Žaidimų pobūdžio pratimų poveikis futbolininkų kojos traumų profilaktika


Sveikatos kursinis darbas.

Įvadas. Mokslinės literatūros analizė analizė apie raumenų jėga ir traumų profilkatiką. Tyrimo metodika ir organizavimas. Tyrimo rezultatai, jų analizė ir aptarimas. Išvados. Rekomendacijos. Šaltinių sąrašas. Priedai.


Žaidimų pobūdžio pratimų poveikis futbolininkų kojos raumenų jėgai ir traumų profilaktikai. Darbo vadovė asist. Donata Jocienė. Kineziterapijos studijų programa, Reabilitacijos katedra, Sveikatos ir priežiūros fakultetas, Šiaulių valstybinė kolegija, 2014.

Nustatyti žaidimų pobūdžio pratimų įtaka dinaminio ir statinio šuolio į aukštį prieš ir po kineziterapijos;

3. Įvertinti futbolininkų žaidimų pobūdžio pratimų tijų savaičių taikymo poveikį traumų profilaktikos atsžvilgiu prieš ir po kineziterapijos;

Tyrimo metodai : mokslinės literatūros ir šaltinių analizė, testavimo rezultatai prieš ir po, rezultatų aprašymas prieš ir po kineziterapijos.

Tyrimo imtis : Imtį sudarė ,,Ventos“ futbolininkų komandos du jaunuoliai.

Raumenų jėga – tai gebėjimas organizmui įveikti išorines jėgas arba priešintis jam vieno raumens susitraukimo neriboto ilgumo (Dadalienė, 2008, p. 43).

Raumenų tempimo pratimai - jų dėka išvengiama raumenų, sąnarių perkrovos ar net traumų (Dadalienė, 2008, p. 82).

Traumų profilaktika – tai atsargumas ir mankšta (Dadalienė, 2008, p. 62).

Temos aktualumas. Šiuo metu vis daugiau žmonių išmėgina vis įdomesnių ir skirtingesnių būdų, kaip sveikai gyventi, domisi sporto nauda teikiama sveikatai ir gyvensenai. Bet nedažnai intensyvus treniravimasis ar pilnai nepadarytas apšilimas sukelia sportines traumas (Wikstorm et al., 2009). Vienas iš populiariausių žaidimų ir pasaulyje ypač paplitęs yra futbolas. Šį žaidimą apytiksliai žaidžia 150 tūkst. profesionalių ir 240 mln. neprofesionalių žaidėjų, todėl šioje sporto šakoje traumų galima tikėtis gana dažnai. Šioje sporto šakoje nepaisant apsaugų ar kitokių saugumo priemonių sužalojimų ir traumų sunku išvengti. Futbolas – tai kontaktinis sportas, pasižymintis trumpais sprintais, pagreitėjimais, sulėtėjimais, šokinėjimais, griuvimais, judėjimo krypties keitimu ir spyrimais. Futbolo sporte labai sunku išvengti raumenų patempimų, raiščių plyšimų, smegenų sukrėtimų, sausgyslių plyšimų, peties pirštų lūžimų, net kaklo sužalojimų (Dick et al., 2007).

Sportinė trauma – tai bet kokia trauma, įvykus sporto metu. Sportinės traumos, kurios įvyksta nelaimingų atsitikimų metu, kurias įtakoja netinkama treniruočių technika, nepilnai atliktas apšilimas (Jarvinen et al., 2005). Sportinių traumų profilaktika yra svarbus ir aktualus sporto medicinos uždavinys (Dadalienė, 2008). Tiek treneris tiek ir sportininkas privalo žinoti apie traumų profilaktiką ir jų prevenciją.

Pagrindinė priežastis dėl kurios sportininkas negali dalyvauti varžybose ar treniruotėse yra sportinė trauma. Aktyvesniam gyvenimo būdui, traumų profilaktika tampa vis aktualesnė kasdieniniame gyvenime, tiek ir sporte (Dadalienė, 2008).

Lietuvoje populiarėjant ir plintant vis naujoms sporto šakoms, profesionalią karjerą pradeda jaunesni sportininkai. Tad neišviangiamai didėja ir sporto traumų skaičius. Šitoks traumų skaičius jau susilygino su daugumos pasaulio šalių sporto traumų skaičiumi (Ruseckas, 2006). Statistiniai duomenys rodo, jog šeši sportojantieji iš dešimties, kreipiasi į medikus dėl traumų (Dadalienė, 2008). Varžybų metu didesnė tikimybė įvykti traumai, nei treniruočių metu. Traumų dažniausiai padaugėja varžybų pabagoje, nes sumažėja sportininkų budrumas, jų atliekama technika, sportininkas labiau jaučia nuovargį (Maffulli, Caine, 2005).

Tyrimais nustata, jog daugeliu atvėjų atlikus raumenų grupės tempimą, ar atskiro raumens, lankstumas gali padidėti. Tempimo poveikis trunka maždaug 90 minučių. Atlikus raumenų grupės ar atskiro raumens tempimo pratimą, per pratimus, mankštinantis ar per pramankštą prieš varžybas, ar per treniruotę, tempimo poveikis raumenyse gali išlikti visos eigos metu, gali trukti net 24 valandas ir ilgiau (Moller, 2001). Klubo sąnario lankstumas gali išsilaikyti 3 – 4 savaites po tempimo pratimų, kartais net ilgiau. Ilgiausiai gali trukti kaklo ir nugaros srities tempimo pratimų poveikis (Moller, 2001).

Mokslininkai nustatė, jog nustojus daryti tempimo pratimus, net po dviejų savaičių galima įžvelgti raumenų lankstumo sumažėjimą (Maffulli, Caine, 2005).

  • Sveikata Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 44 puslapiai (7181 žodis)
  • Universitetas
  • Sveikatos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 847 KB
  • Žaidimų pobūdžio pratimų poveikis futbolininkų kojos traumų profilaktika
    10 - 6 balsai (-ų)
Žaidimų pobūdžio pratimų poveikis futbolininkų kojos traumų profilaktika. (2016 m. Vasario 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/zaidimu-pobudzio-pratimu-poveikis-futbolininku-kojos-traumu-profilaktika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 02 d. 22:03