Žmogiškieji ištekliai ir jų vaidmuo ekspedicijoje


Logistikos kursinis darbas.

Požiūris į žmogiškųjų išteklių valdymą. Sėkminga žmogiškųjų išteklių valdymo sistema. Žmogiškųjų išteklių veiklos motyvavimo teorijos. Literatūros sąrašas.


Analizuojant ekspedicinių įmonių klientų aptarnavimo ypatumus, visų pirmiausia reikia išsiaiškinti, suprasti ekspedicinės įmonės sąvoka bei jų teikiamas paslaugas. Tam padaryti buvo analizuotа lietuvių bei užsienio autorių literatūra.

Kaip teigia, Virgilija Zinkevičiūtė, Aidas Vasilis Vasiliauskas (2013), Ekspedicinė įmonė – krovinių gabenimo paslaugos nuomojama arba nuosava transporto priemone. O Сханова С.Э (2005) teigia, jog ekspedicinė įmonė – tai veikla apimanti krovinio pervežimą bei visus kitus su pervežimu susijusius veiksnius nuo pradinio krovinio taško iki galutinio. Krovinių ekspedijavimas yra tarpininkavimas organizuojant krovinių gabenimą. Tarpininko funkciją paprastai atlieka ekspedicinė įmonė, kuri profesionaliai organizuoja užsakovo krovinių pervežimą, tačiau pati pervežimo paslaugų neteikia.  R.Minalga (2004) teigia, kad su transportavimu siejamus klausimus sprendžia ekspedicinės įmonės, po to kai jos perima krovinius iš siuntėjų. Perėmės krovinį, ekspeditorius įsipareigoja laiku pargabenti siuntėjo krovinį gavėjui. O siuntėjas privalo susimokėti už suteiktas krovinio pervežimo bei perdavimo gavėjui paslaugas. R. Palšaitis (2010) teigia, jog ekspeditoriaus darbas prasideda nuo tos akimirkos, kai ekspeditorius gauna paklausimą iš krovinio siuntėjo. Ekspeditorius gauna visą informaciją apie krovinį ir krovinio gavėją. Gavęs šią informaciją, ekspeditorius imasi veiksmų, kad krovinys būtų pargabentas, t.y ieško tinkamiausios transporto priemonės. Kaip žinia, krovinio gabenimo būdas (transporto priemonės tinkamas parinkimas) daro įtaka vežimo kainai, gabenimo laikui bei saugumui. Radus tinkamą transporto priemonę ir pasikrovus krovinį, ekspeditorius perima visą atsakomybę už krovinį, remiantis KTK 31 str. 1 d. ir KTK 33 str. 2 d. kuriame yra nustatyta vežėjo pareiga sutartu laiku pateikti tranporto priemones pakrovimui, iškrovimui į paskirties punktą. Prisiėmus atsakomybę už krovinį, t.y pasirašius krovinio pervėžimo sutartį su užsakovu, prasideda ekspedicinių įmonių darbas.

R. Minаlgа (2004) pateikia dvi ekspeditoriaus sąvokаs, pirmoji - Ekspeditorius – trаnsportavimo grаndinės organizаtorius. Taip pat autorius aprašo pagrindinę ekspeditoriaus užduotį: ekspeditorius privalo pasirūpinti krovinio transportavimu iš siuntėjo sandėlio į gavėjo, ekspeditoriaus teikiamų paslaugų tikslas yra, kad krovinys būtų atgabentas kuo greičiau, saugiai bei už optimalią kainą. Antroji R. Minalga (2004) pateikta ekspeditoriaus sąvoka aprašyta šitaip - Ekspeditorius – logistinių paslaugų tiekėjas. Ekspeditorius, budamas krovinių gabenimo proceso organizatorius, privalo pasirūpinti įvairiomis transporto priemonės rūšimis – sausumos, oro ar vandens transportu. Šias transporto rūšis ekspeditorius derina taip, kad krovinio pervėžimo procesas būtų kuo ekonomiškesnis ir vyktų be prastovų. Iš paminėtų R. Minalga ekspeditoriaus savokų galima daryti išvadą, jog ekspeditorius tai tarpininkas tarp siuntėjo bei gavėjo, jo pareiga yra rasti tinkamiausia transporto priemonę siuntėjo kroviniui bei kokybiškai jį pristatyti į siuntėjo nurodytą gavimo vietą. Iš to galima suprasti, jog ekspedicinės įmonės klientams yra svarbu kokybiškas bei tinkamai optimizuotas aptarnavimas.

