Arbatos rinkos analizė ir galimybių vertinimas Lietuvoje


Įvadas. Tikslinė rinka. Vartojimą skatinantis veiksniai. Rinkos dydis. 7. Kainų kategorijos kainų ribos ir importo kaina. Priimtiniausia akcijinė kaina. Psichologinės vartotojų kainų ribos. Vartojimo intensyvumas. Reklamos skatinimo veiksmų poreikis. Praktinė dalis. 12,13,14,15,16. Siūlymai. Išvados. Literatūra. Priedai. 21,22.


Darbo tikslas: išanalizuoti arbatos rinką Lietuvoje ir numatyti jos vystymosi perspektyvas.

Pasiūla – tai prekės kiekis, kurį pardavėjai nori ir gali parduoti per tam tikrą laiko tarpą, esant tam tikrai kainai. Pasiūlos apimtis - priklauso nuo prekės kainos ir kitų veiksnių: gamyboje naudojamų išteklių, gamybos technologijos, gamintojų skaičiaus.( Jakiūnienė, R (2008) Mikroekonomika 1 Dalis. Vilnius)

Mikroekonomikoje tyrėjai (Albrechas j., 2006; Vasiliauskas A., 2004; Virvilaitė R., 2008) pažymi, kad mikroaplinkai priklauso:

ROS (return on sales) grįžimas prie pardavimo (kitaip dar galima sakyti veiklos pelno marža)

Arbatos pardavėjai kainų ribas nustato remdamiesi konkurentų kainomis, šalies ekonomine padėtimi. Šiuo metu galima rasti daug įvairių arbatų kainų, nuo 1 euro/vnt., baigiant daugiau nei 10eurų/vnt. Kaina skiriasi dėl įvairių aspektų, dėl gaminimo būdo, dėl arbatos rūšies ir iš kokios šalies importuota, naudojamų produktų kieko, dėl prekės ženklo, arba norint sukurti prestižinę prekę jos kaina padaroma lyginant su konkurentais didelė, tačiau jos gaminama mažiau.

Apklausos metu išsiaiškinome, kad respondentam priimtiniausia arbatos kaina už pakelį yra iki 3 eurų.

Arbatos vartojimas Lietuvoje yra didelis, suvartojama vis daugiau. Eurostat duomenimis arbatos suvartojimo dydis:

Šioje darbo dalyje pristatomos anketos rezultatų analizė. Anketinės apklausos metodų pagalba siekta nustatyti arbatos rinką Lietuvoje, nustatyti pagrindinius rinkos žaidėjus.

Apklausti kuo daugiau žmonių, sužinoti jų nuomonę apie arbatą ir jos vartojimą. Dėl išteklių stokos buvo apklausta tik 30 žmonių.

Patogumas renkant duomenis., nes visos apklaustųjų anketos buvo grąžintos atgal, nors ir neužpildytos.

Mūsų tyrimo metodas yra apklausa . Per trumpą laiką buvo galima apklausti mažai respondentų. Apklausa buvo sudaryta iš trumpų klausimų , todėl respondentams neužėmė daug laiko ir didelių pastangų norint atsakyti į klausimus. Klausimai trumpi ir aiškus, nereikalaujantis didelių pastangų.

Apklaustieji kurie geria arbata pasiskirstė taip. Net 90% apklaustųjų atsakė, kad jie geria arbatą. Tik 10% negeria.

Atlikus apklausą išsiaiškinome, kad išsilavinimas neturi įtakos arbatos gėrimui. Ir štai apklaustųjų atsakimai.

Arbatos rūšies poreikis Lietuvoje labai įvairus. Tačiau populiariausia yra vaisinė, ją mėgsta net 32%. Tačiau nemažą rinkos dalį užima ir juodos bei žalios, raudonos arbatos atstovai.

Atlikę apklausą išsiaiškinome, kad labiausiai lemiantis veiksniai perkant arbatą yra kaina ir skonis. Kainą įtakoja net 27% žmonių. Skonis 21% o kokybė 13%.

Atlikus apklausą išsiaiškinome, kad tarp respondentų populiariausia arbata yra Lipton, antra gal populiarumą Loyd, o Ceylon arbatą perka labai retai. Nustatėme pagrindinius rinkos žaidėjus.

Apklausoje buvo pateiktas klausimas: Kiek vidutiniškai per savaitę išgeriate puodelių arbatos? Ir štai respondentų atsakymai.

Daugiau nei pusė (53%) atsakė, kad per savaitę vidutiniškai išgeria 6 ir daugiau puodelius arbatos. 21% respondentų išgeria 5 puodelius arbatos. Tačiau neatsirado nei vieno apklaustojo, kuris per savaitę neišgertu nei vieno puodelio arbatos.

SIŪLYMAI    Iš arbatos tikimasi, kad vis daugiau lietuvių pradės vartoti šį gėrimą reguliariai dėl to, kad žmonės vis labiau rūpinasi savo sveikata. Taip pat gerinti gyvenimo standartus bei skatinti paklausą aukštesnės kokybės arbatos produktų.

  • Microsoft Word 818 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 23 puslapiai (2900 žodžiai)
  • Kolegija
  • Diana
  • Arbatos rinkos analizė ir galimybių vertinimas Lietuvoje
    10 - 1 balsai (-ų)
Arbatos rinkos analizė ir galimybių vertinimas Lietuvoje. (2018 m. Sausio 02 d.). https://www.mokslobaze.lt/arbatos-rinkos-analize-ir-galimybiu-vertinimas-lietuvoje.html Peržiūrėta 2019 m. Kovo 20 d. 11:27
×