Dailės priemonės ir technikos dirbant ne patalpoje


Įvadas. Meninė kompetencja. Meninis ugdymas darželyje. Dailė vaikų darželyje. Apibendrinimas. Literatūra.


Tikslas: analizuojant įvairius šaltinius išsiaiškinti meninės kompetencijos ugdymo svarbą dirbant ne patalpose, apžvelgti naudojamas priemones bei technikas.

Išsiaiškinti, kokios šiuolaikinės ugdymo technikos naudojamos priešmokyklinio amžiaus vaikų meninės kompetencijos ugdymui lauko aplinkoje.

Meninei raiškai darželyje naudojamos įvairios priemonės :grafinės, tapybinės bei mišrios. Dažniausiai veiklos darželyje vykdomos tradicinėje patalpoje – grupėje, tačiau pedagogai turėtų suprasti meninio veiklų perkėlimo į lauką naudą, bei gebėti tai padaryti.

Meninė veikla, kuri vykdoma lauke yra svarbi vaikui, nes skatina imtis veiklos, lengviau ir greičiau jį sudomina, taip pat, meninė veikla, kuri vykdoma lauke, svarbi ir fiziniam vaiko vystymuisi - dirbant lauke dažniau pasirenkamos didelio formato plokštumos (grindinys, asfaltas, plėvelė, pieva), tai skatina vaiką judėti, gerina jo fizinę būklę, gerina akies – rankos koordinacijas, stiprina stambiąją motoriką. Dirbant ne patalpoje, o lauke, svarbu suprasti tai, kad skirtingais metų laikais lauke galimos skirtingos meninės veiklos. Labai svarbu apgalvoti, kokias, vaikams įprastas veiklas,, galima perkelti į lauką, o kokios veiklos yra vien tik ne patalpose vykdomos meninės veiklos. Lauke vykdomos veiklos gali būti sezoninės (tik tam tikram metų laikui) arba universalios.

Sezoninės veiklos. Veiklos vykdomos tik tam tikru metų laiku, veikos ir priemonės atitinka šiltąjį ir šaltąjį metų laikus. Šiltuoju metų laiku veiklų yra gana daug, nes veiklos gali būti vykdomos su vandeniu ar plikomis rankomis. Šaltuoju metų laiku nėra tokia gausi įvairovė, bet galima meninę veiklą būnant lauke susieti su kitomis veiklomis, pavyzdžiui, jeigu savaitės ar dienos tema yra spalvos, puikus bei vaikus dominantis užsiėmimas – piešimas ant sniego. Taip pat, šiai užduočiai nereikia ypatingų priemonių, užtenka butelio, vandens ir šiek tiek dažų. Šio užsiėmimo metu kiekvienas vaikas gali išlaisvinti savo kūrybingumą, fantaziją, svajones ir mintis.

Taigi, apibendrinant galime teigti, kad dailės užsiėmimai lauko aplinkoje yra neatsiejama ugdymo proceso dalis, kuri ugdo vaiko kūrybiškumą, saviraišką, lengviau ir greičiau jį sudomina, taip pat, meninė veikla, kuri vykdoma lauke, svarbi ir fiziniam vaiko vystymuisi - dirbant lauke dažniau pasirenkamos didelio formato plokštumos (grindinys, asfaltas, plėvelė, pieva), tai skatina vaiką judėti, gerina jo fizinę būklę, gerina akies – rankos koordinacijas, stiprina stambiąją motoriką.

  • Microsoft Word 37 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (1892 žodžiai)
  • Kolegija
  • Milda
  • Dailės priemonės ir technikos dirbant ne patalpoje
    10 - 2 balsai (-ų)
Dailės priemonės ir technikos dirbant ne patalpoje. (2017 m. Lapkričio 06 d.). https://www.mokslobaze.lt/dailes-priemones-ir-technikos-dirbant-ne-patalpoje.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 23 d. 18:57
×
143 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo