Dailės terapijos metodai/technikos


Dailės terapijos metodai technikos Savarankiško darbo užduotis Užimtumo programa. „ ypatinga vieta “ užsiėmimo tikslas. Grupės dalyvių darbui reikės. Refleksija / įsivertinimas. „ autoportretas “ tikslas. Realizavimo aplinka ir priemonės. Vyksta atsisveikinimas III užsiėmimas. Portretas ‘‘ tikslas. Užsiėmimas ,, Aliejaus tapyba ‘‘ Tikslas. Vyksta atsisveikinimas V užsiėmimas. Spaudžiamo popieriaus technika ‘‘ Tikslas. Vyksta atsisveikinimas VI užsiėmimas. „ bendravimas piešiniu “ tikslas. Vyksta atsisveikinimas VII užsiėmimas. „ freska “ tikslas. „ mano herbas “ tikslas. „ grupinis piešinys “ tikslas. Linija ‘‘ Tikslas.


Situacija: tai yra dailės terapijos būrelis paaugliams (nuo 12 iki 16m.), turintis autizmo sindromą. Vaikai gali lankyti šį būrelį užimtumo centre Vilniuje 2 kartus per savaitę (pirmadieniais ir ketvirtadieniais nuo 18.00 iki 19.00 val.). Grupėje 6 žmonės. 10 dailės terapijos užsiemimų padės vaikams integruotis visuomenėje, jaustis laisviau, bei ugdyti socialinius įgūdžius.

Užsiėmimo tikslas: sudaryti galimybę grupės dalyviams įsivaizduoti tą realiai egzistuojančią ar egzistavusią vietovę, kuri jiems suteikia daugiausia saugumo, ramybės, pasitikėjimo savimi.

Aplinka: užsiėmimui skirta patalpa turėtų būti tokio dydžio, kad tilptų 15 žmonių stalai, užtektų vietos 15 žmonių susėsti ratu, kurio viduryje būtų galima padėti keletą kūrinių. Patalpoje turėtų būti kriauklė, vanduo, lentynos dažams, popieriui ir kitoms priemonėms sudėti. Patalpos sienos turėtų būti skirtos kūrinių ekspozicijai. Vienas kampas turėtų būti skirtas arbatai ar kavai gerti.

Užsiėmimo eiga: Iš anksto paruoštuose kaukių trafaretuose, kurie atkreipia tuos veidus, kas Jūs esate ir tie, kurie norėtų būti. Pasakykite istoriją kiekvienos kaukės vardu. Darbo pabaigoje surengti kaukių parodą. Rasti visas kaukes, panašias į kitas kaukes.

Pirmas susipažinimas grupės dalyvių prašoma sukoncentruoti dėmesį į vaizdinius ir suvokti, kuri pasaulio vietovė jiems suteikė didžiausią saugumą, ramybę, atsipalaidavimą. Ryškiausią vaizdinį grupės dalyviai turi nupiešti, nutapyti. Sumanymui įgyvendinti jie gali rinktis visas dailinės raiškos priemones, kokias tik pageidauja. Kūrinį gali kurti tiek plokštumoje (ant popieriaus su dažais), tiek erdvėje (lankstyti ir lamžyti popierių, jį formuoti kaip skulptūrą).

Užsiėmimo trūkmė: ~15–20 min. galima skirti įvadiniam pokalbiui. 30–40 min. skiriama kūrybiniam darbui. Vėliau daroma pertrauka. Jos metu sutvarkomos darbo vietos, dailinės raiškos priemonės. Pasiruošiama aptarti kūrinius

Refleksija / įsivertinimas: formuluoja patys grupės dalyviai užduoties aptarimo metu. Užduoties aptarimas pradedamas visiems grupės dalyviams susėdus ratu. Rato viduryje dedamas pasiruošusio kalbėti dalyvio kūrinys. Klausinėti autorių gali tiek vadovas, tiek kiti grupės dalyviai. Aptariant laikomasi grupės taisyklių

Vyksta atsisveikinimas: po užsiėmimo liks grupės dalyvių kūriniai. Jie bus eksponuojami viešoje parodoje, kuri bus organizuojama programos pabaigoje. Taip pat liks vaizdajuostės, kuriose bus užfiksuotos kūrinių analizės, interpretavimo akimirkos. Šiuos duomenis grupės vadovas galės naudoti vestų užsiėmimų analizei, dailės terapijos metodams tobulinti.

Realizavimo aplinka ir priemonės: užsiėmimui skirta patalpa turėtų būti tokio dydžio, kad tilptų 15 žmonių stalai, užtektų vietos 15 žmonių susėsti ratu, kurio viduryje būtų galima padėti keletą kūrinių. Patalpoje turėtų būti kriauklė, vanduo, lentynos dažams, popieriui ir kitoms priemonėms sudėti. Patalpos sienos turėtų būti skirtos kūrinių ekspozicijai. Vienas kampas turėtų būti skirtas gerti arbatai ar kavai.

Grupės dalyvių darbui reikės: balto, vyniojamojo, spalvoto popieriaus, dažų, teptukų, indelių vandeniui.

Užsiėmimo eiga: grupės dalyviams reikia leisti priemones rinktis laisvai. Taip pat laisvai jie turi sukurti ir kūno atvaizdą. Vienintelis reikalavimas būtų toks: nupiešti autoportretą visu ūgiu. Pats dailinės raiškos priemonės pasirinkimas jau kalba apie autoriaus asmenybės ypatybes. Jei kuris nors grupės narys bijo, kad jam nepavyks sukurti autoportreto, galima pasiūlyti pasinaudoti kūno apvadu. Padrąsinti dalyvius galima palengvinus užduotį ir leidus jiems pasinaudoti kūno kontūru. Tuomet imamas vyniojamasis popierius. Jo reikia tiek, kad patiesus ant žemės žmogus galėtų laisvai atsigulti ir dar užtektų vietos. Autoriui atsigulus ant popieriaus lapo, grupės vadovas ar kitas grupės narys jo kūno kontūrus turi apvesti pieštuku, tušinuku ar kita priemone. Kūno kontūro vidų autorius užpildo taip, kaip jam patinka.

  • Microsoft Word 42 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (3410 žodžiai)
  • Universitetas
  • Jolita
  • Dailės terapijos metodai/technikos
    10 - 3 balsai (-ų)
Dailės terapijos metodai/technikos. (2019 m. Spalio 10 d.). https://www.mokslobaze.lt/dailes-terapijos-metodaitechnikos.html Peržiūrėta 2019 m. Lapkričio 17 d. 12:36
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema