Žinių valdymo veiklų tyrimas organizacijoje


Lyderystės kursinis darbas. Įvadas. Žinių valdymo veiklų turinio ir barjerų analizė. „Unicall“ įmonės aprašymas. Diagnostikos rezultatų pristatymas ir analizė. „Unicall“Organizacijos stiprybės ir silpnnybės žinių valdymo aspektu. Praktinės rekomendacijos. Naudota literatūra. Priedas Nr 1. Žinių valdymo veiklų vyksmo/raiškos organizacijoje vertinimas. Priedas Nr. 2 Žinių valdymo vertinimo instrumentas. Priedas Nr. 3 Organizacijos diagnostika. Kiek organizacija yra atvira naujoms idėjoms bei jų įgijimui iš įvairių šaltinių. Žinių ir informacijos analizė ir mokymasis. Žinių pasidalijimas ir tobulinimas. Veiklos rezultatų vertinimas. Palaikymas. Atsisakymas nuo nereikalingų, pasenusių žinių. Priedas Nr. 4. Organizacinių žinių kūrimo sąlygų vertinimas. Asmeniniai santykiai tarp darbuotojų. Vadovo elgsenos ypatumai. Dalykiniai santykiai tarp darbuotojų. Organizacijos dalykiniai santykiai su išoriniais agentais (partneriais, konkurentais, valdžios institucijomis ir kt. ).


Žinių vadyba yra jauna mokslinė disciplina, kurios formavimasis buvo labai spartus ir dar nėra užbaigtas. Žinių vadybos mokslą įtakojo skirtingų kitų mokslo krypčių formavimas. Žinių valdymas yra kompleksinis reiškinys, apimantis skirtingus organizacijos veiklos aspektus ir naudojamas skirtingiems organizacijos tikslams pasiekti.

Atlikti žinių valdymo veiklų vertinimą realioje organizacijoje, nustatyti žinių valdymo veiklų vyksmo barjerus bei suformuluoti rekomendacijas dėl žinių valdymo veiklų gerinimo „UNICALL“ organizacijoje.

Darbo uždaviniai:

Remiantis mokslinės literatūros šaltiniais atskleisti žinių valdymo veiklų turinį bei barjerus, kurie gali trukdyti įgyvendinti žinių valdymo veiklas organizacijoje.

Pristatyti organizaciją, kurios diagnostika atliekama.

Atlikti pasirinktos organizacijos žinių valdymo veiklų vertinimą, taikant pasiūlytus instrumentus ir metodikas.

Apibendrinti diagnostikos rezultatus, įvertinant organizacijos stiprumus ir silpnumus, pagrindinius barjerus žinių valdymui, o taip pat vidinių sąlygų tinkamumą efektyviam žinių valdymui užtikrinti.

Pateikti rekomendacijas organizacijai dėl žinių valdymo veiklų gerinimo.

Žinių valdymas visuomenės aplinkoje atspindi probleminę sritį, kurią galima apibrėžti žinių valdymo sąvoka. Ši sąvoka apima svarbiausius žinių valdymo aspektus taikytinus vadovavimo sričiai ir būdui apskritai. Žinių valdymas įgauna tokių ypatybių, kurios kardinaliai keičia pobūdį, struktūrą, veikimo būdą ir vaidmenį visuomeninių santykių sistemoje. Kitas žinių valdymo bruožas yra tas, kad valdymas praranda savo hierarchinį lygį – visa valdymo veikla stipriau ar silpniau yra veikiama įvairaus lygio sąveikų, kurias sukuria globalusis žinių visuomenės kontekstas.

Žinių valdymo barjerais laikytini veiksniai, susiję su žmogiškaisiais, organizaciniais ir technologiniais aspektais, kurie kliudo žinių valdymui organizacijoje ir tarp organizacijų.

Žinių barjerai atspindi informacijos, procedurų, asmenų ir kitą „nepažinimą“ dėl darbo, ypač ketinimų keistis.

Vidiniai barjerai, prie kurių priskiriami motyvaciniai, psichologiniai, komunikaciniai ir kiti, atsiranda vidinėje organizacijos aplinkoje ir tiesiogiai veikia organizacinių žinių kūrimą.

