6 Sigmų metodologijos poveikis tobulinant įmonių veiklos kokybę Lietuvoje


Įvadas. Teorinė dalis. „Six sigma“ samprata bei atsiradimo prielaidos. „Six sigma“ strategijos lygiai bei reikšmė. „Six sigma“ strategijos principai bei hierarchija. „Six sigma“ naudingiausi įrankiai. Analitinė dalis. UAB ”DPD Lietuva” įmonės veikla. „DPD Lietuva“ marketingo komplekso elementai. UAB ”Venipak Lietuva” įmonės veikla. UAB "Omniva lt" įmonės veikla. Ką Omniva reiškia? Projektinė dalis. Konkurentų analizė. Rinkos segmntų analizė ir tikslinė rinka. Įmonės SSGG analizė. Pest analizė. Gautų finansinių rodiklių palyginimas. „Six sigma“ poveikis įmonių kokybės gerinimui. Išvados. Literatūros sąrašas. Lentelių sąrašas. Paveikslėlių sąrašas.


Šiandieniniame pasaulyje daugelis įmonių tiek privačių, tiek valstybinių investuoja į kokybiškas paslaugas ar produktus. Didinant gamybos apimtis yra labai svarbu užtikrinti, kad nekristų jų kokybės rodiklis, nes tai gali būti pagrindinis pranašumas prieš konkurentus. Kompanijos yra nuolat priverčiamos tobulinti savo produktų bei paslaugų kokybę pasitelkdamos įvairius įrankius, kad įgyti konkurencinį pranašumą. Tačiau dažnai išsirinkus norimą tobulinimo modelį, jis nėra iki galo tinkamai pritaikomas ir jo pasekmės gali atsiliepti labai įmonės vystymuisi. Todėl yra labai svarbu užtikrinti veikimo strategiją bei stebėti vystymosi eiga, kaip įmonei sekasi įdiegti naujus pakeitimus bei diegti naujas technikas siekiant užtikrinti didesnę kokybę. Kokybė ir jos gerinimas yra pagrindiniai elementai norint užtikrinti įmonės gyvavimo ciklą. „Kokybė yra suteikti klientams tai, ko jie nori.“( Sam Walton 1993)

Problema. Kaip užtikrinti tinkamą 6 sigmų metedologijos diegimą į pasirinktą įmonei bei sekti jos vystymasi bei plėtrą?

Darbo tikslas. Sužinoti kokį poveikį bei ko reikia įmonėms, kad galima būtų naudoti bei isidiegti “Six sigma” strategija.

„Six sigma“ koncepcijos idėjos atsirado 1980 metais kompanijoje „Motorola“. Jos pradininkas buvo kompanijoje dirbęs mechanikas Bill Smith, kuris norėjo pakeisti įmonės kokybę ieškodamas efektyvesnių bei veiksmingesnių kokybės valdymo metodų gamyboje. Tačiau tai kitų įmonių susidomėjimo ši konkrepcija nesudomino iki pat 1995 metų, nors „Motorola“ įmonei ir pavyko sutaupyti apie 17mljn. dolerių. Tais metais ši strategija tapo oficialia stambios kompanijos „General Electrics“ naudojama koncepcija, kurią pasiūlė pats įmonės vadovas, kuris ir buvo atsakingas už šį projektą. Itin gerai pritaikius šią koncepciją bei efektyvus jos panaudojimas lėmė, kad strategijos populiarėjimą tarp kitų įmonių. Taigi, šešių sigmų metodologija yra vienintelė efektyviausia problemų sprendimo metodika verslo ir organizacinės veiklos gerinimui.( C.Gigy 2010).

Šiandien ši strategija yra įšskiriama į 3 formavimosi bei vystymosi etapai. Kiekvienas etapas turėjo truko bei turėjo įtakos šiuolaikiniai koncepcijai bei prisidėjo prie jos tobulininmo.

Taigi, kaip matome 3 etapas yra tęsiamas iki šių dienų. Būtent šiame etape atsiranda vis daugiau galimybių kaip taikyti šią startegija paslaugas teikiančiose kompanijose. Dabar šią strategija tokios pasaulinės kompanijos kaip „Ford“, „Kodak“, „3M“, „Amazon.com“, „Boeing“ bei kitos garsios įmoės, kurios įsitikino šios strategijos efektyvumu bei patikimumu.

Ši strategija turi 6 pagrindinius lygius, kurie yra atsakingi už tam tikrą pažeidimų mažinimo procesą bei įmonės nustatymo pagalba pagal tam tikrą lygį bei būseną. Taip yra lengviau sužinoti kokioje stadijoje yra vystoma ši metodologija įmonėje bei kaip eiti toliau šios įdėjos link.

Kaip matome visi 7 principai yra vienodai svarbūs juos taikant bet kokiai kompanijai. Bent vieno etapo praleidimas ar nepaisymas sugriautų visą šią sistema bei norint pasiekti užsibrėžtą tikslą teks pradėti nuo pat pradžių. Būtent dėl šios priežasties daugelis įmonių nenoriai diegia arba išvis neturi nieko bendro su šia strategija, kadangi tai užtrunka laiko bei kainuoja lėšas. Tačiau išpildžius visus šiuos žingsnius galima savo turima kompanija iškelti į pasaulinę rinką bei konkuruoti su itin stipriomis įmonėmis.

  • Microsoft Word 662 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 38 puslapiai (8037 žodžiai)
  • Universitetas
  • Deivydas
  • 6 Sigmų metodologijos poveikis tobulinant įmonių veiklos kokybę Lietuvoje
    10 - 2 balsai (-ų)
6 Sigmų metodologijos poveikis tobulinant įmonių veiklos kokybę Lietuvoje . (2019 m. Spalio 20 d.). https://www.mokslobaze.lt/6-sigmu-metodologijos-poveikis-tobulinant-imoniu-veiklos-kokybe-lietuvoje.html Peržiūrėta 2019 m. Lapkričio 17 d. 06:17
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema