifiką ir už ką yra kiekvienas atsakingas. Įmonėje personalo darbuotojai dirba pagal savo asmeninius gebėjimus ir interesus, tačiau darbuotojai jaučia neturintys pakankamai reikiamų profesinių žinių, dėl to nukenčia darbo kokybiškumas, nes darbai įmonėje nepaskirstomi teisingai. Kadangi dažniausiai personalo darbuotojai mokosi tik iš kolegų patirties, ne visada pakanka tos patirties tinkamai paruošti darbus.

Norėdamos užtikrinti įmonės anonimiškumą bei konfidencialumą, neminėsime realaus įmonės pavadinimo, todėl šiame darbe ji bus vadinama „įmone X“.

Nuo pat įmonės įkūrimo, ji buvo suinteresuota augti, plėstis bei konkuruoti su kitomis, panašia veikla užsiimančiomis įmonėmis. Todėl ir jos tikslas - kiek įmanoma labiau plėsti transporto paslaugų sferą ir klientūros ratą. Įmonė „X“ didelį dėmesį skiria vartotojų bei savo klientų poreikių tenkinimui, todėl siūlomos paslaugos yra nuolat atnaujinamos, o klientų interesai laikomi svarbiausiu prioritetu. Uždaviniai, kuriuos yra išsikėlusi įmonė: siūlyti lanksčią kainą, teikti kokybiškas paslaugas bei išlaikyti senus klientus ir pritraukti naujus. Įmonės privalumai: parterių tinklas yra ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje; paslaugos atliekamos profesionaliai ir kokybiškai; teigiamas požiūris į bendradarbiavimą; atsakomybė už kliento krovinius; kainos ir kokybės santykis – optimalus.

Norėdamos išanalizuoti, kaip organizuojama veikla šioje įmonėje, atlikome apklausą, kurios pagrindas – klausimynas, kurį sudarėme pačios. Tokį tyrimo metodą pasirinkome todėl, nes toks duomenų rinkimas yra greitas, pigus ir pakankamai informatyvus. Imtį sudarydamos rėmėmės kiekybinio tyrimo netikimybine patogiąja atranka, kuri taip pat nėra sudėtinga atlikti studentui. Tyrimo imtis – bent 20 šios įmonės darbuotojų. Klausimynus išdalijome 25 įmonės darbuotojams, iš kurių – 20 klausimynus grąžino, todėl galime teigti, kad grįžtamumo rodiklis artėja prie 100%.

Įmonės veiklos organizavimą teoriniu aspektu nagrinėja Stoškus S., Beržinskienė D. (2005), (2002), J. A. F. Stoneris, E. R. Frymanas, D. R. Gilbertas (2006), R. C. Apleby (2003), K. Lukaševičius ir B. Martinkus (2001), įmonės organizacines valdymo struktūras analizuoja Damašienė V. (2002), Staniulienė S. (2006), Stoškus S., Beržinskienė D. (2005), Martinkus B. ir kt. (2010), Charles Handy (1993), užduočių delegavimą įmonėje nagrinėja Martinkus B. ir kt. (2010), Sakalas A. (2003).

Praktinėje darbo dalyje naudojome šiam darbui naudingą informaciją gautą iš „X“ įmonės beiiš apklausos raštu gautus duomenis, kuriuos analizavome. Šio tyrimo metu buvo apklausti tik įmonės „X“ darbuotojai, todėl pateikta informacija yra objektyvi.

Organizavimo sąvoką J. A. F. Stoneris, E. R. Frymanas ir D. R. Gilbertas (2006) apibrėžia kaip darbo valdžios ir išteklių paskirstymo tarp organizacijos narių ir jų suderinamo procesą, kuris leidžia jiems pasiekti organizacijos tikslus. Autoriai atsižvelgia į organizacijos narių suderinamumo procesus, jų poreikius.

R. C. Apleby (2003) organizavimo sąvoką suvokia kaip valdymo procesą, kuris susijęs su struktūros pokyčiais ir augimu. Svarbiausia, kad būtų teisingai suprastas pats valdymo procesas, nuo kurio priklauso struktūros pokyčiai ir tos struktūros augimas.

Anot A. Sakalo (2000), organizavimas – tai nustatytiems tikslams pasiekti reikalingos sistemos sukūrimas. Autorius organizavimo sąvoką įvardija kaip tikslus, kuriems reikalingos sistemos.

  • Verslas Kursiniai darbai
  • 2014 m.
  • 33 puslapiai (7711 žodžių)
  • Kolegija
  • Verslo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 477 KB
  • X Įmonės veiklos organizavimas
    10 - 2 balsai (-ų)
X Įmonės veiklos organizavimas. (2014 m. Spalio 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/x-imones-veiklos-organizavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 12:30