Automobilių techninė priežiūra ir diagnostika (2)


Žiniaraštis. Įvadas. Aprašymo skyrius. Projektuojamos zonos ir baro charakteristika. Automobilių techninė charakteristika ir pradiniai duomenys. Skaičiavimo skyrius. Gamybinės programos skaičiavimas. Koeficientų k4vid ir k4vid′ skaičiavimas. TP periodiškumo skaičiavimas. Darbų imlumo normų skaičiavimas. Automobilių perskaičiavimas į pagrindinį modelį. Automobilio TP ir remontų skaičius. TP ir remonto skaičius vienam automobiliui per metus. TP ir remontų skaičius vienam automobiliui per metus. TP ir remontų skaičius visiems automobiliams per metus. Paros gamybinė programa vienetais. Gamybinės programos skaičiavimas žmogaus darbo valandomis. Zonoje atliekamų darbų apimtis. Einamojo remonto baruose atliekamų darbų apimtis. Darbininkų kiekio skaičiavimas. Sąrašinis darbininkų skaičius. Einamojo remonto baro darbininkų skaičius. Zonos postų skaičiavimas. Technologinės įrangos parinkimas. Gamybinių plotų skaičiavimas. Energetika. Elektros energijos sąnaudos. Vandens sąnaudos. Suslėgto oro sąnaudos. Technologinis skyrius. Automobilių techninės priežiūros ir remonto metodo parinkimas. Atliekamų TP darbų schema. TP darbų technologinė kortelė. Darbų organizavimo skyrius. Darbo vietų organizavimas. Darbo ir poilsio režimai. Darbuotojų sauga ir ekologija. Išvados. Informacinių šaltinių sąrašas. Priedai.


Kursinio darbo tikslas: suprojektuoti ir nubraižyti detaliosios diagnostikos zonos bei elektrinių įrenginių remonto baro patalpų planus.

Detaliosios diagnostikos zona, tai patalpa automobilių serviso įmonėje, kur transporto priemonei, dieagnostikos pagalba, nustatomi gedimai. Šioje zonoje naudojama įranga:

Patalpos turi atitikti priešgaisrinius ir higienos reikalavimus. Priklausomai nuo zonos ploto, turi būti reikiamas kiekis gesintuvų, priešgaisrinių čiaupų ar automatinio gesinimo Sistema, priešgaisrinė ventiliacija. Taip pat, matomose vietose privalo kabėti evakuacijos planai.

Elektrinių įrenginių remonto bare nustatomi elektriniai gedimai ir jie šalinami arba užkertamas kelias jų atsiradimui. Čia naudojama įranga:

Baro patalpos taip pat privalo atitikti priešgaisrinės ir higienos reikalavimus.

čia: CERb – einamojo remonto bare atliekamų darbų apimtis %.

Variklis: Bendrosios variklio būklės patikra. Vizualiai patikrinti ir įsitikinti ar variklis neskleidžia pašalinių garsų, patikrinti dūmingumą.

Variklis: patikrinti variklio alyvos, aušinimo sistemos, stiprintuvo, stabdžių skysčio lygį, vamzdžių ir žarnų sandarumą.

Vairo pavara: Patikrinti vairo kardanėlio kryžmes, traukes, veržlių fiksaciją, švytuoklių būklę.

Pagal skaičiavimus pateiktus skaičiavimo skyriuje, detaliosios diagnostikos zonoje dirba 1 darbuotojas. Jis dirba vieną pamainą. Šioje zonoje yra 1 darbo postas su reikiama įranga ir įrankiais, skirtais transport priemonėms gedimus diagnozuoti ir pašalinti.

Elektrinių įrenginių remonto bare, pagal skaičiavimus, dirba 2 darbuotojai, dviejose pamainose. Bare yra 1 darbo postas reikalinga įranga ir įrankiais.

4.2. Darbuotojų paskirstymas į darbo vietas pagal specialybe ir kvalifikacijas.

Tiek detaliosios zonos darbuotojas, tiek ir eektrinių įrenginių remonto baro darbuotojai dirbs po 40 valandų per savaitę: pirmadieniais, antradieniais, trečiadieniais, ketvirtadieniais, penktadieniais, (el. Įrenginių remonto baro darbuotojai priklausomai nuo pamainos, dirbs ir šeštadieniais bei sekmadieniais). Darbas pradedamas 8 valandą ir baigiamas 17 valandą. Pietų pertrauka prasideda 12valandą ir baigiasi -13. Pertraukos metu darbuotojai gali pavalgyti, pailsėti.

Bendrieji reikalavimai: Atliekant automobilių detaliosios diagnostikos ir remonto darbus, padidėja pavojus dėl neapsaugotų gamybinio inventoriaus judančių element, oro užterštumo išmetamosiomis dujomis, didelio triukšmo sukeliamo dirbančio variklio ir t.t. Dėl šių priežasčių darbus reikia atlikti tik tam skirtose vietose (postuose). Vietose, kur juda automobiliai, turi būti reikiami ženklai, šviesos ir garso izoliacija. Jei įmanoma, reikia vengti važiavimo atbuline eiga, nes tai gali sukelti didelį pavojų. Atbulomis galima važiuoti tik tada, kai įsitikinama, kad nekils grėsmė nei vienam asmeniui. Kartais vairuotojui turi padėti asmuo, galintis įvertinti eismo situaciją ir padėti rodydamas reguliuotojo ženklus.

Automobiliui stovint, turi būti įjungta žemiausia pavara ir naudojamas rankinis stabdis. Benzininių variklių degimas turi būti išjungtas, o dyzelinių- uždarytas kuro tiekimas. Po ratais turi būti padėtos ne mažiau kaip dvi atramos, ant vairo uždėtas užrašas “nepaleisti variklio- dirba žmonės”.

Agregatai ar detalės, kuriems nuimti reikia naudoti didelę fizinę jėgą, nuimami specialiais įrankiais. Detalės, kurios yra užpildytos skysčiais, nuimamos tik išleidus skystį. Lengvos detalės (iki 20kg) pernešamos rankomis, sunkios (daugiau nei 20kg) nuimamos ir transportuojamos specialiais kėlimo ir transportavimo įrenginiais, užtikrinančiais papildomą darbų saugumą. Svarbiausia taisyklė: nevaikščioti po kroviniu, nestatyti po juo kojos ir nečiupinėti. Naudoti tik nepriekaištingus lynus ir patikrintas grandines. Šie nelaimingi atsitikimai dažnai priskiriami sunkiausiems. Automobilio lingės ir spyruoklės nuimamos tik atlaisvintos nuo automobilio svorio. Duslintuvą, išmetimo sistemos vamzdžius, kolektorių, siurblius galima nuimti tik ataušusius.

  • Microsoft Word 914 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 28 puslapiai (3855 žodžiai)
  • Kolegija
  • Rokas
  • Automobilių techninė priežiūra ir diagnostika (2)
    10 - 1 balsai (-ų)
Automobilių techninė priežiūra ir diagnostika (2). (2017 m. Gruodžio 12 d.). https://www.mokslobaze.lt/automobiliu-technine-prieziura-ir-diagnostika-2.html Peržiūrėta 2018 m. Lapkričio 21 d. 18:49
×