Žmogiškojo kapitalo sąvoka


Vadybos referatas.

Žmogiškojo kapitalo sąvoka. Intelektinio kapitalo elementai. Žmogiškasis kapitalas. Socialinis kapitalas. Organizacinis kapitalas. Darbuotojai kaip turtas. Žmogiškojo kapitalo vertinimas. Žmogiškojo kapitalo teorija. Socialinio kapitalo teorija. Organizacinio kapitalo teorija.


– organizacijos turtas ar išlaidos? Kaip išmatuoti ir tinkamai įvertinti jo teikiamą naudą organizacijai? Ar etiška žmones vertinti taip pat, kaip įrengimus ar mašinas? Koks žmogiškojo kapitalo vaidmuo organizacijoje?

Šiuos ir panašius klausimus savo knygoje „Human Capital Management. Achieving Added Value Through People“ kelia Angela Baron ir Michael‘is Armstrong‘as (2007). Nagrinėdami įvairių mokslininkų ir ekonomistų išdėstytas žmogiškojo kapitalo teorijas, autoriai parodo skirtingus požiūrius į šį kapitalą bei jo svarbą šiuolaikiniame pasaulyje.

Ehrenberg‘o ir Smith‘o (1997) suformuluota žmogiškojo kapitalo teorija apibūdina darbuotojus, kaip įkūnytą įgūdžių rinkinį, kuris gali būti išnuomotas darbdaviui. Tokiu būdu darbuotojų turimos žinios ir įgyti įgūdžiai tampa organizacijos ištekliais.

Žmogiškasis kapitalas yra svarbus organizacijos nematerialaus turto elementas. Darbuotojų vaizduotė, jų kūrybingumas, turimos profesinės žinios ir patirtis (know-how) - tai kritiniai elementai, lemiantys organizacijos sėkmę. Darbuotojų, kaip įmonės turto, reikšmė parodo, kaip svarbu yra tinkamai matuoti šio elemento vertę ir didinti darbuotojų efektyvumą.

Scarborough ir Elias (2002) apibūdina žmogiškąjį kapitalą kaip nestandartizuotą, numanomą, dinamišką, priklausantį nuo aplinkybių ir įkūnytą žmonėse. Tam tikros organizacijai reikšmingos ypatybes, tokios kaip individo lankstumas ir kūrybingumas, įgūdžių tobulinimas ir motyvuota reakcija į skirtingas sąlygas apsunkina žmogiškųjų išteklių vertinimą. Jie taip pat pažymi, kad žmogiškojo kapitalo teorija remiasi žmonėmis ir įgūdžiais, tuo tarpu fizinio kapitalo teorija remiasi gamyklomis ir įrengimais.

Yra daugybė žmogiškojo kapitalo apibrėžimų, tačiau Baron ir Armstrong‘as (2007) jį įvardija kaip vieną iš trijų intelektinio kapitalo dedamųjų.

Intelektinis kapitalas – tai organizacijos valdomi žinių ištekliai ir srautai, nematerialusis turtas, kuris kartu su materialiuoju organizacijos turtu sudaro organizacijos rinkos vertę.

Bontis (1996, 1998) nematerialiuosius išteklius apibūdina kaip kontroliuojamus veiksnius, prisidedančius prie organizacijos vertės kūrimo proceso. Edvinson‘as ir Malone‘as (1997) intelektinį kapitalą apibūdina kaip visus organizacijos vidinius ir išorinius santykius, įskaitant santykius su klientais ir tiekėjais. Jis taip pat apima tokius nematerialius veiksnius kaip organizacijos reputacija, korporatyvinis įvaizdis ir prekės ženklai.

  • Vadyba Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (1853 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 15 KB
  • Žmogiškojo kapitalo sąvoka
    10 - 9 balsai (-ų)
Žmogiškojo kapitalo sąvoka. (2016 m. Gegužės 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/zmogiskojo-kapitalo-savoka.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 18:18