Aš vaizdo formavimasis kūdikystėje ir ankstyvojoje vaikystėje


Aš vaizdo formavimasis kūdikystėje ir ankstyvojoje vaikystėje Temos aktualumas. Reikšminių žodžių sąrašas. Aš vaizdo raida kūdikystėje ir vaikystėje.


Mokslinė problema. Kūdikio supratimas apie objektų pastovumą yra būtinas jo savojo „aš“ pastovumui suvokti

Pagrindiniai veiksniai, skatinantys vaikų elgesio sutrikimus gali pasireikšti įvairiose gyvenimo srityse: ekonominėje, socialinėje, politikos, moralės, teisės. Vaikams psichologinių problemų, taigi ir agresyvaus, maištingo elgesio priežastimi gali tapti ekonominės krizės, socialinės problemos artimiausioje aplinkoje, besikeičiančios moralinės vertybės visuomenėje, ankstesnių vertybių, moralinių ir teisinių normų nunykimas, įvairios reformos tiek valstybiniame, tiek instituciniame lygmenyje.

1–2 metų vaikas, išmokęs savarankiškai vaikščioti ir besimokydamas kalbėti, formuoja savo nuomonę, mokosi įvairių elgesio apraiškų, jas išbando, dažnai rodo kaprizus. Dvejų metų vaikas žiūrėdamas į veidrodį atpažįsta save, suvokia savo identiškumą, pradeda sakyti „aš“, tapatinti save su vardu. Šiuo periodu vaikas išmoksta ir prisitaikyti prie kitų. Jis reaguoja į kitus žmones ir užmezga su jais kontaktą. Artimas fizinis ir emocinis tėvų kontaktas su vaiku skatina vidinio ,,aš“ vaizdo geresnį pažinimą. 2 metų vaikas pastebi tėvų skausmą, blogą savijautą ir savo elgesiu bando į tai reaguoti. Vaikas pradeda didžiuotis savimi, jungti praeities, dabarties ir ateities įvykius į vieną grandinę (Lešinskienė, 2008).

Neatsitiktinai kova dėl vaikų auklėjimo pirmiausia vyksta vertybių srityje. Tai ir suprantama, nes nuo jaunimo dorovinių vertybių orientacijos sistemos priklauso, kokia bus visuomenė ateityje. Svarbu taip organizuoti ugdymo procesą, sudaryti tokias sąlygas, kad būtų ugdomi pozityvūs vaiko gabumai, polinkiai, o sulėtintas negatyvių savybių, galių bei polinkių vystymasis.

Moksliniuose straipsniuose išskiriamus asmenybės bruožus (neurotizmą, ekstraversiją, atvirumą patyrimui, sutariamumą ir sąmoningumą) autoriai apibūdina skirtingai.

Nėra pagrindo tvirtinti, jog asmenybės matavimo priemonės, tokios kaip Didžiojo penketo klausimynas, gali būti naudojamos kognityviniam stiliui matuoti.

  • Microsoft Word 19 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 5 puslapiai (1501 žodžiai)
  • Universitetas
  • Tumuxas
  • Aš vaizdo formavimasis kūdikystėje ir ankstyvojoje vaikystėje
    10 - 1 balsai (-ų)
Aš vaizdo formavimasis kūdikystėje ir ankstyvojoje vaikystėje. (2017 m. Rugsėjo 28 d.). https://www.mokslobaze.lt/as-vaizdo-formavimasis-kudikysteje-ir-ankstyvojoje-vaikysteje.html Peržiūrėta 2018 m. Liepos 18 d. 04:09
×