Daptyvios automobilių žibintų sistemos kūrimas


Įvadas. Analitinė dalis. Sandaros schema ir veikimo principas. Analoginių prietaisų apžvalga ir palyginimas, valdikliai. Akselerometrai. Vairo padėties jutiklis. Šviesos jutikliai. Servo pavaros. Išvados. Literatūra.


Todėl kurdamas savo projektą stengiausi atsižvelgti į minėtas problemas ir jas išspręsti, taikydamas automatikos ir savo kaip automobilių elektriko sukauptas žinias.

Mano kuriamos sistemos tikslas automatizuoti automobilio žibintu sistemą, taip pagerinant vairuotojo matomumą tamsiu paros metu.

Šiame skyriuje bus apžvelgiama „Audi“ automobiliuose naudojamu adaptyviu žibintu sistemos technologija ir funkcionalumas.

Sistemos sandaros schema suskirsčiau į tam tikrus blokus, tam kad ją būtų lengviau analizuoti .

1. Maitinimo blokas - maitinimo bloką sudaro 12V DC automobilio akumuliatoriaus tiekiama įtampa, maitinimas tiekiamas į vykdymo, valdymo ir jutiklių blokus.

2.Vykdymo blokas - vykdymo bloką sudaro nuolatinės srovės servo varikliai SG90.

3. Jutiklių blokas - jutiklių bloką sudaro vienas fotorezistorius PGM5506, jo paskirtis nustatyti kada yra tamsus paros metas. Papildomai bloką sudaro vairo padėties jutiklis (potenciometras), kuris nustato kiek laipsnių yra pasuktas vairas ir akcelerometras ADXL345, kuris nustato automobilio kėbulo posvyrio kampą.

Adaptyvios automobilio apšvietimo sistemos veikimas principas yra elementarus, mikrovaldiklis gauna duomenis iš jutiklių ir pagal tai reguliuoja žibinto lęšio švietimo kampą. Vairo padėties jutiklio funkciją atlieka potenciometras, pagal kurio varžą nustatoma, kiek laipsnių yra pasuktas vairas ir į kurią pusę yra nukreipta automobilis. Pagal šiuos duomenis žibintas yra pasukamas horizontalioje ašyje į tą pačią kryptį, į kurią yra sukamas vairas. Tipiškas adaptyvusis žibintas gali pasukti šviesos spindulį iki 15 laipsnių nuo centro, suteikiant joms 30 laipsnių judesių. Pagal akcelerometro gautus duomenis mikrovaldiklis nustato automobilio posvyrio kampą ir tokiu būdų reguliuoja žibintų spindulio aukšti pagal vertikalią ašį priklausomai nuo to kiek automobilis yra pasviręs. Pavyzdžiui, jei automobilis važiuoja didele kalva, kai automobilio priekis pasiekia viršų žibintai šviečia į viršų neapšviesdami kelio, tai galima pastebėti, jei automobilis, važiuojantis iš paskos naktį pravažiuoja per kelio nelygumą, pvz., geležinkelio pervažą kito automobilio priekiniai žibintai akimirksniu blykčiojo, tarsi vairuotojas mirktelėjo savo ilgosiomis šviesomis. Tai iš tikrųjų automobilio žibintai, laikinai nukreipti į viršų ir į akis, o ne žemyn. Taip pat įmontuotas fotorezistorius nustato, kai yra šviesus paros metas ir mikrovaldiklis išjungia automobilio žibintus palikdamas tik dienines šviesas, o tamsiu paros metų automatiškai yra įjungiamos automobilio šviesos. Programinė įranga su jutiklių pagalba nuolat stebi aplinką, automobilių eismą ir oro sąlygas, tad sistema parenka optimalią funkcijų kombinaciją.

  • Microsoft Word 1305 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (2265 žodžiai)
  • Universitetas
  • Edvardas
  • Daptyvios automobilių žibintų sistemos kūrimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Daptyvios automobilių žibintų sistemos kūrimas. (2019 m. Kovo 29 d.). https://www.mokslobaze.lt/daptyvios-automobiliu-zibintu-sistemos-kurimas.html Peržiūrėta 2020 m. Balandžio 10 d. 06:23
×
24 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo