Žmogiškieji ištekliai makroekonomikoje


Ekonomikos referatas. Įvadas. Žmogiškojo kapitalo samprata mokslinėje literatūroje. Kapitalo svarba pridėtinės vertės kūrimo procese. Kapitalo kokybinis ekonominis vertinimas. Kaiptalo kiekybinis ekonominis vertinimas. Migracijos Šalies regionuose grafikas. Natūralios gyventojų kaitos šalies regionuose grafikas. Žmogiškojo kapitalo išnaudojimas pasipelnymo tikslams. Investicijos į perspektyvius studentus ir jų pavergimas nešti pelną investuotojams. Žmogiškojo kapitalo smugdymas siekiant sukurti nemąstančią visuomėnę. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai. Priedas.


Taigi, šio darbo tiklas yra išsiaiškinti, kaip šiuolaikinėje visuomenėje yra suprantamas žmogiškasis kapitalas, kuo jis reikšmingas, kas jį įtakoja.

Žmogiškojo kapitalo teorijos pradininkai – G. S Becker, T. W Shultz , J.Mincer. Šie ekonomistai suformavo žmogiškojo kapitalo teorijos esmę – įgimti ir įgyti individo gebėjimai yra kapitalas (Gižienė, 2012), o individo pajamos priklauso nuo to, kiek valstybė , organizacija , jis pats investuoja į jo didinimą. Taigi žmogiškojo kapitalo teorija išplėtė ligi tol vyravusią ekonomikos augimo teorija nauju, papildomu veiksniu – išsilavinimu, kuris ekonomikai labai svarbus. Gedimino Kuliešio, Linos Pareigienės, Irenos Naus knygoje „ Kaimo žmogiškojo kapitalo raida “ teigiama, kad „susidomėjus augančia ekonomika, augimo dinamika paskatino plėtoti žmogiškojo kapitalo teoriją, kuri tapo viena iš pamatinių socialinės plėtros teorijų . XX a. žmogiškojo kapitalo teorija pripažįstama daugelio ekonomikos mokslų laimėjimų pagrindu, kuriuo remiantis galima pagrįsti darbo užmokesčio diferenciaciją pagal profesiją, amžių, nevienodą darbo pasiskirstymą pagal kvalifikaciją , išteklių paskirstymą mokslui, švietimui, profesiniam parengimui “.

Skaitydamas įvairius straipsnius pastebėjau, kad dažniausiai šio kapitalo apibrėžimuose akcentuojamos žinios įgūdžiai, gebėjimai, gebėjimai. Mano manymu geriausia tai atspindi T. W. Shultz taikytas apibrėžimas: Žmogiškasis kapitalas - tai žinios, įgūdžiai, kuriuos žmonės įgija mokydamiesi, šis kapitalas yra sąmoningo investavimo , kuris duoda grąžą rezultatas.Tokį ar labai panašų apibrėžimą naudojo J.Mincer (1962), T.Steward (1997), R. Matiušaitytė ir I. Šarkiūnaitė (2003) ir kiti. ( 1 priedas)

Kiti autoriai mano, kad tai nepilnas apibrėžimas ir prideda prie žinių, įgūdžių ir sveikatos aspektą . Pagal S.Domanskį (1998) žmogiškasis kapitalas - žinių , įgudžių , sveikatos ir gyvybiškai svarbios energijos ištekliai, esantys visuomenėje. Sveikatą svarbiu elementu laikė ir vienas iš žmogiškojo kapitalo teorijos pradininkų – G. S. Becker (2002) , taip pat A. Sadowski (2008).

  • Ekonomika Referatai
  • 2015 m.
  • 13 puslapių (1796 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 391 KB
  • Žmogiškieji ištekliai makroekonomikoje
    10 - 8 balsai (-ų)
Žmogiškieji ištekliai makroekonomikoje. (2015 m. Kovo 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/zmogiskieji-istekliai-makroekonomikoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 22:52