X viešųjų e. paslaugų teikimo internetinės svetainės kokybės vertinimas


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Teorinė dalis Internetinės kokybės svetainės vertinimas ir aspektai. Internetinės svetainės sąvoka. Internetinės svetainės rūšys. Internetinės svetainės kokybė. Internetinės svetainės vertinimo kriterijai ir modeliai. Tyriminė dalis Pasirinktos viešosios e.


Pagal prancūzų autorių E. Sloim (2001), interneto svetainė – susijusi nuorodomis puslapių visuma, įdėta tame pačiame serveryje ir prieinama internetu. Galima siūlyti ir tokį apibrėžimą: interneto svetainė – tai sisteminis produktas, sujungiantis koncepcija, instrumentus, metodus, techniką, žmones, tinklą ir teikiamas paslaugas, susietus interneto puslapių sisteminiu rinkiniu. Tiriant viešosios įmonės „Regitra“ interneto svetainės kokybę, buvo laikomasi būtent šio apibrėžimo. Visų pirma, tinklapio kūrėjai turi atsakyti į klausimą – kam tinklalapis bus naudojamas. Ar Jiems reikalinga tik įmonės vizitinė kortelė, kur aprašoma bendrovė, veikla, partneriai bei kontaktai – išsami informacija apie įmonę, klientų informavimas. O gal būtina pateikti ir visą informaciją apie įmonę, ir pasiūlyti prekių katalogą, tiesiogiai pastūmėti klientą atvažiuoti ir nusipirkti prekę ar paslaugą. O jei yra nuspręsta aktyviau skverbtis į internetą, tuomet turėtų dominti internetinės parduotuvės galimybė, pasiūlyti klientui teikiamas paslaugas tiesiogiai internetu. Tik apsisprendę kokiu mastu yra ketinama skverbtis į internetą gali pradėti tolesnį tinklalapio planavimą.

Svetainėje turėtų būti pakankamai informacijos apie bendrovę. Tai pat pateikta informacija apie produktus ir paslaugas. Labai svarbios interneto savybės tokios kaip informacijos apie įmonę pateikimas, tai pagrindiniai faktai apie bendrovę (pavadinimas, adresas, įmonės rūšis, steigimo metai). Labai svarbu pateikti informaciją apie bendrovės produktus bei paslaugas, pagrindinius siūlomus produktus, kainodaros informaciją bei naujų produktų išleidimą. Taip pat aktualu pateikti informaciją apie specialiuosius pasiūlymus, tokius kaip vieną kartą siūlomus produktus ar nuolaidas.

Pasirinktoji svetainė yra reprezentacinio tipo svetainė, kuri reprezentuoja viešąją įmonę „Regitra“. Taip pat ši svetainė teikia įvairias elektronines paslaugaus susijusias su:

Taip pat tinklapyje pateikiami teisės aktai, kurie yra susiję su vairuotojo pažimėjimo išdavimo taisyklėmis, transporto priemonių registravimu ir registrų duomenų teikimu.

2.2 Internetinės svetainės kokybė

Formuluojant interneto sprendimų kokybės sąvoką logiška būtų remtis bendra kokybės sąvoka: “Kokybė – turimų charakteristikų visumos atitikties reikalavimams laipsnis” (LST EN ISO 9000:2000 Kokybės vadyba). Šis apibrėžimas, pritaikytas interneto sprendimui, galėtų pakankamai aiškiai apibrėžti jo kokybę tik su sąlyga, jeigu būtų galima vienareikšmiai nusakyti, kas yra interneto produktas ir įrodyti, kad ta sąvoka yra nekintanti, nepaisant būsimos šių produktų evoliucijos.

Taip pat norint nustatyti interneto svetainės kokybės sąvoką, reikia atsižvelgti į galutinio vartotojo (svetainės lankytojo) vertinimus ir lūkesčius, nes būtent jam šis produktas ir yra kuriamas. Siekiant užtikrinti aukštą svetainės kokybę, pirmiausia būtina užtikrinti trijų šalių – užsakovo, svetainės kūrėjo ir jos lankytojo tarpusavio supratimą bei interesų ir lūkesčių suderinimą. Tačiau tai nėra vienintelis svarbus dalykas – nereikia pamiršti ir kitų ne mažiau svarbių aspektų, susijusių su šio produkto kūrėjo organizacijos kokybe (Iwaarden, 2003; Nielsen, 2003; Ruževičius, 2006). Lankytojo kokybės supratimas apie interneto svetainę susijęs su jo patirtimi, kurią jis įgijo apsilankęs tinklapyje. Taip pat yra ir internetinės svetainės kokybės suvokimas tarp puslapio kūrėjų, kurį jie suvokia pasitelkdami kiekybinius rodiklius. Tačiau kiekybiniai vertinimai interneto produktų srityje nėra pakankami ir negali išspręsti kokybės problemų, nes koncentruojasi ties rezultatais, neatsižvelgiant į juos lemiančius veiksnius. Todėl tikslinga kurti, ir neatitikčių prevencinę sistemą, tinklapius, bei nustatyti šio produkto kokybės įvertinimo kriterijus ar standartus.

2.3 Internetinės svetainės vertinimo kriterijai

Organizacijos, suprasdamos interneto svetainės pranašumą, kad tai yra vienas reikšmingiausių komunikacijos ir informacijos sklaidos kanalų, kuria nuosavas svetaines. Dažniausiai jos yra virtualaus lankstinuko (vizitinė kortelė) formos, t. y. pateikia tik svarbiausią informaciją apie įmonės ar organizacijos veiklą, paslaugas ir kontaktinius duomenis. Kuriant internetinę svetainę, didžiausias dėmesys yra skiriamas vartotojui. Taip pat svetainės yra kuriamos dėl suteikiamų paslaugų. Mokslininkai apibrėžia skirtingus vertinimo būdus interneto svetainėms, todėl ir pats vertinimas nedažnai skiriasi. Taip yra todėl, kad vertinamos skirtingo tipo interneto svetainės: informacinės, mokomosios, komercinės, pramoginės ir t.t. Lietuvoje dar nėra susiformavusios universalios interneto svetainės kokybės vertinimo kriterijų ir metodų bei vertinimo modelių. Vienas iš populiariausių modelių yra Cao, Zhang ir Seydel (2005). Šis modelis interneto svetainės kokybę siūlo vertinti pagal keturias kokybės rodiklių grupes – sistemos kokybė, informacijos kokybė, papildomųjų paslaugų kokybė ir patrauklumą./

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 27 puslapiai (4481 žodis)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 180 KB
  • X viešųjų e. paslaugų teikimo internetinės svetainės kokybės vertinimas
    10 - 5 balsai (-ų)
X viešųjų e. paslaugų teikimo internetinės svetainės kokybės vertinimas. (2015 m. Gegužės 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/x-viesuju-e-paslaugu-teikimo-internetines-svetaines-kokybes-vertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 16:34