AB „Klaipėdos nafta“ rinkodarinės veiklos analizė


Įvadas. Rinkodaros vertinimo teorinė samprata. Rinkodaros aplinkos. Rinkodaros kompleksas. Verslo ir rinkos santykis. AB „Klaipėdos nafta“ rinkodarinės veiklos vertinimas. AB „Klaipėdos nafta“ rinkodaros komplekso elementų vertinimas. AB „Klaipėdos nafta“ SSGG analizė. Diskusija. Išvados.


Pasaulinė prekyba bei nuolat didėjanti globalizacija skatina bendroves telkti vis didesnes pastangas į rinkodaros faktorių. Tam, kad įmonė galėtų sėkmingai funkcionuoti tiek kosmopolitiškoje, tiek konkurencingoje rinkoje – pirmiausia ji turi pagrįsti didžiulį dėmesį savo pirkėjui bei rinkodarai. Siekdama maksimalaus rezultato, įmonė privalo be apribojimų pajusti savo potencialų vartotoją, jo poreikius bei lūkesčius. Rinkodaros pagrindinė esmė – tai garantuoti pelno gavimo nukreipiant visas pastangas į vartotoją. Taigi šios sėkmės formulė yra pasirūpinti savo klientu taip, kad įmonė užimtų kuo didesnę rinkos dalį (suteiks maksimalų pelną).

AB „Klaipėdos nafta“ - viena iš Baltijos šalių naftos krovinių tranzito paslaugų tiekėjų rinkoje, kuri savo veiklą pradėjo nuo 1994 metų. Darbo našumas, efektyvus paslaugų teikimas, rinkodaros komplekso elementų suderinimas, profesionalus aplinkos įvertinimas bei prognozės padėjo įmonei įsitvirtinti jūrinio sektoriaus rinkoje. Bendrovė pripažįsta, kad teikiamų paslaugų kokybė yra būtiniausias aspektas, siekiant pozicionuoti aukščiausiose rinkos dalyse, todėl yra reikalingas nuolatinis rinkodarinės veiklos tyrimas bei vertinimas, atsižvelgiant į rinkoje vykstančius pokyčius.

Struktūra: Darbą sudaro du skyriai. Pirmame skyriuje apibūdinama rinkodaros teorinė samprata, įvertinamos jos aplinkos, analizuojamas rinkodaros kompleksas. Antroje darbo dalyje apibūdinta AB „Klaipėdos nafta“ veikla, atliktas įmonės rinkodarinės veiklos vertinimas, įvertinta aplinkos veiksnių įtaka įmonės veiklai PEST ir SSGG metodais, numatomos veiklos gerinimo prielaidos.

Rinkodaros sąvoka, jos procesas yra pagrįstas daugelyje vadovėlių, žodynų, mokslinės literatūros šaltinių. Diskusijos bei skirtingos nuomonės apie rinkodarą jau daugelį metų lydėjo verslą ir jo sekėjus atrasti bendrą sprendimą dėl šios sąvokos apibrėžimo – vieni teigia, jog rinkodarą reikia tapatinti su marketingu, kiti mano, jog tai du skirtingi procesai, treti – siūlo į jas žvelgti kaip į bendrą sintezę. Tačiau visus variantus sieja bendras manymas, jog rinkodara tai vienas aktualiausių ir svarbiausių faktorių verslo planavime, kuris apima rinkos analizę, paklausos ir pasiūlos prognozę, apibūdina įmonės gebėjimus tenkinti vartotojų poreikius, siekiant realizuoti išsikeltus tikslus.

Kaip jau minėta ankščiau, nėra apibrėžtas konkretus rinkodaros ir marketingo sąvokų skirtumas, tačiau keli autoriai suteikia galimybę aiškiau suprasti, ką reiškia rinkodara ir marketingas:

Marketingas – vartotojų poreikių identifikavimas bei jų patenkinimo priemonių parinkimas ir įgyvendinimas, siekiant organizacinių tikslų (Pranulis, Pajuodis, 2011).

Identifikavus šias dvi sąvokas, galima pastebėti, jog rinkodara - tai yra tam tikros veiklos sfera, kuri yra suinteresuota tenkinti vartotojų pageidavimus, norus ir priimti sprendimą, kuriai rinkos daliai skirti didžiausią dėmesį bei finansavimą, integruojant marketingo apibrėžimą.

Šiuolaikiniame versle yra gausu iššūkių bei rizikų - vietinė ir tarptautinė konkurencija, globalizacija bei kosmopolitiškos pažiūros, nestabili rinkos padėtis, aktyviai besikeičiančios rinkos aplinkos. Šių faktorių integraciją galima įveikti tik tuo atveju, kuomet yra nustatomos tikslinės rinkos vartotojų poreikių ribos, jiems ir suteikiamas efektyvesnis bei veiksmingesnis fizinis ir emocinis pasitenkinimas preke ar paslauga, nei tai daro jų konkurentai (Keller, Kotler, 2015). Iš viso to galime daryti išvadą, jog rinkodaros centre yra vartotojas, kurio poreikiams tenkinti įmonė turi įveikti nemažai išbandymų, kol priima operatyviausią ir racionaliausią sprendimą dėl to, kad sukurtų jam tinkamas sąlygas įsigyti prekę ar paslaugą, tačiau nepamirštant savo organizacinių tikslų – gauti pelną.

  • Microsoft Word 63 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (4101 žodžiai)
  • Kolegija
  • Mantas
  • AB „Klaipėdos nafta“ rinkodarinės veiklos analizė
    10 - 2 balsai (-ų)
AB „Klaipėdos nafta“ rinkodarinės veiklos analizė. (2019 m. Gegužės 13 d.). https://www.mokslobaze.lt/ab-klaipedos-nafta-rinkodarines-veiklos-analize.html Peržiūrėta 2020 m. Balandžio 06 d. 21:42
×
24 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo