Automobilių elektroninės sistemos centrinis užraktas, imobilaizeris, el. langų kėlikliai


Centrinis užraktas. Centrinio užrakto elektroninės valdymo sistemos principinė schema, elektroninių komponentų išdėstymas automobilyje, paskirtis. Centrinio užrakto valdymo sistemos pagrindinio valdymo bloko ypatumai. Centrinio užrakto valdymo sistemos įvesties įrenginių veikimo pricipas. Centrinio užrakto išvesties įrenginių veikimo principas. Centrinio užrakto sistemai būdingi gedimai, bei galimi gedimų sprendimo būdai. Imobilaizeris. Imobilaizerio elektroninės valdymo sistemos principinė schema, elektroninių komponentų išdėstymas automobilyje, paskirtis. Imobilaizerio valdymo sistemos pagrindinio valdymo bloko ypatumai. Imobilaizerio valdymo sistemos įvesties įrenginių veikimo pricipas. Imobilaizerio išvesties įrenginių veikimo principas. Imobilaizerio sistemai būdingi gedimai, bei galimi gedimų sprendimo būdai. Elektriniai langų kėlikliai. El. Langų kėliklių elektroninės valdymo sistemos principinė schema, elektroninių komponentų išdėstymas automobilyje, paskirtis. El. Langų kėliklių valdymo sistemos pagrindinio valdymo bloko ypatumai. El. Langų kėliklių valdymo sistemos įvesties įrenginių veikimo pricipas. El. Langų kėliklio išvesties įrenginių veikimo principas. El. Langų kėliklio sistemai būdingi gedimai, bei galimi gedimų sprendimo būdai.


Šis valdymo blokas atlieka ne tik centrinio užrakto valdymo operacijas tačiau yra atsakingas ir už kitas su komfortu susijusias operacijas(klimato kontrolės, langų pakėlimo ir t.t). GM V valdymo blokas naudoja K-bus komunikavimo protokolą.

Yra keletas įvairių kombinacijų kaip galima atrakinti automobilį, todėl norint kad centrinio užrakto sistema veiktu laiku ir kada reikia, ši turi išsiaiškinti kokioje būsenoje(atrakintoje ar užrakintoje, ar yra atvirų durų ar nėra) yra automobilis. Todėl norint suprasti kaip veikia centrinis užraktas reikia išsiaiškinti kaip veikia durų užrakinimo bei atrakinimo mechanizmas. 1.3 paveiksle pavaizduotas duru užraktą sudedančios dalys. 4 numeriu pažymėtas komponentas yra prijungtas prie pagrindinio užrakto mechanizmo, šis automatinis durų užraktas(valdiklis) yra atsakingas už tai, kad praneštų valdymo blokui apie esamą durų būseną: atrakinta ar užrakinta( tai valdiklis nustato pagal elektros variklio pasisukimo kampą), ko pasekoje blokas gavęs signalą iš raktelio arba nuspausto mygtuko ar pasukto rakto spynelėje, gali nuspręsti kokius veiksmus toliau atlikti( jei automobilis atrakintas jį užrakinti, ir atvirkščiai).

Šie automatiniai durų užraktai(valdikliai) būna kelių tipų: Master ir Slave. Kitaip tariant pagrindiniai ir antriniai. Pagrindiniai dažniausiai yra valdomi valdymo bloko, o antriniems signalas tenka nuo pagrindinių užraktų. Todėl vairuruotojui užrakinus dureles, užsirakina visos automobilio dureles. Norint atrakinti arba užrakinti šiuo durų užraktu tereikia apkeisti atitenkančios el. srovės poliškumą, tai padoroma valdimo bloke, rėlių pagalba. Šiuolaikiniuose automobiliuose yra taikomas atskiras centrinio užrakto valdymas kiekvienom iš durelių t.y prie viso užrakinimo mechanizmo yra įtaisomas atskiras užrakinimo valdymo blokas, taip kiekvienos durelės gali būti suprogramuotos išvien arba atskirai. Pavyzdžiui: užgesinus automobilį atsidaro tik priekinės durelės, kadangi gale gali būti vaikų kurie galėtų staigiai atidaryti dureles ir išbėgti tiesiai į gatvėje vykstanti eismą. Taip pat tokio tipo užraktai privalo būt patikimi, ilgaamžiški. Šie turi būti atsparūs išorės poveikiams(vandeniui ir dulkėms).

1.5

  • Microsoft Word 3867 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (2013 žodžiai)
  • Universitetas
  • Airidas
  • Automobilių elektroninės sistemos centrinis užraktas, imobilaizeris, el. langų kėlikliai
    10 - 3 balsai (-ų)
Automobilių elektroninės sistemos centrinis užraktas, imobilaizeris, el. langų kėlikliai. (2019 m. Balandžio 29 d.). https://www.mokslobaze.lt/automobiliu-elektronines-sistemos-centrinis-uzraktas-imobilaizeris-el-langu-kelikliai.html Peržiūrėta 2019 m. Spalio 19 d. 09:52
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema