Žemsiurbės variklių keitimas


Žemsiurbės schema. Dt 75 vaziuokles tepimas. Žemsiurbės sanaudos. Alkūninio veleno remonto staklio schema.

Mechanikos diplominis darbas. Annotation. Įvadas. Problemos analizė. Techninė užduotis. Laivo dyzelių charakteristikos. Katilai. Laivo mašinų skyriaus komanda. Darbo organizavimas: eigos budėjimai ir budėjimai stovint laivui uoste. Laivo jėgainės energetinis balansas. Esamo ir modifikuoto technologinio proceso skaičiavimas. Variklio parinkimas. Konkursui pateikti varikliai, jų techninės charakteristikos ir kaina. Variklio alkūninio veleno skaičiavimas. Velenų linijos elementų dinaminių parametrų skaičiavimas. Sistemos redukavimas. Skaičiuotinės diskretinės sistemos schemos sudarymas. Pagrindinių variklių fundamento projektavimas. Variklių sistemų skaičiavimas. Kuro sistemos vamzdynų diametrų ir sienelių storių skaičiavimas. Tepimo sistemos vamzdynų diametrų ir sienelių storių skaičiavimas. Gėlo vandens aušinimo sistemos vamzdynų diametrų ir sienelių storių skaičiavimas. Užbortinio vandens aušinimo sistemos vamzdynų diametrų ir sienelių storių skaičiavimas. Paleidimo oro balionų tūrio skaičiavimas. Išmetamojo trakto vamzdyno skerspjūvio ploto patikrinamasis skaičiavimas. Aplinkos apsauga. Ekonominis skaičiavimas. Priešgaisrinė sauga. Pagrindinio variklio aptarnavimo instrukcija. Išvados. Naudotos literatūros ir kitų informacijos šaltinių sąrašas.


As a result of made modernization was raised working capacity of the ship and improved economical effect.

Diplominio darbo tema: „Žemsiurbės „Waterway“ jėgainės pagrindinių variklių keitimas, siekiant atnaujinti jėgainę ir įdiegti naują technologinį procesą“.

Laivas “Waterway” – “Royal Boskalis Westminster nv” kompanijos žemsiurbė, skirta siurbti molį ar smėlį nuo jūros dugno.

Laivas pastatytas 1985 metais buvusioje TSRS, Leningrado mieste, “Baltijos” laivų statykloje, galintis dirbti daugiau nei 15 j.m. nuo kranto, ledo klasė – 1A (gali dirbti šiauriniuose rajonuose ir tropikuose). Šis laivas yra panašus į prailgintą žemsiurbę „Seaway“, kurioje buvo atlikta mokomoji plaukiojimo praktika, tik joje nėra įrengta aukščiau paminėta sistema „rainbow“

Ši žemsiurbė yra skirta smėlingo dugno gilinimui, ir pakrauto smėlio pervežimui į tam skirtą vietą. Smėlis į triumus prisiurbiamas išcentrinių grunto siurblių pagalba. Siurbiamas mėlis į triumus patenka per specialias galvutes, kurios yra nuleidžiamos į užduotą gylį ir traukiamos dugnu laivui judant. Smėlio pervežimui žemsiurbei nereikalinga papildoma įranga, ji pati pervežą krovinį į numatytą vieta, kuris yra iškraunamas panaudojant dugnines duris, specialiu vamzdynu atiduodamas į krantą arba dideliu slėgiu išpurškiamas pro laivapriekyje esančią tūtą „rainbow“ būdu. „Rainbow“ – „vaivorykštės“ būdas yra naudojamas dažniausiai dirbtinių salų statybai arba kranto ploto didinimui.

Kompanijos „Royal Boskalis Westminster nv” viena iš veiklos sričių – dirbtinių salų statyba. Kad būtų galima vykdyti šiuos darbus, bunkerinėse žemsiurbėse turi būti įrengta grunto išpurškimo pro laivapriekyje esančią tūtą sistema, anglų kalboje vadinama „rainbow“. Pastaruoju metu labai padidėjo šios veiklos paklausa tokiose šalyse kaip Singapūras, Honkongas, Indonezija, Malaizija ir kt. Tačiau šiuo metu kompanijai ima trūkti laivų galinčių statyti dirbtines salas. Diplominiam darbui pasirinktoje žemsiurbėje „Waterway“ minėtoji sistema „rainbow“ nėra įrengta, tačiau yra galimybės tai padaryti. Pagrindinė problema tame, kad įdiegus šią sistemą jai funkcionuoti neužteks laivo jėgainėje pagaminamos energijos. Technologiniam procesui reikalinga energija generuojama pagrindinių variklių varomuose veleno generatoriuose. Atsižvelgus į tai, jog laivas statytas 1985 metais, todėl būtų reikalinga laivo jėgainės modernizacija, ir į nepakankamą pagrindinių variklių galingumą naujai įdiegiamo technologinio proceso įgyvendinimui, buvo nuspręsta atlikti pagrindinių variklių keitimą. Atlikus minėtus darbus, žemsiurbė taps universali, kuri galės ir siurbti vandens-grunto mišinį, ir iškrovinėti šitą gruntą taip, kad susidarytų žemė virš vandens. Be pagrindinių variklių keitimo dar reikės įrengti papildomą vamzdyną ir pakeisti pagrindinius vandens-grunto mišinio siurblius, siekiant padidinti jų galingumą, tikslu užtikrinti naujo proceso efektyvumą. Rezultatas - galima bus siurbti smėlį nuo jūros dugno ir išmesti jį penkiasdešimties metrų atstumu, (tai ir yra vadinamoji „rainbow“ sistema).

Išvados. Padidėjus dirbtinių salų statybos paklausai, žemsiurbė „Waterway“ nebeatneša kompanijai pakankamai pelno iš jos vykdomų projektų. Paskaičiavus išlaidas modernizacijai ir pelną iš gaunamų projektų buvo nuspręsta šią žemsiurbę modernizuoti, kad padidinti jos technologinio proceso efektyvumą. Modernizuoti laivą buvo nuspręsta įdiegiant papildomą sistemą „rainbow“, pakeisti šią sistemą aptarnaujančius vandens-grunto siurblius galingesniais. Kadangi siurbliai bus keičiami galingesniais, ir atsižvelgus į variklių moralinį nusidėvėjimą bei būsimą nepakankamą jų galingumą, buvo nuspręsta taip pat juos pakeisti galingesniais.

Pakeisti pagrindinius vandens-grunto siurblius tikslu padidinti našumą nuo 2,08 m3/s iki 3,33 m3/s ir išlaikyti tokį pat slėgimo aukštį.

Apskaičiuoti reikiamą eigos variklių galingumą naujam technologiniam procesui užtikrinti.

Konkursiniu būdu parinkti naujus, ekonomiškus, pigius, turinčius didžiausią motoresursą ir atitinkančius MARPOL 73/78 konvencijos reikalavimus eigos variklius iš žymiausių Europos šalyse dyzelinių variklių gamintojų firmų.

Žemsiurbės variklių keitimas . (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/zemsiurbes-varikliu-keitimas-diplominis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 08:05