Sužinojus ekspedicinės įmonės bei ekspeditoriaus apibrėžimus, galima išskirti ekspedicinių įmonių/ekspeitorių atliekamas funkcijas. Jaršiūnienė (2001) aprašo šias ekspeditoriaus pareigas:

Сханова С.Э (2005) teigia, tam, kad patenkinti klientų poreikius bei lūkesčius, reikia įvertinti visas krovinių gabenimo kliūtis, ypač gabenant krovinius tarptautiniais maršrutais. Suminės vežimo išlaidos yra svarbiausias transporto rūšies parinkimo kriterijus, bet būtina įvertinti ir gabenimo greitį, krovinio saugumo užtikrinimą. Neretai pasitaiko atvejų, kai viena transporto rūšis neatitinka visų keliamų reikalavimų. Tada sudaromos transporto rūšių sistemos, kuriose vienų trūkumus kompensuoja kitų privalumai. Tai labai patogu, nes nereikia užsakinėti atskirų rūšių transporto. R. Palšaitis (2010) teigia, kad svarbu yra suprasti, jog nebuna dviejų ar daugiau klientų su tokiais pat keliamais reikalavimais aptarnavimui ir klientus reikėtų skirstyti i segmentus. Šitoks grupavimas (segmentavimas) gali būti atliktas pagal skirtingus aptarnavimo standartus. Taip pat autorius teigia, kad klientų aptarnavimą galima skirstyti į segmentus, tik tada, kai bus atliktas rinkos tyrimas. В. Савин, Денис Щур (2007) taip pat teigia, kad norint įmonė sėkmingai plėstūsi, daugiausiai dėmesio reikia skirti rinkos analizei bei klientų poreikiams. Nes klientų poreikių tenkinimas bei rinkos analizė, tai pagrindinis verslo sekmės garantas. Ekspedicinėms įmonėms atlikus rinkos tyrimą, reikia suprasti, kam klientai skiria didžiausią dėmesį, rinkdamiesi tarp tas pačias paslaugas teikiančių įmonių. Šiais laikais vyrauja nemaža konkurencija tarp transportavimo įmonių, todėl joms yra svarbus unikalumas, t.y. platesnis paslaugų pasirinkimas, todėl įmonės plečia savo veiklos ribas. Ekspedicinės įmonės, norėdamos pritraukti daugiau klientų, stengiasi siūlyti kuo įvairesnes paslaugas, lyginant su rinkoje esamais konkurentais, kad geriau patenkinti klientų poreikius bei pagerinti aptarnavimą. R. Palšaitis (2010), teigia, kad rinkos tyrimas padeda nustatyti klientų poreikius. Iš pradžių reikia ištirti, kaip klientai suvokia aptarnavimą. Taip pat autorius aprašo dažną rinkodaros klaidą – nesugebėjimą suprasti, kad klientai ne visada skiria dėmesį tokiom pat paslaugos savybėms kaip pardavėjai, todėl labai svarbu suprasti tai, kas turi didžiausia įtaką aptarnaujamo kliento elgesiui ir kas pirkėjams yra svarbiausia nusipirkus prekę ar paslaugą. Virgilija Zinkevičiūtė, Aidas Vasilis Vasiliauskas (2013), išskiria šiuos ekspedicinių įmonių vartotojų poreikių ypatumus:

  • Logistika Kursiniai darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Karolisco
  • 26 puslapiai (5930 žodžių)
  • Kolegija
  • Logistikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 136 KB
  • Žmogiškieji ištekliai ir jų vaidmuo ekspedicijoje
    10 - 1 balsai (-ų)
Žmogiškieji ištekliai ir jų vaidmuo ekspedicijoje. (2017 m. Gruodžio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/zmogiskieji-istekliai-ir-ju-vaidmuo-ekspedicijoje.html Peržiūrėta 2018 m. Sausio 18 d. 02:17