CO2, SOX, NOX, PM mažinimo būdai iš laivų Jūrų transporto poveikis aplinkai


Jūrų transporto poveikis aplinkai. Laivo poveikis aplinkai. Laivų aplinkos apsaugos reikalavimai. Kontroliuojami išmetamų teršalų rajonai. Nox (azoto oksidų) emisijos standartai. Sieros kiekis degaluose. Apsauga nuo oro taršos iš laivų. Lakiųjų organinių medžiagų išmetimo iš laivų prevencija ir mažinimas. Išmetamųjų dujų toksiškumo mažinimo metodai. Išvados.


Siekiant įvertinti būdus kaip sumažinti laivų išmetamųjų dalelių kiekį į aplinką, bus atlikta analizė priemonių, kurios leistų sumažinti išmetamų CO2,SOx,NOx,PM dalelių kiekį.

Darbo objektas. CO2, SOx, NOx, PM mažinimo būdai iš laivų.

Darbo tikslas. Išanalizuoti priemones, leidžiančias sumažinti išmetamų kenksmingų dalelių kiekį į aplinką.

Naudojant mokslinius straipsnius, pateikti priemonių, kurios leistų sumažinti išmetamų kenksmingų dalelių kiekį, analizę;

Didžiausius mastus turi poveikiai, kurie tiesiogiai prisideda prie globalinių antropogeninės kilmės aplinkos problemų: klimato kaitos, aplinkos rūgštėjimo ir stratosferos ozono sluoksnio nykimo. Šie poveikiai daugiausia siejami su oro tarša iš jūrų transporto objekų, visų pirma – iš laivų.

Vandens tarša iš jūrų transporto dažniau apsiriboja tik regioniniu ar lokaliniu mastu. Ji pasireiškia jūrų uostuose, laivybos trasose ir intensyvios laivybos jūrų regiunuose. Bendriausiu atveju yra trys pagridiniai jūrų transporto poveikio aplinkai objektai:

Eksploatuojamas laivas, plaukdamas jūroje ar uosto akvatorijoje, stovėdamas reide, krovos metu prie krantinių, daro aplinkai įvairių tipų poveikius, tarp kurių daugelis priskiriami kenksmingiems.

Išmetimai iš laivo energetinių įrenginių – kuro ir alyvų visiško ar nevisiško degimo produktai (CO, CH, CO2, SO2, C, metalų oksidai) ir azoto oksidai NOx.

CO2, CH4, N2O, CFC – šiltnamio dujos, veikia klimato kaitą;

5% bendro pasaulyje suvartojamo kuro – apie 140 mln. tonų;

Iki 5% iš kuro išsiskiriančio CO2 junginių pasaulinės emisijos – 450 mln. tonų CO2 per metus;

Azoto oksidų (NOx) normos taikomos kiekvienam 130 kW nominalios galios ir galingesniam jūrų transporto dyzeliniam varikliui, kuris leidžiamas eksploatuoti ar kurio kapitalinis perdirbimas atliktas 2000 m. sausio 1d. ar vėliau. Azoto oksidų emisija iš laivų dyzelių ribojama atsižvelgiant į jų gamintojo nustatytas nominalias apsukas, taip pat į tai, kada jis sumontuotas laive.

Tarptautinės Jūrininkų Organizacijos (IMO) išmetamų teršalų standartai visuotinai yra įvardijami kaip 1 pakopa (Tier 1), 2 pakopa (Tier 2) ir 3 pakopa (Tier 3). 1 pakopos standrtai buvo apibrėžti 1997 metų versijoje, VI priede (Marpol 73/78), o pakopos 2 ir 3 standartai buvo įvesti 2008 metais, prie priedo pakeitimų.

Baltijos jūra (kontroliuojama: SOx, priimta 1997 m., įsigaliojo 2005 m.)

Šiaurės Amerikos ECA (išmetamų teršalų kontrolės zonos), įskaitant daugelį Amerikos ir Kanados uostų (kontroliuojama: NOx ir SOx, priimta 2010 m., įsigaliojo 2012 m.)

Amerikos Karibų ECA, įskaitant Puerto Riką ir Amerikos Mergelės salos (US Virgin Island), (kontroliuojama: NOx ir SOx, priimta 2011 m., įsigaliojo 2014 m.)

Azoto oksidų išmetamų teršalų ribos dyzeliniams varikliams yra nustatomos, priklausomai nuo maksimalaus variklio darbo greičio ((n, rpm) apsisukimų skaičiu per minutę), kaip parodyta 1 pavkslėlyje. 1 ir 2 pakopos apribojimai yra pasauliniai, o 3 pakopos standartai taikomi tik NOx išmetamų teršalų kiekio kontrolės srityje (NOx ECA).

  • Microsoft Word 349 KB
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (2783 žodžiai)
  • Kolegija
  • Saulius
  • CO2, SOX, NOX, PM mažinimo būdai iš laivų Jūrų transporto poveikis aplinkai
    10 - 3 balsai (-ų)
CO2, SOX, NOX, PM mažinimo būdai iš laivų Jūrų transporto poveikis aplinkai. (2016 m. Lapkričio 28 d.). https://www.mokslobaze.lt/co2-sox-nox-pm-mazinimo-budai-is-laivu-juru-transporto-poveikis-aplinkai.html Peržiūrėta 2019 m. Rugpjūčio 26 d. 05:56
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema