Žaidimų taikymas teatro pamokose


Teatro zaidimai. Kursinio temos teatras. Zaidimai teatro pamokai. Teatriniai zaidimai planai. Vaiku rastingumas taikant menines raiskos priemones. Teatro zaidimai kursinis. Teatro pamokas. Teatro pamokų scenarijai. Zaidimo metodas teatro.

Menų kursinis darbas. Žaidimų taikymas teatro pamokose. Įvadas. Teatro pamokose taikomų žaidimų pagrindiniai uždaviniai. Žaidimų klasifikacija. Žaidimų įtaka vaiko asmenybės formavimuisi ir lavinimui. Išvados. Literatūros sąrašas.


Teatras vadinamas visų menų sinteze, kadangi kuriant spektaklius naudojamos beveik visos įmanomos meninės raiškos priemonės- tapyba, grafika, fotografija, muzika, architektūra, dizainas ir daugelis kitų. Ispanų rašytojas ir dramaturgas Migelis Servantesas (Cervantes Saavedra 1547-1616) teigė, kad teatras yra „žmogaus gyvenimo veidrodis, papročių pavyzdys bei tiesos etalonas“ (Abalkinas, 1987, p. 11). Ši citata parodo, jog , autoriaus nuomone, teatras turi ne tik atspindėti žmonių gyvenimus, bet ir ugdyti, mokyti, parodyti, kaip žmogus turi gyventi, teisingai elgtis, laikytis papročių ir moralinių nuostatų. Todėl, siekiant ugdyti jaunąją kartą, kaip efektyvi priemonė taikomos teatro pamokos. „Iš pat vaikystės žmonės yra linkę mėgdžioti, ir nuo kitų gyvūnų jie skiriasi tuo, kad geriausiai sugeba tai daryti, kartu mėgdžiodami jie įgyja pirmąsias žinias; be to, mėgdžiodami visi žmonės patiria ir tam tikrą malonumą“ (Aristotelis, 1990, p. 280).Taigi, vadinamasis „mėgdžiojimas“ (t.y. vaidinimų, įvairių žaidimų ir kitų teatrinio ugdymo metodikų taikymas) ne tik suteikia galimybę mokiniams įgyti įvairių naudingų įgūdžių bei žinių, bet ir leidžia patirti malonumą, atsipalaiduoti bei tiesiog gerai praleisti laiką. Apie teatrinio ugdymo teikiamą naudą, bei jo poveikį ugdant asmenybę, galima pagrįstai teigti jog ji neginčytina- lavina mokinių bendravimo įgūdžius, augina pasitikėjimą savimi, didina savivertę,atpalaiduoja, didina atsparumą stresui ,taip pat padeda išlaikyti emocinį stabilumą, skatina domėtis mokinį jį supančiu pasauliu, aplinka, atrasti naujų pomėgių bei talentų. Ši nauda bei privalumai šiandien jau įrodyti, pagrįsti moksliniais tyrimais, todėl nemažai ugdymo įstaigų turi teatro pamokas kaip laisvai pasirenkamą arba netgi privalomą dalyką.

Ugdant mokinį teatru egzistuoja daug ugdymo metodų, įvairių mokymo priemonių. Metodas, kurį išskyriau šiame darbe, bei papasakosiu apie jį plačiau- žaidimai teatro pamokose. Žaidimas – tai vieno ar kelių žmonių veikimas, laiko leidimo forma, turinti tikslą, bei nustatytas taisykles. “ Jis atspindi žmogų supantį pasaulį, tai ir pramoginės veiklos, bendravimo forma –tam tikrų taisyklių reguliuojami negamybiniai veiksniai, atliekami pasilinksminimo, malonaus laiko leidimo tikslu ir asmenybės tobulėjimo veiksnys“ ( N.Grinevičienė, 1997).Psichologai sąvoką „žaidimas“ apibrėžia kaip vieną iš veiklos formų, skatinančių vaiko vystymąsį bei intelektinį tobulėjimą. Nuo pat kūdikystės, kiekvienas turime įgimtą polinkį žaisti.

  • Menai Kursiniai darbai
  • 2013 m.
  • 11 puslapių (2156 žodžiai)
  • Universitetas
  • Menų kursiniai darbai
  • Microsoft Word 29 KB
  • Žaidimų taikymas teatro pamokose
    10 - 3 balsai (-ų)
Žaidimų taikymas teatro pamokose. (2013 m. Vasario 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/zaidimu-taikymas-teatro-pamokose.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 18:46