Automobilių techninė priežiūra ir diagnostika (3)


Automobilių techninė priežiūra ir diagnostika. Kursinio darbo užduotis. Kursinio darbo žiniaraštis. Aprašymo skyrius. Pirminės techninės priežiūros zonos ir maitinimo sistemos baro charakteristika. Autobusų techninė charakteristika, pradiniai duomenys. Skaičiavimo skyrius. Gamybinės programos skaičiavimas. Koeficientų k4vid ir k4vid′ skaičiavimas. TP periodiškumo skaičiavimas. Darbų imlumo normų skaičiavimas. Automobilių perskaičiavimas į pagrindinį modelį. Automobilio TP ir remontų skaičius vienam automobiliui per ciklą. TP ir remonto skaičius vienam automobiliui per metus. TP ir remontų skaičius vienam automobiliui per metus. TP ir remontų skaičius visiems automobiliams per metus. Paros gamybinė programa vienetais. Gamybinės programos skaičiavimas žmogaus darbo valandomis. Zonoje atliekamų darbų apimtis. Einamojo remonto baruose atliekamų darbų apimtis. Darbininkų kiekio skaičiavimas. Sąrašinis darbininkų skaičius. Einamojo remonto baro darbininkų skaičius. Zonos postų skaičiavimas. Technologinės įrangos parinkimas. Gamybinių plotų skaičiavimas. Energetika. Elektros energijos sąnaudos. Vandens sąnaudos. Suslėgto oro sąnaudos. Technologinis skyrius. Automobilių techninės priežiūros ir remonto metodo parinkimas. Kasdieninės techninės priežiūros ir maitinimo sistemų darbų schemos. Kasdieninės priežiūros zonos atliekamų darbų technologinė kortelė. Darbų organizavimo skyrius. Darbo vietų organizavimas. Darbininkų paskirstymas į darbo vietas, pagal specialybes ir kvalifikacijas. Darbo ir poilsio rėžimas. Darbuotojų sauga ir ekologija. Išvados. Informacinių šaltinių sąrašas.


Transportas – neatsiejama mūsų gyvenimo dalis, be kurios tikriausiai neišgyventume. Kasdien važinėja automobiliai, autobusai, sunkvežimiai, rieda traukiniai, skraido lektuvai. Transporto dėka žmonės pasiekia savo tikslus, kad ir kokie jie būtų. Tačiau transportas arba transport priemonė yra technologinis įrenginys, kuris gali sugesti, todėl transporto gyvavimui ir tobulėjimui taip pat didelę reikšmę turi techninė priežiūra ir remontas.

Einamasis remontas – tai remontas, kai tam tikrais numatytais momentais atliekami tam tikri veiksmai susiję su sugedusių detalių keitimu, bei remontu. Atliekami variklio, transmisijos, važiuoklės, vairavimo, bei stabdžių sistemų remontai, taip pat kompiuterinė diagnostika padedanti išsiaiškinti ir palengvinanti jų radimą. Šiais laikais automobilių remonto sąlygos turi būti itin gerai išvystytos, kadangi technologijos eina į priekį ir visi procesai darosi vis sudėtingesni.

Darbo tikslas – suprojektuoti ir nubraižyti lengvųjų automobilių einamojo remonto zonos ir dažymo baro planus.

Darbo uždaviniai – apskaičiuoti lengvųjų automobilių einamojo remonto programą, patalpų plotus, darbininkų ir postų skaičių, parinkti technologinę įrangą ir inventorių, paskirstyti darbuotojus pagal kvalifikaciją ir specialybes, apskaičiuoti elektros energijos sąnaudas bei vandens sąnaudas metams ir užpildyti kasdieninės priežiūros technologinę kortelę.

Einamojo remonto zona, tai patalpa, kurioje atliekama einamieji remonto darbai,

Taip pat patalpos turi atitikti priešgaisrinius ir higienos reikalavimus. Priklausomai nuo patalpos ploto turi būti sumontuota atitinkamas skaičius gesintuvų, priešgaisrinių čiaupų ar automatinė gėsinimo sistema, ventiliacija. Matomose vietose turi kabėti evakuacijos planai.

čia: CERb – einamojo remonto bare atliekamų darbų apimtis %.

Einamojo darbai yra vienas svarbiausių veiksnių, kurie įtakoja automobilio ilgaamžiškumą po remonto. Kadangi tai reikalauja didelių išlaidų, remontas turi būtų atliktas tvarkingai ir pagal visas taisykles. Šioje zonoje tvarkomi bei atliekami važiuoklės, stabdžių sistemos, vairavimo mechanizmo, išmetimo sistemos, transmisijos, variklio paleidimo, elektros energijos krovimo darbai, taip pat atliekamas tepalų nuotėkio pašalinimas, kompiuterinė diagnostika.

Dažymo zonoje labai svarbūs kėbulo atlikimo darbai. Tai automobilio sudėdamojo grandies dalis, kuri yra svarbiausia eismo įvykio metu. Nuo kėbulo tvarkingumo priklauso žmogaus saugumas ir važiavimo komfortas. Taip pat didelią reikšmę turi ir automobilio išvaizda. Kiekvienas žmogus stengiasi prižiūrėti savo automobilį ir taip suteikti jam estetinę išvaizda. Dažymo zonoje atliekami visi darbai norint išvengti prieš tai išvardintų dalykų. Šioje zonoje ant specialaus stendo atliekamas kėbulo lyginimas, dažymo kameroje atliekami dažymo darbai. Taip pat vyksta detalių paruošimas bei poliravimas.

Pagal skaičiavimus pateiktus skaičiavimo skyriuje, einamojo zonoje dirbs 11 darbuotojų, kurie dirbs viena pamainoma. Šioje zonoje penki keltuvai, prie kurių dirbs po du darbuotojus. Dažymo bare pagal skaičiavimus dirbs 4 darbuotojai viena pamaina, su specialiais, moderniais įrankiais ir įranga.

Einamojo remonto zonoje ir dažymo bare darbuotojai dirbs po 40 valandų per savaitę: pirmadieniais, antradieniais, trečiadieniais, ketvirtadieniais, penktadieniais. Esant reikalui darbuotojai gali pasiimti laisvą darbo dieną prieš tai suderinus su darbdaviu. Visas penkias dienas einamojo remonto zonos ir dažymo baro darbas bus pradedamas 9 valandą ryte ir baigiamas 18 valandą. Pietų pertraukos trukmė viena valanda, per pamainą bus viena - nuo 12 iki 13 valandos. Pertrauka poilsiui ir pietams neįskaitoma į darbo laiką, už ją darbuotojas negauna užmokesčio.

  • Microsoft Word 405 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 34 puslapiai (4694 žodžiai)
  • Kolegija
  • Domantas
  • Automobilių techninė priežiūra ir diagnostika (3)
    10 - 3 balsai (-ų)
Automobilių techninė priežiūra ir diagnostika (3). (2017 m. Gruodžio 11 d.). https://www.mokslobaze.lt/automobiliu-technine-prieziura-ir-diagnostika-3.html Peržiūrėta 2018 m. Lapkričio 13 d. 02:55
×