Išoriniai barjerai, atsiranda organizacijai sąveikaujant su išorine aplinka ir gali netiesiogiai arba tiesiogiai įtakoti organizacinių žinių kūrimo procesus.

Daugybė organizacijų nežino, ką jos jau žino. Įgytos žinios neužfiksuojamos panaudojimui kitu laiku ir kitoje vietoje. Todėl efektyvios žinių programos skiria ypatingą dėmesį žinių saugojimui, atliekant kiekvienos dienos darbus ir užduotis.

Praktiškai kiekviena rganizacija turi pranašumą prieš visas kitas, nes ji disponuoja unikalia informacija, kuri gali būti naudinga. Svarbu laiku ir tinkamai panaudoti jau sukauptas žinias.

Per maža vadovų ir darbuotoju kompetencija. Jaučiamas „savęs išaukštinimas“ per menkas darbuotojų naujomis žiniomis domėjimasis ir įsisavinimas. Darbdaviai daugiau reikalauja, nei motyvuoja.

„Unicall“ organizacijoje vykdomi procesai:

Kaip ir daugelyje organizacijų, taip ir įmonėje „Unicall“ organizacijos darbuotojai, jų grupių vadovai turi pakankamai žinių ir kompetencijos, sėkmingai organizacijos veiklai vykdyti. Tačiau jos nepateikia taip kaip turėtų pateikti. Labiau jaučiama baimė, bei suvaržymas, nei motyvacija ir sėkmingas rezultatų siekimas. Svarbu nustatyti, kokios žinios turi ypatingą vertę ir gali būti greitai ir tikslingai panaudojamos arba lengvai prarastos. Pagrindinės priemonės tiksliai panaudoti sukauptas žinias yra: gerosios patirties auditas, bei kompetencijų, žinių žemėlapiai, kurie yra nuolat atnaujinami. Taip pat labai svarbus klientų, vartotojų grįžtamasis ryšys, palyginamoji analizė. Šiuo atveju visą veiklą vykdo kokybės eksperatai, kruopščiai išanalizuodami kiekvieną detalę. Netasiejama sėkminga imonės veikla yra ir technologijos. Šiuolaikinės technologijos iš esmės leidžia kaupti, perduoti ir generuoti didžiulius išreikštųjų koduotų žinių kiekius, jų pagalba dirbama siekiant įgalinti neišreikštųjų žinių sklaidą technologijomis.

Naujų idėjų, produktų, procesų, koncepcijų kūrimas apima naujų žinių ir naujo žinojimo, įkūnijamo naujuose produktuose, paslaugose, procesuose kūrimą. Taip pat sąmoningą kompetencijų, kurių anksčiau nebuvo organizacijoje, kūrimą. Vidinių procesų ir procedūrų tobulinimą, inovacijas. Įmonėje „Unicall“ taikomi įvairūs būdai, tokie kaip, įmonės darbuotojų kūrybiškumo, jų mokymosi skatinimas, specifinių padalinių, įsteigimas, bei nuolatinis naujų projektų kūrimas.

Kas liečia žinių sklaidą, tai žinių, patirties, potencialiai naudingos informacijos skleidimas tarp organizacijos darbuotojų, jų grupių ar padalinių vyksta pakankamai geranoriškai. Nuolat vyksta susirinkimai, seminarai, bendri projektai aptariami nauji projektai ir planai.

Turimos žinios išsaugojamos duomenų bazėse, ataskaitose, bei tam tikrose nustatytose vidaus taisyklėse. Svarbiausiomis žiniomis yra dalijamasi. O specialistai, turintys unikalias žinias ir gebėjimus, negali informacijos perduoti kitiems asmenims, bei ją saugo specialiose duomenų bazėse.

  • Lyderystė Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 34 puslapiai (7512 žodžių)
  • Universitetas
  • Lyderystės kursiniai darbai
  • Microsoft Word 118 KB
  • Žinių valdymo veiklų tyrimas organizacijoje
    10 - 3 balsai (-ų)
Žinių valdymo veiklų tyrimas organizacijoje. (2015 m. Gegužės 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/ziniu-valdymo-veiklu-tyrimas-organizacijoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 21:56