Darbo grupių ir komandų formavimas ir jų reikšmė įmonės vadyboje


Įvadas. Darbo grupių ir komandų formavimas. Grupės ir komandos samprata. Skirtumai. Darbo grupių ir komandų formavimo priežastis, formavimas ir etapai. Darbo grupių ir komandų reikšmė įmonės vadyboje. Darbo grupių komandinio darbo reikšmė įmonės vadyboje. Teigiama komandinio darbo reikšmė įmonės vadyboje. Neigiama komandinio darbo reikšmė įmonės vadyboje. Išvados. Literatūros sąrašas.


Komanda - tai nedidelis būrelis žmonių, kurie turi vienas kitą papildančių savybių ir kuriuos vienija bendras tikslas, vykdomos užduotys ir požiūris, kad jie yra bendrai atsakingi už pavestą darbą. Kiekvienas komandos narys turi savo funkciją bei vaidmenį. Kiekvieno nario pareigos skirtingos, tačiau visi jie prisideda prie bendro darbo, siekia įmonės tikslų bei sudaro sąlygas įmonei siekti geresnių rezultatų.

Grupė - tai žmonių grupė, kurie jungiasi kartu tam, kad patenkintų bendrus interesus, socialinius poreikius, jaustųsį saugūs ir galėtų išreikšti save.

Vaidmenys grupėje: lyderis, paslėptasis lyderis, atstumtasis, "atpirkimo ožys", pasyvusis ir juokdarys.

2. Yra vienas lyderis, kuris atsako už visos grupės darbo rezultatus.

2. Lyderiavimas yra daugiau ar mažiau paskirstomas visiems komandos nariams.

4. Nariai laikosi arba neutralios pozicijos, arba vyksta tarsi lenktyniavimas, varžymasis tarpusavyje.

6. Komandos darbo produktas – individualaus ir visos komandos darbo rezultatas.

9. Susitikimuose grupės nariai diskutuoja, nusprendžia, kam nors paveda atlikti darbus.

Komandos formavimo stadijos susideda iš kelių skirtingų laiptelių. Kiekvienas laiptelis skatina įvertinti ne tik komandos, bet ir kiekvieno žmogaus padėtį joje.

Pirmoji stadija – komandos formavimasis. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad tą patį arba panašų darbą dirbantys asmenys privalo būti vienos komandos nariai. Juk jie kiekvieną dieną dirba, siekdami to paties rezultato. Deja, analizė parodo, kad dažnai toje pačioje komandoje visi nariai skirtingai suvokia – koks yra tikslas ir kokiais būdais jį pasiekti. Taigi, dažniausiai visi darbuotojai slepia savo jausmus, poreikius ir atlieka savo darbą per daug nekreipdami dėmesio į aplinkinių atliekamas užduotis.

Antroji stadija – prieštaravimai komandos viduje.  Pradėjus vykdyti komandos formavimo darbus, dažniausiai komandoje pradeda kilti tam tikri nesusipratimai. Kai kurie asmenys paprasčiausiai nenori būti komandos dalimi, tad jie su tuo kovoja. Šios stadijos metu tikslinami turimi duomenys. Labai dažnai darbuotojai pradeda atsiskleisti ir pamatomos jų tokios asmenybės, su kuriomis neteko susidurti anksčiau (dažnai gerąja prasme).

Trečioji stadija – eksperimentavimas. Strategijos įgyvendinimo metu po truputį išryškėja tikrieji lyderiai, tam tikros silpnosios ir stipriosios visos komandos savybės. Atradus silpnesnes puses, imamasi priemonių, kurios gali padėti sutvarkyti esamą situaciją. Bandomi keli skirtingi metodai, jungiami, kad pavyktų atrasti efektyviausią būdą, tinkantį konkrečiai analizuojamai komandai.

  • Microsoft Word 31 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 9 puslapiai (1882 žodžiai)
  • Kolegija
  • Deimantė
  • Darbo grupių ir komandų formavimas ir jų reikšmė įmonės vadyboje
    10 - 2 balsai (-ų)
Darbo grupių ir komandų formavimas ir jų reikšmė įmonės vadyboje. (2018 m. Spalio 23 d.). https://www.mokslobaze.lt/darbo-grupiu-ir-komandu-formavimas-ir-ju-reiksme-imones-vadyboje.html Peržiūrėta 2019 m. Lapkričio 15 d. 22:45
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema