Darbdavio ir pavaldinio bendravimas


Įvadas. Bendravimo vieta ir reikšmė valdymo sistemoje. Nuo ko prasideda vadovo ir pavaldinio bendravimas. Apie vadovo kalbos meną. Ar reikia mokėti klausytis? Motyvavimas, reiklumas ir kontrolė. Pagyrimai sistemoje “vadovas - pavaldinys”. Kritika sistemoje “vadovas - pavaldinys”. Kas lemia vadovo darbo sėkmę? Pabaiga. Priedai. Literatūros sąrašas.

Vadovavimas žmonėms - tai ne tik mokslas, bet ir menas. Vadovavimas - tai pirmiausia darbas su žmonėmis.

Vadovui kasdien tenka bendrauti su įvairiais žmonėmis. Bendravimo su žmonėmis manieros - tai ne asmeninis, bet visuomeninis reikalas, nes nuo to priklauso jo vadovaujamų žmonių pasitenkinimas darbu, psichologinis kolektyvo klimatas, o kartu ir darbo produktyvumas. Vadovui nepakanka gerai išmanyti savo darbą, jam būtina pažinti dirbančių žmonių psichologiją, žinoti jų interesus, poreikius, įsitikinimus, nuotaikas ir nuomones. Nežinant potencialių darbuotojų galimybių, jų vidinio pasaulio, neįmanoma su jais efektyviai dirbti.

žmogus, gyvendamas visuomenėje, nuolat yra kaip tarp žmonių, su kuriais pastoviai bendrauja. Bendravimas atlieka daug svarbių funkcijų. Visų pirma, bendraudamas žmogus išreiškia savo esmę ir tampa asmenybe.

Santykiai sistemoje vadovas - pavaldinys atrodo nesudėtingi: vadovas turi teisę įsakinėti, reikalauti ir kontroliuoti, pavaldinys privalo sąžiningai dirbti. Vadovas turi teisę skatinti ir bausti, o pavaldinys - kritikuoti ir skųstis. Gyvenime ši sistema kur kas sudėtingesnė.

Tarpusavio santykių atmosferą sukuria patys žmonės. Savo elgesiu jie gali ją supurvinti, suardyti, tačiau tie patys žmonės gali šią atmosferą ir pataisyti, pakeisti ją taip, kad susidaręs klimatas skatintų darbuotojų pasitenkinimą darbu.

H. Rodžersas knygoje vienos skrybėlės principas yra pasakęs: žmonės, dirbantys pas mane, yra pagrindinis kapitalas mano biznyje . Norėčiau, kad šis referatas padėtų įrodyti valdymo objektas visada yra žmonės (ir tik žmonės), sujungti į darbo grupę (kolektyvą). Žymiausi šios srities specialistai į klausimą, kas yra valdymas, atsako taip: pasak valdymo teorijos pradininko f. Teiloro, valdymas - tai ko nors darymas kitų rankomis. Anot žymaus devinti dešimtmečio amerikiečių menedžerio l. Jakokos, valdymas - tai ne kas kita kaip žmonių nusiteikimas darbui, ir vienintelis būdas tai padaryti - tai bendrauti su jais. Vadinasi, valdymas visada yra bendravimas.

Bendravimas arba komunikacija - tai pasikeisimo informacija procesas, laiduojantis žmonių tarpusavi supratimą. Šis pasikeitimas informacija gali vykti žodžiais, idėjomis, ir netgi emocijomis. Bendravimo procese atsiranda supratimas, emocionalus potraukis, formuojasi solidarumas, nuomonių ir pastangų bendrumas. Apskaičiuota, kad vadovai įvairaus pobūdžio bendravimui skiria 80-90 proc. Savo darbo laiko. Todėl galima teigti, kad vadovu tampama tik išmokus bendrauti su pavaldiniais, priešingu atveju vadovas - tik varovas.

  • Microsoft Word 60 KB
  • 2012 m.
  • 17 puslapių (7992 žodžiai)
  • Universitetas
  • Darbdavio ir pavaldinio bendravimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Darbdavio ir pavaldinio bendravimas. (2010 m. Kovo 03 d.). https://www.mokslobaze.lt/darbdavio-ir-pavaldinio-bendravimas.html Peržiūrėta 2019 m. Lapkričio 13 d. 08:35
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema