Žaidimai su didaktiniais žaislais, vaikų judesių lavinimas


Pedagogikos aprašymas. “Batukas su raišteliu”. Spalvingas medinis batukas su kilputėmis ir raišteliais. "Lopas". Į medinę lentelę įdedamas "Lopas" ir su prie raištelio pritvirtintu pagaliuku "Prisiuvamas". “Mašinėlės”. Mašinėlę ridena grindimis arba nuo kalniuko, nuveža mašinytes į garažus, prikrauna kubelių, nuveža išpila ir pastato bokštą, skatina vežioti mašinėles ir dešne, ir kaire rankytėmis. “Matrioška”. Sudedama viena į kitą dalių dėlionė. “Kaladėlės”. Surenka paveikslėlį iš 4, 6, 8 kaladėlių, sukioja kaladėles, jungia paveikslėlį. „Bokštelis“. Susideda iš dešimt skirtingų dydžių kubelių, suveria nuo didžiausio iki mažiausio. „Kuoleliai ir plaktukas“. Medinis stovelis su keturiais spalvotais cilindrais – kuoleliais, kuriuos sukala mediniu plaktuku. “Kamuolys”. Sėdėti mokantį mažylį galima pamokyti jį ridenti, išmokusį stovėti keturiomis riedantis kamuoliukas paskatins ropoti. „Muzikos instrumentai“. Būgnelis ar metalofonas – tai, ko reikia vaikų klausai ir judesių koordinacijai lavinti, žaidžiant muzikantais. “Limpantys kamuoliukai’. Reikalauja regėjimo ir judesių koordinacijos. “Mėtymo žiedai“. Reikalaujantys gerų motorikos įgūdžių, akių - rankų koordinacijos.


Anotacija. Straipsnyje atskleidžiama žaidimo apibrėžimo sąvoka, biologinė funkcija, žaislo atsiradimo kaita, pateikiama žaidimų, žaislų reikšmė vaiko gyvenime, didaktinių žaislų įvairovė, pedagogų, tėvų vaidmuo vaiko veiksmuose, bei nurodomi žaidimai su didaktiniais žaislais, kurie lavina vaikų judesius ir apžvelgiamos išvados.

Tyrimo objektas – judesių lavinimas žaidžiant su didaktiniais žaislais.

Tikslas – atskleisti su didaktiniais žaislais vaikų judesių lavinimo žaidimus.

Dauguma žaislų, tai įvairių daiktų kopijos, dailininkų ar liaudies meistrų dirbiniai, atspindintys tikrovės vaizdus, pasakų fantastinius personažus. (8)

Žaidimų, žaislų reikšmė vaiko gyvenime.

Žaidimas lavina ir džiugina vaiką, daro jį laimingą. Žaisdamas vaikas padaro pirmuosius atradimus, išgyvena įkvėpimą, žaidime lavėja jo vaizduotė, fantazija, atsiranda sąlygos formuotis iniciatyviai, smalsiai asmenybei. (8)

Vaikai renkasi tuos žaidimus, kurie leidžia eksperimentuoti, tyrinėti, laisvai veikti ir rinktis. (3)

Ankstyvieji pedagogai savo darbuose teigė, jog svarbiausia, kad žaislas skatintų vaiką veikti, pažinti, būti savarankišku, ieškoti , tyrinėti, ir, žinoma, džiaugtis. Tyrinėjo vaikų amžiaus ypatybes ir pagal jas kurė bei parinkinėjo vaikams žaislus. Mūsų laikų pedagogikoje bei psichologijoje žaislai yra tobulinami, atsižvelgiant į naujausius tyrimus, metodikos naujoves.

Žaidžiant su didak. žaislu lavėja vaiko pažintinė veikla, pastabumas, didėja jutiminė patirtis. (2)

Plačiau apie didaktinius - mokomuosius žaislus. Didaktiniai žaislai buvo sukurti labai seniai ir yra įvairių rūšių. Sensoriniams ir protiniam vaikų lavinimui tinka liaudies žaislai – rutuliai, piramidės, grybai, kita grupė t.y žaislai, skirti konstruoti - mozaika, dar viena grupė tai stalo spausdinti žaislai – lotoporiniai paveikslėliai, kubai ir t.t. Prie didaktinių žaislų priskiriami ir galvosūkiai, labirintai, maži išardomi automobiliai, šachmatai, šaškės.

Vaikai, žaisdami su šiais žaislais atlieka įvairias užduotis, mokosi (susipažįsta su įvairiais daiktais, reiškiniais, juos lygina, išskiria jų požymius, lavina kalbą, susidaro daiktų kiekybės ir kokybės vaizdinis. ). Šie žaidimai reikalauja atidumo, susikaupimo, greitos orientacijos.

Žaidimus vaikams sunku žaisti vieniems, be suaugusiųjų. Vyresni vaikai nori laimėti, jaučiasi nuskriausti, jei nepavyksta kelis kartus iš eilės laimėti, pradeda karščiuotis, puola į azartą, gali net padaryti suktybę. Suaugęs žmogus kartu su vaiku turi panagrinėti žaidimo taisykles, net kelis kartus drauge pažaisti, kad galima būtų parodyti pralaimėjimų priežastis. (5), (8)

Pedagogo, tėvų vaidmuo vaiko veiksmuose.

Sukuriama žaidybinė aplinka, kad skatintų vaikų kūrybiškumą, vaizduotę, žadintų iniciatyvą ir pažintinius interesus. Aplinka turi būti žaisminga, jauki, estetiška, kūrybiška. Erdvė turėtų būti sudaryta iš mažesnių erdvelių individualiai veiklai, kurioje vaikas galėtų judėti. Aplinkoje vaikas jaustų saugumo jausmą, kiekvienas būtu laukiamas, mylimas, suprantamas. Vaikas gerai ir saugiai jausis, kai bus garantuota gera socialinė bei emocinė atmosfera, kiek vaikas jaus suaugusiųjų dėmesį.

  • Pedagogika Aprašymai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 6 puslapiai (2438 žodžiai)
  • Pedagogikos aprašymai
  • Microsoft Word 23 KB
  • Žaidimai su didaktiniais žaislais, vaikų judesių lavinimas
    10 - 4 balsai (-ų)
Žaidimai su didaktiniais žaislais, vaikų judesių lavinimas. (2015 m. Lapkričio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/zaidimai-su-didaktiniais-zaislais-vaiku-judesiu-lavinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 21:31