AB Gubernija veiklos finansinė analizė



Šiandien Lietuvoje nedaugelis įmonių atlieka finansinės analizę ir prognozavimą arba tai daro formaliai, mažai dėmesio skirdami analitinės informacijos svarbai priimant sprendimus. Dar didesnė problema yra mūsų šalyje įsišaknijęs veiklos rezultatų įslaptinimas. Laisvosios rinkos šalyse daugelis įmonių savo finansinę informaciją publikuoja. Finansinė analizė pateikia visapusišką vaizdą apie įmonės veiklą ir leidžia įvertinti jos finansinę būklę bei vietą rinkoje.
Finansinės analizės metu yra apskaičiuojami įvairūs absoliutūs ir santykiniai rodikliai, kurių pagrindu yra sprendžiama apie įmonės pelningumą, likvidumą, mokumą ir pan.
Taip pat finansinė analizė padeda geriau suvokti įmonėje vykstančius reiškinius ir procesus, o taipogi priimti optimalius valdymo sprendimus. AB ,,gubernija,, yra seniausia Lietuvoje veikianti pramoninė alaus darykla, išaugusi iš dvaro bravoro. Žinoma jog 1682 m. Jos gaminiai pasiekdavo ne tik įvairias Lietuvos vietas, bet ir dalį vakarų baltarusijos, minską. Varšuvoje esančiuose radvilų istoriniuose archyvuose yra dokumentas datuotas xvii a. Antros pusės, kuriame smulkiai aprašomas šiaulių dvaro bravoras. Gubernijos alaus darykla pagrįstai laikomas seniausia alaus darykla Lietuvoje.
Nuėjusi ilgą istorinį kelią, gubernija aktyviu rinkos dalyviu tapo po 1996 metais įvykusio privatizavimo. Aktyvią alaus daryklos poziciją lėmė pradėtas detalus modernizavimo procesas. Šiandien įmonė yra viena moderniausių alaus daryklų ne tik Lietuvoje.
Gubernija gamina klasikinės technologijos alų, natūralių produktų girą ir alaus kokteilius. Visa įmonės produkcija turi išskirtinumo požymį - nenaudoti cheminių medžiagų, gaminti tik iš natūralių produktų. 1999 m. Alaus darykloje pradeta esminė rekonstrukcija. Senosios gubernijos teritorijoje pastatyta moderni, šiuolaikinių technologijų alaus darykla.
AB gubernija alumi prekiauja visoje Lietuvoje ir eksportuojama į: jav, jungtinius arabų emyratus, rusiją, afriką, latviją ir vokietiją, švediją. Gira prekiaujama latvijoje, lenkijoje, bendrovė pastoviai atnaujina gaminamos produkcijos asortimentą, daug dėmesio skiria kokybei. Bendrovė planuoja kurti naujas produktų rūšis, plėsti nealkoholinių gėrimų asortimentą ir šių produktų pasiūlą. Alaus vidaus rinkai planuojama pasiūlyti 2-3 naujas alaus rūšis ir įpatingai didelį dėmesį skirti į ne es šalis. Taip pat didinti bendrovės konkurencingumą panahorizontalioji analizė – tai dviejų ar daugiau metų finansinių ataskaitų duomenų palyginimas.