Darbas su knyga Iliustracijų panaudojimo galimybės Knygelės kūrimas


Įvadas. Knygos atsiradimo istorija. Kokias knygeles parinkti mažyliams. Knygos ir iliustracijos. Darbas su knyga. Svarbiausia motyvacija – pavyzdys. Knygos ir psichologija. Kodėl psichologas rašo apie skaitymą ir vaikų knygas? Biblioterapijos samprata ir pagalbos principai psichikos sveikatos kontekste. Kaip psichikos sveikatos specialistai pasirenka knygas ir istorijas. Iliustracijų panaudojimo galimybės. Knygelės kūrimas. Išvados. Literatūros šaltiniai. Priedai.


Kadangi vaikui gyvenime svarbiausia yra žinojimas, siekimas sukurti ką nors pačiam, dėl to knyga, joje esančios iliustracijos yra geriausia priemonė ugdyti vaiko kūrybiškumą. O galimybė sukurti ką nors pačiam, tai didžiausia dovana, geriausias įvertinimas, kad suprantame vaiką ir tikime jo galimybėmis.

Knygos menas sudėtinis. Jame į harmoningą visumą siejasi literatūros, grafikos, šrifto ir spaudos menai.

Storais puslapiais, kad būtų lengva vartyti, valyti, bet sunku suplėšyti;

Knygeles – sukiones, kurios turi pasukamų detalių, uždengiančių ir atidengiančių paslėptus paveikslėlius;

Svarbiausias naujienas pranešamos žodžiu, parašomos laiške. Žmonės bendrauja kalbėdamiesi arba susirašinėdami. Kad žodis būtų įtaigesnis, jį užrašome ir papildome piešiniais ar kitokia informacija, kuri suteikia žodžiams vaizdumo ir sustiprina jausmus.

Perrašinėjamos knygos taip pat būdavo ir puošiamos, tiksliau iliustruojamos. Neretai knygos puslapį puošdavo pirmoji padailinta ir įmantriais raštais išpuošta pirmoji raidė. Taip knygai buvo suteikiamas gyvumas, buvo maloniau skaityti, o vaikams, ypač tiems, kurie dar nemokėjo skaityti, tai leisdavo geriau įsiminti tą raidę, lavino jų gebėjimą atskirti raides, spalvas bei linijas.

Dabar, kai knygas gali įsigyti beveik visi, nes jos nėra tokios brangios, knygos rašomos kuo įvairiausios : pradedant nuo mokslinių knygų, skirtų mokymuisi – vadovėlių, pratybų sąsiuvinių ir baigiant spalvingomis knygelėmis vaikams. Žinoma tose knygelėse daugiau iliustracijų ir ne tik išpuošta pirmoji raidė, bet kuriami ištisi iliustracijų puslapiai, nusakantys pasakojimo vaizdą.

Iliustracijos knygelėse nėra tik greitesnis būdas parašyti ir užpildyti knygą, jos kuriamos tam, kad būtų lavinama vaiko vaizduotė, erdvinis matymas. Matydamas kuo daugiau iliustracijų vaikas lengviau įsimena tekstus, greičiau pradeda pažinti raides, lengviau kuria bei pasakoja.

Anksčiausias susipažinimas su knyga prasideda tada, kai mama dar nešiodama vaikelį savo įsčiose, skaito knygeles. Mosklininkų yra ištirta, kad vaikas ne tik jaučia savo mamą, bet ir girdi, tad tikrai mažylis girdi kaip mama skaito ir kalba. Įvairios tonacijos leidžia vaikui perprasti mamos nuotaiką, tad skaitant gražias, įdomias knygeles nusiramina ne tik mama, bet ir mažylis. Nereikia stebėtis, kad dar pilvelyje pažinęs knygas, vaikas labai greitai ir noriai ims knygas į rankas, pažinęs raides, sparčiai ims skaityti pirmiausia skiemenimis, o vėliau ištisus tekstus.

Kitas susipažinimo su knyga etapas – knygos apžiūrėjimas. Pati smagiausia ir įdomiausia veikla yra knygos vartymas. Mažas vaikas, kad ir nemokėdamas skaityti noriai apžiūrinėja paveikslėlius, domisi spalvomis ir nupieštais herojais, jei paveikslėliai atitinka parašytus žodžius, tai vaikas labai greitai supranta prasmę ir jam tampa labai įdomu skaityti.

Pats svarbiausias darbo su knyga etapas yra supratimas, to ką skaitai. Suprasdamas vaikas gilina savo žinias, suvokia daug dalykų, kurie iki šiol jam atrodė nesuprantami ir sunkūs. Kai supranta, ką skaito vaikas pradeda plačiau domėtis įvairiomis sritimis ir tai leidžia jam jaustis svarbiam ir daug žinančiam.

Nepaisant to, kad vaikai mokinami pažinti raides, mokomi skaityti, rašyti, kurti, jie turi būti motyvuoti suaugusiojo pavyzdžiu. Jei vaikas skatinamas skaityti, tai jis turi matyti tėvus, kurie skaito, domisi knygomis, noriai vedasi vaiką į biblioteką ar knygyną.

Skaitantys tėvai geriau supranta ir įvertina teigiamą skaitymo įtaką, yra labiau suinteresuoti savo atžalų skaitymu, skatina ir padeda juos kaupti savo asmenines bibliotekėles. Asmeninė biblioteka leidžia vaikui kaupti mėgstamas knygas, tas knygas iš kurių mokomasi, taip pat moko dalintis ir skolinti knygas, draugams, kurie tokių knygų neturi. Skolinimasis moko vaiką saugoti ir tausoti savo bei kito vaiko knygą, kaip turtą, kurį reikia saugoti.

  • Microsoft Word 92 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (3239 žodžiai)
  • Kolegija
  • Gintaarė
  • Darbas su knyga Iliustracijų panaudojimo galimybės Knygelės kūrimas
    10 - 2 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Darbas su knyga Iliustracijų panaudojimo galimybės Knygelės kūrimas . (2017 m. Lapkričio 10 d.). https://www.mokslobaze.lt/darbas-su-knyga-iliustraciju-panaudojimo-galimybes-knygeles-kurimas.html Peržiūrėta 2021 m. Gegužės 15 d. 12:14
Peržiūrėti darbą
×
41 mokytojas prisijungę laukia tavo klausimo