Bepiločių orlaivių identifikavimas


Lentelių sąrašas. Paveikslų sąrašas. Santrumpų ir terminų sąrašas. Įvadas. Bepiločiai orlaiviai. Kas yra bepilotis orlaivis. Kaip valdomas bepilotis orlaivis. Bepiločio orlaivio valdymo signalų perdavimo elementai. Dronų žala. Signalų perdavimas. Radijo bangos. Signalo sklidimas laisvoje erdvėje. SHF dažnis. Radijo dažnių pėdsakai. Radijo dažnio identifikacija. Radijo siųstuvo siunčiamo signalo frontas. Belaidžių įrenginių identifikavimas fiziniame sluoksnyje. Fišerio linijinė diskriminantinė analizė. Bajeso filtras. Radiometrinis identifikavimas. Matematiniai metodai. Kreivių formos įvertinimas. Rezultatų tikslumas ir patikimumas. Eksperimento atlikimo metodika bei įranga. Dronų pultų, naudojamų šiame darbe charakteristikos. Spektro analizatoriaus charakteristikos. Antena naudota matavimams. Eksperimento metodika. Eksperimento rezultatai. Signalo spektro analizė. Gautų rezultatų diskretizavimas, tikslumas ir patikimumas. Signalų diskretizavimas. Koreliacija. Santykinė paklaida. Signalo spektro kreivių formos įvertinimas. Pirmoji išvestinė. Antroji išvestinė. Kreivumas. Integralas. Nuolydžio koeficientas. Eksperimento rezultatai. Identifikavimo algoritmas. Sukurto algoritmo patikrinimas. Identifikavimo algoritmo patobulinimas. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai. Priedas. Spektro analizatoriaus R&S FSH8 model. Charakteristikos. Priedas. Valdymo pultų signalų diskretizuotos minimali, maksimali ir vidutinė reikšmės. Priedas. Valdymo pultų signalų spektrų reikšmės spektro ribojamo ploto skaičiavimui. Priedas. Signalo spektrų grafikai gauti matuojant iš 50 cm ir 8 m atstumų.


Studijų kryptis ir sritis (studijų krypčių grupė): Elektronikos inžinerija, inžinerijos mokslai.

Šiame darbe apžvelgiamos pagrindinės problemos, kurias sukelia bepiločiai orlaiviai. Viena iš jų yra oro uostų teritorijų pažeidimai ir sudėtingas pažeidėjo užfiksavimo ir identifikavimo procesas. Eksperimentinėje dalyje išmatuojami pultų skirtų valdyti bepiločius orlavius signalų spektrai ir apskaičiuojamos gautų signalo spektrų charakteristikos pagal pasirinktus matematinius modelius. Naudojant gautus parametrus pasiūlomas algoritmas, kurį pasitelkus būtų galima greitai ir efektyviai identifikuoti bepilotį orlaivį iš jo skleidžiamo signalo spektro charakteristikų.

Study field and area (study field group): Electronics Engineering, Engineering Sciences.

This project reviews the main problems caused by unmanned aircraft. One of these is the violation of airport areas and the complex process of capturing and identifying the offender. In the experimental part, the spectra of the signals of unmanned aircraft control consoles are measured and the characteristics of the spectra of the received signals are calculated according to the chosen mathematical models. Using the parameters obtained, an algorithm is proposed, which enables the unmanned aircraft to be identified quickly and efficiently according to its signal spectrum characteristics.

2priedas. Valdymo pultų signalų diskretizuotos minimali, maksimali ir vidutinė reikšmės67

3priedas. Valdymo pultų signalų spektrų reikšmės spektro ribojamo ploto skaičiavimui68

4priedas. Signalo spektrų grafikai gauti matuojant iš 50 cm ir 8 m atstumų68

A/D – analoginis/skaitmeninis keitiklis (angl. – Analog to Digital Converter).

Transients – signalo frontas (angl. – Transient), tai signalo dalis tarp triukšmo lygio ir iki tol kol signalas įgauna maksimalią galią.

Šiomis dienomis bepiločiai orlaiviai tampa labai populiariu ir plačiai naudojamu prietaisu, 2017 metais jų buvo parduota 10 mln., o 2018 metais skaičius išaugo iki 13 mln.[1]. Nors praeityje buvo kurti specialiai karinei pramonei, dabar pritaikomi daugelyje kitų sričių, kuriose bepiločiai orlaiviai parodo savo naudą. Žemės ūkyje dronai naudojami laukų stebėjimui ar chemikalų purškimui, miškininkystėje dronus naudoją miškų stebėjimui dėl gaisro pavojaus. Miestuose dronai naudojami eismo stebėjimui realiu laiku ar eismo srautų nukreipimui įvykus automobilių avarijoms. Taip pat dronai naudojami kriptografijai – fotografuojant žemės paviršių, pritaikius atitinkamas kameras galima stebėti žemės reljefo pokyčius, o tai yra daug pigesnis ir efektyvesnis metodas lyginant su ankščiau buvusiais.

Populiarėjant dronams kariniame ir komerciniame sektoriuje, jų paklausa privačiame sektoriuje auga milžinišku greičiu. Dabar droną įsigyti gali bet kas, netgi vaikas. Mažiausių ir pačių paprasčiausių dronų kainos prasideda nuo kelių eurų, tokie maži dronai pritaikyti skraidyti patalpose ar esant idealioms oro sąlygoms, tačiau jie gali skristi tik nedidelius atstumus dėl silpnų variklių bei mažų baterijų talpų.

Tuo tarpu brangesni privačiam sektoriui pritaikyti dronai tokie kaip DJI Mavic ar DJI Phantom kainuojantys virš 1000 eurų gali daug daugiau. Tokie dronai gali skristi esant stipriam vėjui ar tamsiam paros metui, kuomet matomumas yra prastas. Vienu baterijos įkrovimu ore gali praleisti iki pusės valandos ir nuo pakilimo taško nukeliauti iki 7 km.

  • Microsoft Word 2579 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 69 puslapiai (12718 žodžiai)
  • Universitetas
  • Prienys
  • Bepiločių orlaivių identifikavimas
    10 - 2 balsai (-ų)
Bepiločių orlaivių identifikavimas. (2019 m. Gegužės 27 d.). https://www.mokslobaze.lt/bepilociu-orlaiviu-identifikavimas.html Peržiūrėta 2019 m. Birželio 17 d. 17:05
×
Nesuprantate kaip atlikti užduotį? Klauskite eksperto!