BOEING kompiuterinės orlaivio sistemų diagnostikos sistemos


Įvadas. Techninės būklės užtikrinimo priemonės. Ivhm istorija. Kompiuterinės techninės diagnostikos kūrimas. IVHM duomenų perdavimas, kaupimas ir apdorojimas. Informacinės sistemos EICAS architektūra. Variklių parametrų vaizdavimas. Įgulos įspėjimai. Orlaivio sistemų padėties vaizdavimas. Aptarnavimo režimas. Integruota testavimo priemonė (BITE). Skrydžio valdymo kompiuterinė sistema FMCS. Išvados. Naudota literatūra.


Tobulėjant skrydžių technikai, orlaivių sistemos tapo tokios sudėtingos, kad jau nepakanka vien tik žmogaus žinių ir patirties operatyviai nustatyti orlaivio techninę būklę. Išvystytos technologijos orlaivio ir jo įgulos saugumui bei misijos sėkmei užtikrinti. Taip pat technologiniai pasiekimai jutiklių, informacinių technologijų infrastruktūroje, signalų apdorojimo algoritmų ir modeliavimo metodų kūrime leidžia taikyti pažangias orlaivių diagnostikos sistemas, kurios atlieka orlaivio aparatūros monitoringą – nuolat kaupia ir analizuoja duomenis apie atskirų orlaivio mazgų ir sistemų darbą. Sukaupusi pakankamą informacijos kiekį, diagnostikos sistema gali atliktį savalaikį orlaivio sistemų patikrinimą, taip užtikrindama gerą orlaivio būklę ir apsaugodama katastrofinių padarinių.

Projektuojant ir gaminant vis sudėtingesnius orlaivius, darosi nelengva užtikrinti visų sistemų nepriekaištingą darbą. Dėl labai sudėtingų sistemų aptarnaujančiam personalui kartais tampa keblu identifikuoti tikrąsias orlaivio sistemų gedimo priežastis. Nors pilotų kabinoje yra daugybė įvairių prietaisų, informuojančių apie orlaivio būklę, dėl informacijos gausos ir kartais prieštaringų parodymų darosi sunku nustatyti tikrąsias incidento priežastis. Neretai pasitaiko, kad pilotų kabinoje apie orlaivio būklė ir pateikta tiesioginė informacija apie vieną ar kitą incidentą nesuteikia tikrosios informacijos apie įvykusi incidentą.

Funkcionuojančio gaminio, sistemos parametrų kontrolė, nustatant reikiamus darbo rėžimus ir naudojant atitinkamas kontrolės priemones;

Periodinė funkcionavimo ir tvarkingumo kontrolė, naudojant prietaisų skydę esančius prietaisus;

Sistemų dabartinių parametrų kontrolė, naudojant borto ir įspėjamosios signalizacijos įrangą.

Diagnostikos sistemos integruojamos į transporto priemones. Sukurta daug įvairių integruotos diagnostikos sistemų(klaidų nustatymas, izoliavimas ir atstatymas (angl. – Fault Detection and Isoliation and Recovery, FDIR), integruotos testavimo priemonės (angl. Built-In Test Equipment, BITE), integruotas sistemos techninės būklės palaikymas (angl. – Integrated Systems Health Management, ISHM), posistemių techninės būklės palaikymas (angl. – Subsystems Health Management, SHM) ir kt., kurios įvertina konkrečių įrenginių, atskiro sistemos mazgo ar visos sistemos techninę būklę. Tokios sistemos vadinamos integruotomis transporto priemonės techninės būklės palaikymo sistemomis, kurios surinkdamos ir apdorodamos išorinių jutiklių duomenis nustato, izoliuoja ir teikia ataskaitas apie klaidas.

Analoginių diagnostikos sistemų era buvo laikoma pirmąja integruotos techninės diagnostikos sistemos karta.

Kita techninės diagnostikos karta prasidėjo nuo skaitmeninės technikos, skirtos masiniam naudojimui. Apie 1980 m. pradėtos naudoti skaitmeninės integruotos techninės diagnostikos sistemos, naudojant tam tikrą aparatinę ir programinę įrangą. Pirmieji tokie įrenginiai buvo automatiniai ir į bendrą magistralę jungiama įranga, turinčiais tam skirtą prietaisų skydą su reikalingais jungikliais ir atvaizdavimo elementais (lemputėmis, simboliniais ekranais ir kt.).

Aštunto dešimtmečio viduryje pradėtos taikyti centralizuotos atvaizdavimo panelės keletui į bendrą magistralę sujungtų įrenginių. Aštunto dešimtmečio pabaigoje – devintojo pradžioje pradėti naudoti centralizuoti kompiuteriai, kurie rūpinosi orlaivio integruotąja technine priežiūra, įvairių jutiklių duomenų surinkimu, klaidų aptikimu, taip pat skirti prognozavimo uždaviniams spręsti bei kitoms funkcijoms. Šiuolaikinės integruotosios techninės diagnostikos sistemos geba ne tik aptikti orlaivio sistemų klaidas, bet jas ir ištaisyti, o nesėkmės atveju – izoliuoti bei sprendžia prognozavimo uždavinius, taip padėdamos pilotams priimti teisingus sprendimus. Integruotosios techninės diagnostikos sistemos tapo vienomis iš orlaivių saugą didinančių sistemų.

  • Microsoft Word 3318 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (3109 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marius
  • BOEING kompiuterinės orlaivio sistemų diagnostikos sistemos
    10 - 2 balsai (-ų)
BOEING kompiuterinės orlaivio sistemų diagnostikos sistemos. (2018 m. Sausio 04 d.). https://www.mokslobaze.lt/boeing-kompiuterines-orlaivio-sistemu-diagnostikos-sistemos.html Peržiūrėta 2019 m. Birželio 19 d. 21:49
×
Nesuprantate kaip atlikti užduotį? Klauskite eksperto!