Žydrųjų vandenų strategija


Vadybos esė. „ Žydrųjų vandenynų strategija ‘‘. Esė pagal. chan kim ir. mauborgne. Žydrųjų vandenynų strategija. Raudonųjų vandenynų strategija.


Šiuolaikinėje dinamiškoje aplinkoje įmonės privalo daryti viską, kad įgytų pranašumą ir unikalumą, kitaip jos gali būti priverstos užleisti savo pozicijas arba net priimti sprendimą reorganizuoti, uždaryti verslą. Organizacija, kuri siekia įgyti pranašumą ir ilgaamžiškumą, nebeužtenka tik efektyvios verslo strategijos ar technologijų, kurias lengva nukopijuoti ar atkartoti. Įmonei nebeužtenka vien tik materialiomis priemonėmis remtų išteklių. Norint įmonei išsiskirti iš konkurentų ji turi būti pranašesnė lyginant su kitais – ji privalo išplaukti į žydruosius vandenynus, kurie yra „praeities ir dabarties verslo gyvenimo ypatybė. Pramonės šakos niekada nestovi vietoje. Jos nuolat vystosi. Tobulėja operacijos, plečiasi rinkos, nauji žaidėjai ateina ir išeina.

Žydrųjų vandenynų sąvoka yra nauja, tačiau jie egzistuoja jau seniai. Atsigręžkite šimtmečiu atgal ir paklauskite savęs, kiek šiandien įprastų verslo sričių tuomet dar buvo nežinoma, atsakymas paprastas – tokios, industrijos kaip automobilių gamyba, muzikos įrašai, aviacija, naftos produktai, sveikatos apsauga ar konsultacijų verslas prieš šimtą metų buvo negirdėtas arba egzistavo tik kaip būsimo verslo užuomazgos, realiai tai buvo visiškai sunkiai įsivaizduojami dalykai, be kurių mes savo kasdienybės dabar neįsivaizduojame.

Investicijų didinimas į inovacijas, technologijų pažangą – viena veiksmingiausių priemonių, skatinanti ne tik bendrą ekonomikos augimą, bet ir prisidedanti prie struktūrinių permainų, siekiant ekonomikos augimo tempų stabilumo. Tai ypač aktualu dabartiniu Lietuvos ir Europos Sąjungos šalių ekonominės raidos etapu, kai pasaulinės finansinės krizės padariniai labai neigiamai paveikė jų socialinę ekonominę gerovę. Investicijos į inovacijas ir technologijas yra vienas iš svarbiausių veiksnių, turinčių įtakos bendrai šalies ekonomikai, tačiau ar tam tinkamai priimami sprendimai, ar skatinamas visuomenės susidomėjimas šia sritimi? Juk ir W. ChanKim bei R. Mauborgne pažymi, kad bet kokios „ inovacijos gali padėti įtvirtinti ar net sustiprinti bendrovės pozicijas egzistuojančioje rinkos erdvėje. Todėl vertės inovacija yra daugiau negu inovacija“.

  • Vadyba Esė
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 8 puslapiai (1814 žodžių)
  • Kolegija
  • Vadybos esė
  • Microsoft Word 63 KB
  • Žydrųjų vandenų strategija
    10 - 7 balsai (-ų)
Žydrųjų vandenų strategija. (2015 m. Gegužės 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/zydruju-vandenu-strategija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 08:13